AnonymBruker Skrevet 11. februar #21 Del Skrevet 11. februar Man lar ikke barna være hjemme fordi det er støl? Viktig at man lærer barna å takle livet, og at man ikke kan være hjemme fordi man er støl. Anonymkode: 5a3f7...e7a 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #22 Del Skrevet 11. februar Dette er nok litt av årsaken til at Norge har det høyeste fraværet, vi tåler ingenting. Barnet skulle ha vært på skolen, å være støl er absolutt ingen grunn til å være hjemme fra skolen. Anonymkode: e13f7...89e 6 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #23 Del Skrevet 11. februar Det er forskjell på litt småstøl og å knapt greie å kreke seg over golvet, akkurat som det er forskjell på litt småsnufsete og lett hoste forkjølet og snyter seg hvert tredje minutt og har feber forkjølet. En sjuåring som gjør en helt ny aktivitet kan lett bli overivrig og dermed ende opp ekstremt støl uten at det er noe alarmerende i seg selv. Jeg personlig hadde nok kjørt barnet til og fra og droppet SFO om jeg hadde fri og mulighet, men jeg har også et barn som får ekstremt lett uvaner og dermed overdrive plager for å få bli hjemme. Skolevegring har ingenting med hvilke holdninger foreldre har til fravær, jeg er av den strengere typen nettopp fordi jeg vet at mitt barn ekstremt lett får uvaner, men har likevel endt opp med en tenåring med ufrivillig skolefravær. Det burde bli slutt på å bruke det utdaterte begrepet 'skolevegring', da 'ufrivillig skolefravær' langt bedre beskriver barnets følelse av å ønske å gå på skolen, men likevel ikke få det til. Anonymkode: 9e161...8f5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #24 Del Skrevet 11. februar Hm, uvanlig at 7-åringer blir så støle. Virker mer som om noe har skjedd i gymmen. Ville hatt barnet hjemme og fulgt med på situasjonen, om det blir bedre ila dagen. Hvis ikke et legebesøk neste dag. Jeg har mine hjemme hvis de har så vondt at de gråter over ting. Mens jeg finner ut hva og hvorfor ting er så vondt. Tror ikke de har særlig utbytte av skoledagen om de har så vondt. De elsker skolen, og finner ikke på å være hjemme for moro skyld. Så når ting er så vondt er det alvor liksom. Men der kjenner man jo eget barn best. Fortsetter vondtene kan jeg snakke med lærer for tilrettelegging. Hatt litt tilrettelegging for et av barna etter en operasjon i jula f.eks. Vondt - ja, men mest i bevegelse, så da fikk hun ta det med ro i friminuttene (være inne), og vi droppet SFO et par uker. Men så lenge hun klarte sitte stille og følge undervisning var hun på skolen. Dialog med lærer en fint. Men når noe nytt plutselig oppstår er det innafor å se det an og finne ut av ting iløpet av dagen mener jeg. Så lenge det er enkelthendelser. Anonymkode: 6deb5...e99 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #25 Del Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Barnet er 7 år. På skolen i går så har de hatt gym og barnet i dag har kjempevondt i musklene i beina pga det. Vet det er skikkelig teit! Men barnet gråt og sa h*n klarte ikke å gå skikkelig osv. Jeg har fri i dag og fant ut at barnet får vel bare være hjemme og slappe av. Pleier aldri være noe problem å få barnet på skolen ellers. Men er det innenfor? Føler meg skikkelig dum nå. Vet jo at om barnet hadde vært større så hadde det jo ikke gått. Anonymkode: a47d0...a2b Ville tatt han med til legen egentlig. Er unormalt at barn sliter sånn etter en gymtime, der de mest sannsynlig bare har hatt vanlig lek, ikke styrketrening. Hadde bekymret meg for alvorlig sykdom og fått han utredet. Anonymkode: 0cb84...5c8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 11. februar #26 Del Skrevet 11. februar Hadde og reagert på at barnet var så støl at han gråt. Det er da ikke vanlig? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #27 Del Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Kommer ann på. Er barnet på skolen ellers og kun engangstilfelle så er det ok tenker jeg. Men du kunne smørt med ibux gele eller smertelindrende og sett om det hjalp? Sikkert veldig gangsperr. Men bør gå de neste dagene. Anonymkode: f74e9...8a0 Jeg syns ikke noe om å gi legemidler unødvendig. Syns barn skal få være syk / trenge hvile hvis det trengs. Lytte til kroppen. Men det forutsetter at det skjer sjelden og ikke er noe barnet lærer å "misbruke" for å bli hjemme. Anonymkode: fc2a1...47b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #28 Del Skrevet 11. februar Bruker barnet å bli støl etter aktivitet? Kan ikke huske at mine to har vært støl i den alderen. Yngste er 10 og kan ikke minnes at han har vært støl enda, spiller både handball og fotball, og er generelt aktiv. Eldste på 13 har enkelte dager hun er støl, men ikke etter gym, en enkelt handballkamp eller trening. Kommer typisk etter en turneringshelg med mange kamper. Er allikevel ikke verre enn at det lugger litt om morgenen, og gir seg raskt når hun har vært i bevegelse en liten stund. Om dette ikke er normalt for barnet ditt, ville jeg fulgt godt med, om det ikke gir seg