Gå til innhold

Ulik sexlyst - frykt for utroskap?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til alle dere som lever i et parforhold hvor det er stor forskjell i sexlyst: du med liten sexlyst, er du ikke redd for at din partner skal finne seg noen andre å utøve lysten sin med? 

Hva gjør det med deg? Gjør du noe for å få mer lyst? Er det en frykt som driver deg til å sex, selv om du kanskje ikke har lyst?

Anonymkode: 37565...b99

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel helt naturlig, vil tro det er vanligere med forskjellig preferanse enn lik. Og ikke minst mye som spiller inn på hvor stor sexlyst man har. Man har som regel funnet sammen av en grunn, så hvis forskjell i sexlyst er et problem så er det jo dårlig utgangspunkt for et forhold. Å måtte frykte for utroskap på grunn av noe slikt tilsier vel mer den enes usikkerhet mer enn om det er utfordring med forskjellige behov. Og er fritt frem for onani for å tilfredstille hvis man ikke får nok sex ellers.

Anonymkode: d9608...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Til alle dere som lever i et parforhold hvor det er stor forskjell i sexlyst: du med liten sexlyst, er du ikke redd for at din partner skal finne seg noen andre å utøve lysten sin med? 

Hva gjør det med deg? Gjør du noe for å få mer lyst? Er det en frykt som driver deg til å sex, selv om du kanskje ikke har lyst?

Har en mann med lite sexlyst. Og jeg med mye sexlyst. Det er tungt. Føler meg avist,ekkel osv. Men vet at det ikke er derfor. Han har ikke noen andre og runker ikke så det hjelper jo på at han gjør det og ikke sex.

Vi er veldig trofaste så nei har ikke vært utro, men har tenkt tanken. 

Frustrert og lei. Men sammen i gode og onde dager, så nei til utroskap. Hadde han bare prøvd litt mer.

Anonymkode: 0a1f9...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Kanskje når jeg var yngre. Nå når jeg er i 40-årene, må jeg helt ærlig si at jeg er som jeg er, og bryr meg ikke lengre om han mener det er litt for lite sex. Med årene er jeg mer blitt slik at trenger han sex med andre, vær så god å pakke pappeskene, jeg greier meg, ungene kommer til å greie seg. Han sitt valg.

Anonymkode: 3d840...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hvor mange gifte menn som tar kontakt med meg etter jeg ble singel bare for å lodde stemningen så har jeg fått en solid knekk i tilliten til menn! 

Har dere ikke sex eller annen nærhet i forholdet (pluss at han er frustrert fordi han ikke får det) så er sjansen stor for at han lodder stemningen andre steder. 

Anonymkode: 622e7...e79

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel på andre siden. Jeg har høyere sexlyst, og merker frykten for at jeg skal være utro, veldig skadelig for forholdet at hun hele tiden tenker slik om meg. Så dere som går rundt og er redd for det bør virkelig jobbe med dere selv, for det er dere som er problemet 

Anonymkode: b5715...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Et åpent forhold er et åpenbart alternativ til utroskap i en slik situasjon.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mennesker er utro. Punktum. Noen mennesker er monogame, andre ikke… kan man også si.

x her var utro på tross av masse sex i forholdet, fordi han er typen som liker bekreftelse og ikke kan si nei. Burde kanskje valgt singellivet men han liker ikke å være alene.

Velger man ærlighet og monogami så gjør man det slutt før man innleder noe med en annen.

Velger man ærlighet og ikke er monogam kan man være singel eller avtale med en annen (som har lik holdning) å ha flere partnere eller noe sånt.

Anonymkode: f4b28...e71

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex er viktig i et forhold er min mening. Derfor må jeg være med en mann som er lik meg på dette. Livet skjer oss alle selvfølgelig, men hvis vi har like verdier og syn på dette med sex så kan vi ansvarliggjøre hverandre om det skulle skje noe drastisk med lysten som vedvarer over tid.

Det hadde ikke vært greit i vårt forhold å stikke hodet i sanden å ikke gjøre noe om sexlysten forsvant og man kun hadde sex et par ganger i året. 

Vi hadde aldri funnet på å vært utro pga svingende sexlyst. Men jeg hadde aldri levd i åresvis i et sexløst forhold heller. Da hadde jeg gjort det slutt og funnet noen som matchet meg bedre.

Anonymkode: 9fed4...851

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det er mange som omtrent er stolt over at de har klart å slutte å ha sex i forholdet. Påstår at de har dårlig samvittighet men jeg kjøper det rett og slett ikke.

https://www.vg.no/helse/i/gwKVKA/jeg-har-mistet-sexlysten-og-har-daarlig-samvittighet

Får man ikke nærhet hjemme, så blir det skaffet ute.

Anonymkode: 21bf5...87d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kanskje når jeg var yngre. Nå når jeg er i 40-årene, må jeg helt ærlig si at jeg er som jeg er, og bryr meg ikke lengre om han mener det er litt for lite sex. Med årene er jeg mer blitt slik at trenger han sex med andre, vær så god å pakke pappeskene, jeg greier meg, ungene kommer til å greie seg. Han sitt valg.

Anonymkode: 3d840...637

Uff, trist å lese. Ville ha synes det var tungt å være sammen med ei som har din innstilling..

Anonymkode: 4a641...b47

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er i et slikt forhold.
Hun har nesten null lyst.
Kos ja. Sex kanskje 2 gang pr mnd.

Jeg har elskerinne og dem er veldig klar over hverandre.
Null kjærlighetsforhold med elskerinna,
Hun bare liker å ha en eldre med erfaring, og for meg er dette bare sex for sexen sin del.
(hun jeg er sammen med meg som fant elskerinna til meg)

Er utrolig hva som løser deg med å faktisk prate sammen og være ærlig om hva man føler.

Anonymkode: 5df05...6f6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så mangler det ikke bare på sex, men også nærhet, kos og intimitet. Det er nesten verre. Jeg går rundt her og føler meg som en plageånd, Mitt nærvær er ikke så nøye, og kommer jeg fysisk for nært, så bites det. 

Det som er skremmende er hvor lett jeg blir sjarmert når det er kvinner som faktisk vier meg litt oppmerksomhet. Om noen hadde prøvd å sjekke meg opp, så hadde de dessverre fått napp veldig raskt.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det som er skremmende er hvor lett jeg blir sjarmert når det er kvinner som faktisk vier meg litt oppmerksomhet. Om noen hadde prøvd å sjekke meg opp, så hadde de dessverre fått napp veldig raskt.

Dessverre? Det er jo ikke slutten på verden.

Endret av Snok1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...