AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Hei! Jeg er 4+2 uker gravid. Fikk en svak positiv test 10 dpo og det er 14 dpo i dag, skulle egnt hatt mens i går. Men siden jeg fikk min første positive test for 4 dager siden så har ikke teststrekene endret seg noe som helst. De er helt identiske. Jeg har prøv 2 forskjellige type prøver og tatt sikkert 2-3 ganger om dager for å følge med. Ja det er i konsentrert urin. Synes det er rart at de ikke blir svakere evt heller siden de har vært svake siden 10 dpo. Noen som har vært borti dette? Er det da ingen sjanse for at dette kan gå bra? Jeg hadde mellomblødning fra 8 dpo (2 dager før første positiv) og frem til i dag. Det sluttet i dag. Men det skal sies at jeg har hatt mellomblødning i ca 5 dager før mens hver eneste syklus før dette. Så det er sånn sett normalt for meg. Eneste symtomene jeg har er lett murring i magen noen sekunder et par tre ganger om dagen. Ellers merker jeg ikke noe annet enn uteblitt mens da. Har ringt legekontoret å bestilt blodprøve i morgen. Anonymkode: 86af9...26c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Du kommer mest sannsynlig til å få svar som at man ikke skal sammenligne styrke på testene og "du er gravid, gratulerer" som er ganske typisk svar i tråder som dette. Men som tidligere langtidsprøver vet jeg at når strekene ikke blir sterkere over flere dager som dette, så er det et veldig dårlig tegn. HCG skal doble seg annenhver dag den første tiden og da skal man også se at strekene blir betydelig sterkere på to døgn. Det er vanlig at det tar noe tid før strekene blir svakere igjen ved kjemisk også. Anonymkode: 5f340...008 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Har dårlig erfaring med tester som holder seg lik styrke over flere dager. Burde se økning på styrke hver andre dag. For min del viste det seg å være kjemisk graviditet og fikk mensen når man egentlig skulle vært 5+0. Håper dette er ikke tilfelle for din del, og enkelte har litt treig stigning men er innenfor normalområde. Håper blodprøver gir deg bedre svar. Vær snill med deg selv hvis det ikke er gode nyheter. Slikt er vondt. Anonymkode: a00de...093 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy_B Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du kommer mest sannsynlig til å få svar som at man ikke skal sammenligne styrke på testene og "du er gravid, gratulerer" som er ganske typisk svar i tråder som dette. Men som tidligere langtidsprøver vet jeg at når strekene ikke blir sterkere over flere dager som dette, så er det et veldig dårlig tegn. HCG skal doble seg annenhver dag den første tiden og da skal man også se at strekene blir betydelig sterkere på to døgn. Det er vanlig at det tar noe tid før strekene blir svakere igjen ved kjemisk også. Anonymkode: 5f340...008 Enig i alt du sier her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Jeg tror dessverre ikke at det er et godt tegn Anonymkode: fbc45...43c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Hvilke tester brukte du? Jeg hadde det slik med metode-testene, ble veldig svake streker og var vanskelig å se noe særlig endring i de så tidlig. Hos meg gikk det bra. Håper det samme er tilfellet for deg❤️ Anonymkode: 109a4...c6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Høres ikke bra ut ❤️ Anonymkode: 67a67...348 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Jeg har opplevd at det tok en uke før streken ble mer enn svakt positivt, resultatet fyller 15 år om en måned. Selv om hcg skal dobles annenhver dag så tar det jo litt tid før en dobling blir særlig stor. Det dobbelte av 0,5 er tross alt bare 1. Uke 4+2 vil si at du er maks to dager over IKM og det er jo kjempetidlig. Visste du at hcg-nivå i uke 4 som du er i kan være alt fra 5 til over 400? Normalområdet er altså veldig veldig stort. Ikke ta sorgene på forskudd. Anonymkode: 471b5...c15 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilke tester brukte du? Jeg hadde det slik med metode-testene, ble veldig svake streker og var vanskelig å se noe særlig endring i de så tidlig. Hos meg gikk det bra. Håper