raskt, hvis ikke ville jeg vurdert et legebesøk. Anonymkode: 49860...a7e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #29 Del Skrevet 11. februar Kan det være voksesmerter? Vi hadde nylig en dag hvor vår snart 7-åring gråt og var fortvila over smerter i beina. Kom og gikk i perioder gjennom ettermiddag/kveld og litt på natt. Ikke hørt noe om det siden den dagen, men barnet var tydelig preget, og i den tilstanden hadde ikke jeg sendt på skolen heller. Anonymkode: 5f731...842 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 11. februar #30 Del Skrevet 11. februar Hvordan er barnet nå? Klarer han å gå på det? Har har vondt? Klager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym6789 Skrevet 11. februar #31 Del Skrevet 11. februar Ikke svar på spørsmålet, men jeg ble mer bekymret for hvorfor barnet har vondt. Med mindre det er utrolig inaktivt til vanlig så har jeg aldri opplevd at barn blir støl av gym. Hvor gjør det vondt? Om mitt barn hadde hatt så vondt at han gråter så hadde jeg latt han være hjemme, men det er fordi vi vet at han virkelig har vondt når han først gir beskjed. Hadde han ofte gitt uttrykk for sånt for å slippe unna så hadde jeg sendt han på skolen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #32 Del Skrevet 11. februar Ts her. Barnet har det bra og hadde egentlig ikke så vondt som h*n ga uttrykk for. Var ekstra sliten på morgenen og tårene kom lett, overdrev smertene litt. Hadde vondt ved bevegelse bak på leggene. Barnet har gått normalt på beina etterhvert som kroppen var i gang med frokost og litt bevegelse. Vi har sagt at det får bli en engangstilfelle. At det er ikke greit å være hjemme pga litt vondt i beina fordi man har bevegd seg litt mer enn vanlig de siste to dagene. Barnet er ikke med på noe aktivitet ellers men har vært på en liten tur i fjellet søndag, så var litt støl mandag, men gikk da på skolen som vanlig. Så hadde de aktivitet i går og da ble det litt mer hopping enn vanlig så ble veldig støl til slutt. Var i dialog med lærer også idag. Skole i morgen Anonymkode: a47d0...a2b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #33 Del Skrevet 11. februar Er det støl eller andre smerter? Anonymkode: 1e040...5e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #34 Del Skrevet 11. februar Lykke til når du nå har lagt lista ved fravær pga stølhet 👏👏👏 Anonymkode: 76f44...8b9 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #35 Del Skrevet 11. februar BobbySocks skrev (5 timer siden): Hadde og reagert på at barnet var så støl at han gråt. Det er da ikke vanlig? Nei men da er det legemat, ikke "psykisk helse dag" Anonymkode: 2faaf...d70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 11. februar #36 Del Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei men da er det legemat, ikke "psykisk helse dag" Anonymkode: 2faaf...d70 Psykisk helse dag? Hva babler du om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #37 Del Skrevet 11. februar Det kan være voksesmerter i beina og jeg kan skrive under på at det er smertefullt. Jeg hadde det selv da jeg var barn og var ellers lite borte fra skolen. Anonymkode: 1cf5f...1b1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #38 Del Skrevet 11. februar Dag 2 er jo som regel verst når det kommer til stølhet, så regner med at hen må være hjemme i morgen også. Alle barn har forskjellige interesser, men jeg stusser også litt på aktivitetsnivået om hen blir så støl av en gymtime. Hadde det skjedd her hadde jeg virkelig gått inn i meg selv og tenkt jeg måtte gjøre noe… Anonymkode: 6e4dc...fdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym6789 Skrevet 11. februar #39 Del Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Lykke til når du nå har lagt lista ved fravær pga stølhet 👏👏👏 Anonymkode: 76f44...8b9 Hun spør jo om råd fordi hun er usikker, ingen grunn til å være spydig 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #40 Del Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ts her. Barnet har det bra og hadde egentlig ikke så vondt som h*n ga uttrykk for. Var ekstra sliten på morgenen og tårene kom lett, overdrev smertene litt. Hadde vondt ved bevegelse bak på leggene. Barnet har gått normalt på beina etterhvert som kroppen var i gang med frokost og litt bevegelse. Vi har sagt at det får bli en engangstilfelle. At det er ikke greit å være hjemme pga litt vondt i beina fordi man har bevegd seg litt mer enn vanlig de siste to dagene. Barnet er ikke med på noe aktivitet ellers men har vært på en liten tur i fjellet søndag, så var litt støl mandag, men gikk da på skolen som vanlig. Så hadde de aktivitet i går og da ble det litt mer hopping enn vanlig så ble veldig støl til slutt. Var i dialog med lærer også idag. Skole i morgen Anonymkode: a47d0...a2b Da bør dette voksne lære an dette. Et barn på 7 år bør tåle en liten tur i fjellet og hopping i gymmen uten problemer, så her må dere ta ansvar å sørge for mer bevegelse i hverdagen. Anonymkode: 508f8...338 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå