Gå til innhold

Wenche hadde ring på hånden ved brødelting😣

Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Wenche Andersen er en flink kokk og matlager. Men reagerer på at hun i dag på TV 2 eltet brøddeig med ring på fingeren. Det er mange av oss som reagerer på det, sikkert Mattilsynet også skulle jeg tro? Hun er så dreven i gamet så det burde være en selvfølge spør du meg, av med ringer når man lager/tilbereder mat. Det samme gjelder for lange negler, det  hører heller ikke sammen med matlaging, ferdig snakket. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Herregud,alt folk henger seg opp i!

Anonymkode: dd5c3...6f7

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Javel. Brødet blir vel godt stekt etterpå vil jeg tippe?

Anonymkode: 6ad01...1ae

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men altså, brødet skal jo stekes på høy temperatur i ovn?

Anonymkode: c4bea...6b3

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Litt bakterier er bare sunt 😉

Anonymkode: f850e...d31

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at Wenche har rene hender å brødet skal tross alt i ovnen før det spises. Når det er sagt burde kanskje en tv- kokk gå foran med et godt eksempel å fjerne ringer før matlaging. Dette er sikkert bare en ren forglemmelse fra hennes side.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
NinaLisa skrev (32 minutter siden):

Jeg vil tro at Wenche har rene hender å brødet skal tross alt i ovnen før det spises. Når det er sagt burde kanskje en tv- kokk gå foran med et godt eksempel å fjerne ringer før matlaging. Dette er sikkert bare en ren forglemmelse fra hennes side.

Det blir aldri rent under ringen uansett hvor mye du vasker hender. Skikkelig uting å lage mat/bake med smykker. Æsj. 

Anonymkode: 526eb...a26

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det blir aldri rent under ringen uansett hvor mye du vasker hender. Skikkelig uting å lage mat/bake med smykker. Æsj. 

Anonymkode: 526eb...a26

Det er ikke noe magisk som skjer under en ring som gjør at det aldri blir rent der. Man tar av ringen når man vasker hendene og man vasker også ringen. Da er det selvfølgelig rent (en stund...).

Anonymkode: 0babc...747

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden handler om en offentlig kjent person, og flyttes fra Kropp og helse til Rampelyset. 

Perelandra, mod  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (1 time siden):

Wenche Andersen er en flink kokk og matlager. Men reagerer på at hun i dag på TV 2 eltet brøddeig med ring på fingeren. Det er mange av oss som reagerer på det, sikkert Mattilsynet også skulle jeg tro? Hun er så dreven i gamet så det burde være en selvfølge spør du meg, av med ringer når man lager/tilbereder mat. Det samme gjelder for lange negler, det  hører heller ikke sammen med matlaging, ferdig snakket. 

Nei nå må du gi deg.. her er det snakk om matvarer som blir stekt på høy varme.  Du tenker att ingen bakere i ett bakeri bruker ring på fingeren når de baker?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet tidligere som kokk, og vi har lov til å ha på glatt giftering mens vi er på jobb. Flesteparten tar den nok av, men vi har altså helt lov til det, av Mattilsynet til og med…

Dessuten, hvor mange bakterier tror du overlever steke temperaturen og tiden? 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får ikke av meg gifteringen, det er ganske vanlig, så hadde ikke reagert på det. Tar av meg alle andre ringer når jeg baker. Men den er stuck.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (8 timer siden):

Det finnes hjelp du kan få ❤️

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nok ein forgløymelse. Eg reagerer også på utviklinga på område.lærer ein ikkje om hygiene på skulen . Ser på influensere, bla Ida Gran Jansen, ho baker med ringer og armband. Serdeles lite hygienisk og udelikat.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (8 timer siden):

😃😁😆😅🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (9 timer siden):

Helt enig med deg, selv om jeg ikke tar meg i å «reagere» ved å lage et innlegg på kg. Jeg tenker mest at de fremstår som useriøse, og at jeg faktisk får mindre lyst til å følge dem og oppskriftene deres.

For ja - Det ér elendig mathygiene både med ringer, armbånd, lange negler og flagrende hår i matlaging. Det har ingenting på et kjøkken å gjøre. Hvis man først skal være tv-kokk eller matinfluenser, så burde det kunne forventes at de ivaretar basic kjøkkenhygiene. Likevel ser jeg stadig matinfluensere med nevene fulle av ringer langt nedi en deig mens håret flagrer løst i vinden. Æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...