det samme er tilfellet for deg❤️ Anonymkode: 109a4...c6e Hei! Takk for svar:) Jeg har brukt metode sine tidligtester og rfsu sine test ofte. Synes de er like svake begge to. Anonymkode: 86af9...26c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hei! Takk for svar:) Jeg har brukt metode sine tidligtester og rfsu sine test ofte. Synes de er like svake begge to. Anonymkode: 86af9...26c Det er da en ganske stor forskjell mellom nr 1 og nr 2 av metode-testene her? Selv om strekene er svake. Kanskje vanskelig å se på bildet vs i virkeligheten... Anonymkode: 109a4...c6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden Her er mine tester 10, 12, 14 og 18 dpo. Ble vel justert til én dag tidligere på ultralyd. Anonymkode: 109a4...c6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er da en ganske stor forskjell mellom nr 1 og nr 2 av metode-testene her? Selv om strekene er svake. Kanskje vanskelig å se på bildet vs i virkeligheten... Anonymkode: 109a4...c6e Den første metodetesten er inntørket og da har de blitt som den der. Men den siste metode testen er «fersk» så de har vært like «ferske» og blitt like når de har tørket. Anonymkode: 86af9...26c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Her er mine tester 10, 12, 14 og 18 dpo. Ble vel justert til én dag tidligere på ultralyd. Anonymkode: 109a4...c6e Hei! Ser ut som du også har hatt noen dager med lik strek, men at det har gått fint ser det ut som? da får jeg litt ro i sjela igjen😂 Anonymkode: 86af9...26c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei! Ser ut som du også har hatt noen dager med lik strek, men at det har gått fint ser det ut som? da får jeg litt ro i sjela igjen😂 Anonymkode: 86af9...26c Det er i alle fall minimalt med forskjell, men det er en bitteliten forskjell i styrke på strekene selv om det ikke synes på bildene. Men da måtte jeg holde dem opp mot godt lys osv. Som du ser var det også svært svake streker helt frem til 18dpo, der jeg vet mange får såkalte "dye stealers" allerede. Så noen av oss produserer nok hcg saktere/starter lavere, eller så er det testene. Og ja, det gikk fint, han er to år nå❤️ Bra du har time hos legen i morgen, så får du klart svar om noen dager. Håper så for deg! Anonymkode: 109a4...c6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Mine tester var like svake på samme tidspunkt og ble ikke så mye sterkere egentlig 🤷♀️ Har termin om 2 uker. Anonymkode: 9ee77...615 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden Beklager, men jeg forstår ikke helt poenget med å stresse seg selv med gjentatte urintester..? En positiv test rett før eller rundt tiden for IKM betyr at man kan ta utgangspunkt i at man er blitt gravid. Krysse fingrene og leve sunt er det eneste man nå kan gjøre. Er man det minste i tvil om hvorvidt svangerskapet utvikler seg som det skal, så måles hCG ved blodprøve på legekontoret (jeg måtte selv det på grunn av blødninger, alt gikk bra, fødte frisk baby). Ved kjemisk vil man gjerne begynne å blø ikke lenge etter IKM. Samme med tidlig SA, blødning kommer etter få uker og man får raskt "avklaring". MA kan være vanskeligere å oppdage såklart, men alle jeg kjenner opplevde at graviditetssymptomer uteble eller forsvant, så de fikk en magefølelse som gjorde at de oppsøkte lege. De gikk ikke rundt lenge og trodde at de var gravide. Anonymkode: 6c6ec...be5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Del Skrevet 1 time siden Synes testene dine ser fine ut, og du er veldig tidlig i kula 😇 håper det går bra for deg ❤️ Jeg har opplevd kjemisk, da hadde jeg halvsvak/sterk test i et par dager, så ble de svakere, og en natt med enorm smerte i mageregionen, så kom det en stor blødning etter 4 dager. Tror dette skal gå fint hos deg ❤️ Anonymkode: 02777...3eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 minutter siden #18 Del Skrevet 3 minutter siden Rfsu er kjent for litt svake streker. Når det er sagt, så skal ikke jeg heller skjønnmale. Det har vært tydelig stigning i vellykkede graviditeter her Anonymkode: b5a3f...5d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå