AnonymBruker Skrevet 10. februar #1 Skrevet 10. februar Jeg snakket for litt siden med kjæresten angående oppførsel ovenfor noen kvinnelige venner han har. I et tilfelle har han sagt ting som kan tolkes litt flørtete, det er spesielt et tilfelle hvor han har kjent en venn i et par tiår og hun er sammen med kompisen hans. Noen ganger kan han si ting som jeg føler kan tolkes litt over streken. Har postet her om det før. Hun selv kan tulle om litt seksuelle ting ( ikke om de to), men generelt. Hun ler av alt han sier, og mye av det jeg sier når jeg ikke prøver å være morsom. Så jeg bestemte meg for å ta en prat om det. Sa først at han har kjent de to veldig lenge og jeg spurte om hva han synes om henne og da svarte han at han liker henne, synes hun er hyggelig og nevnte noe om forholdet mellom henne og typen hennes som er urelevant. Og lurte på hva jeg mente med det spørsmålet. Så spurte jeg om han liker henne som mer enn vennskapelig og han sa at nei, det gjør han ikke (selvfølgelig kan han jo ljuge om det, men ville se hvordan han svarte) Jeg sa det noen ganger er ting som blir sagt som kan gjøre meg usikker. Så spurte jeg om han noen gang har likt henne mer. De har kjent hverandre i 15- 20 år eller noe og da nølte han litt og sa kanskje litt da han ble kjent med henne siden hun er søt og hyggelig. Ble litt overrasket over at han var så ærlig. Jeg spurte ikke om han mente ordentlig forelskelse eller bare tiltrukket. Er dette noe for meg å bekymre meg om? Det er jo lenge siden. han sa han ikke ville at jeg skal være usikker. Jeg og typen har vært sammen i 5 år. Og det neste han sa i samtalen var «det her er andre gangen du har tatt opp noe med å være usikker på meg og en annen kvinne». Og da han begynte å si det ble jeg stresset akkurat som om han oppfattet meg som sjalu på en problematisk måte. Jeg skyndet meg å si at «det andre var for noen år siden (er om en annen venn av han) og den siste gangen var for en måned siden da han klappet en venninne på rompa i fylla» synes ikke det var rart av meg å reagere på det. (i det tilfellet med rompa beklaget han seg veldig til meg da jeg sa at det såret meg). jeg sa at jeg ikke prøver å beskylde han for noe men at jeg følte en usikkerhet og ville ta det opp. Han er glad for at jeg tar det opp, men jeg er usikker på om han egentlig ser noe galt i hvordan han oppfører seg og bare beklager fordi jeg reagerer på det. Han sa tilslutt at han ville ikke vært sammen med meg om han ikke ville være med meg. Han er fantastisk på alle andre måter. Hvordan vil dere tolke alt det her? Virker det som om han synes jeg overdriver? Er det vanlig å like noen for så å bli kvitt tiltrekningen uten at noe negativt har skjedd? Slik som i tilfellet med han og venninna. Anonymkode: 43f43...fc7
AnonymBruker Skrevet 10. februar #2 Skrevet 10. februar TS igjen. Vil også nevne at han utenom det over er veldig seriøs med meg, tviler ikke på at han er glad i meg. Anonymkode: 43f43...fc7
AnonymBruker Skrevet 10. februar #3 Skrevet 10. februar Har du en dårlig magefølelse på de to? Føler du det en tiltrekning der? Magefølelsen er god pekepinn. Anonymkode: 0eb70...b59
AnonymBruker Skrevet 10. februar #4 Skrevet 10. februar Han er ikke den mest lojale, men vet ikke om han er helt utro heller. Anonymkode: 59754...9ee
AnonymBruker Skrevet 11. februar #5 Skrevet 11. februar Det er jo ikke noe godt å føle at han ikke er helt lojal. Da vil aldri usikkerheten gå bort. For å komme deg videre må du få det avklart. Har du vurdert parterapi? Anonymkode: 0eb70...b59
AnonymBruker Skrevet 11. februar #6 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Har du en dårlig magefølelse på de to? Føler du det en tiltrekning der? Magefølelsen er god pekepinn. Anonymkode: 0eb70...b59 Jeg vet ikke. Kanskje er han tiltrukket, men jeg vet ikke. Han henvender seg sikkert 80% av samtalene til henne, det er henne han ser mest på når han prater. Vet ikke hva det betyr. Og det at hun ler av omtrent alt (til et punkt hvor latteren hennes irriterer meg) kan jo i seg selv være grunnen til at han ser på henne fordi han vet hun kommer til å le av det han sier. Hun ler av det andre sier også, hele tiden. Jeg klarer ikke å skille magefølelse fra bekymring, men tenker jo å se hvordan han er med henne neste gang. Har alltid hatt en dårlig magefølelse om henne da, uten at jeg helt har klart å finne ut hvorfor, det kan være uavhengig av kjæresten min. Hun føles ofte litt sånn «fake» ut. Og ikke ofte jeg har dårlig magefølelse om folk Anonymkode: 43f43...fc7
AnonymBruker Skrevet 11. februar #7 Skrevet 11. februar For min del hadde jeg ikke giddet det der. Helt lov å ha kvinnelige bekjente og prate og le sammen, men i sekundet jeg hadde kjent på at kjæresten flørtet og ga en annen kvinne den type oppmerksomhet og i tillegg kunne klapset en annen venninne på rumpa hadde jeg sagt takk og farvel. Det handler om tillit og respekt for partner. Både jeg og typen er sosiale, utadvendt og kommer lett i prat med folk. Vi vet at det ofte kan tolkes feil av motsatt kjønn så vi er veldig tydelig på kroppsspråket vårt og hvordan vi henvender oss til folk, at det kun er høflig og vennlig. Ingen av flørter med andre. Anonymkode: df4af...29c
AnonymBruker Skrevet 11. februar #8 Skrevet 11. februar Dette er jo en usikkerhet du har ts, en han ikke aktivt bidrar til slik jeg leser svarene hans med dine ord så jeg tror nok at du må ta et valg, stole på at lkjæresten din er all in eller ikke. Anonymkode: 481a6...428
AnonymBruker Skrevet 11. februar #9 Skrevet 11. februar Magefølelse er ikke nødvendigvis noe å gå etter hvis man har tendenser til sjalusi og usikkerhet. Jeg synes det virker sånn i innlegget ditt, for du analyserer veldig mye. Denne venninnen ler av og med alt og alle, deg også, så det virker egentlig ikke som hun er spesielt flørtete henvendt til typen din. Han henvender seg nok til henne fordi han får mye igjen i sosialt lag med henne. Mye latter feks, er bekreftelse og det gjør at man føler seg satt pris på. Jeg tipper du irriterer deg over henne fordi du er usikker på henne. Det er veldig vanlig. Typisk hvis man er usikker, er at man trekker seg tilbake i sosialt lag og observerer og analyserer, i stedet for å delta, og da kan man miste seg selv litt. Det vil jeg tro er mest sårt for deg. Det med at han slo ei venninne på rumpa, skjønner jeg veldig godt at du reagerte på. Du spurte om noe han ga et ærlig svar på. Hvis noen hadde spurt meg om jeg har vært tiltrukket av noen av guttevennene mine, så ville svaret også ha vært ja, fordi hvis man har venner av det kjønnet man er tiltrukket av, så har man ofte på et eller annet tidspunkt vurdert dem med et "legningsblikk", samt at venner, uansett kjønn, nesten alltid oppfattes som pene, fordi man er glad i dem. Men DET betyr ekstremt lite, for her og nå og forskjellen på det og forholdet til en kjæreste er noe helt annet. Jeg vet ikke hva de tuller om seksuelt. Jeg gjør ikke dette med mine venner, men jeg kjenner folk som gjør det, uten at det ligger noe bak. Svaret på det siste spørsmålet ditt er et klart og tydelig 'ja'. Du vil at han skal se at det er noe galt med måten han oppfører seg på, men jeg får det ikke helt til å stemme, med mindre det er masse bakgrunnsinformasjon som ikke kommer frem. Hilsen kvinne Anonymkode: ab7af...470
AnonymBruker Skrevet 11. februar #10 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Magefølelse er ikke nødvendigvis noe å gå etter hvis man har tendenser til sjalusi og usikkerhet. Jeg synes det virker sånn i innlegget ditt, for du analyserer veldig mye. Denne venninnen ler av og med alt og alle, deg også, så det virker egentlig ikke som hun er spesielt flørtete henvendt til typen din. Han henvender seg nok til henne fordi han får mye igjen i sosialt lag med henne. Mye latter feks, er bekreftelse og det gjør at man føler seg satt pris på. Jeg tipper du irriterer deg over henne fordi du er usikker på henne. Det er veldig vanlig. Typisk hvis man er usikker, er at man trekker seg tilbake i sosialt lag og observerer og analyserer, i stedet for å delta, og da kan man miste seg selv litt. Det vil jeg tro er mest sårt for deg. Det med at han slo ei venninne på rumpa, skjønner jeg veldig godt at du reagerte på. Du spurte om noe han ga et ærlig svar på. Hvis noen hadde spurt meg om jeg har vært tiltrukket av noen av guttevennene mine, så ville svaret også ha vært ja, fordi hvis man har venner av det kjønnet man er tiltrukket av, så har man ofte på et eller annet tidspunkt vurdert dem med et "legningsblikk", samt at venner, uansett kjønn, nesten alltid oppfattes som pene, fordi man er glad i dem. Men DET betyr ekstremt lite, for her og nå og forskjellen på det og forholdet til en kjæreste er noe helt annet. Jeg vet ikke hva de tuller om seksuelt. Jeg gjør ikke dette med mine venner, men jeg kjenner folk som gjør det, uten at det ligger noe bak. Svaret på det siste spørsmålet ditt er et klart og tydelig 'ja'. Du vil at han skal se at det er noe galt med måten han oppfører seg på, men jeg får det ikke helt til å stemme, med mindre det er masse bakgrunnsinformasjon som ikke kommer frem. Hilsen kvinne Anonymkode: ab7af...470 Takk for et veldig innsiktsfullt svar! Jeg ser mye av poengene dine og enig i en del ting. Akkurat det med magefølelsen om henne har jeg hatt før jeg så hva han sier og gjør, den kom veldig tidlig. Og han har flere andre venninner jeg ikke har den følelsen med. De andre gangene jeg har hatt dårlig magefølelse om noen har det dessverre vist seg å være riktig. Men hvis det er noe i det trenger det jo ikke å handle om min kjæreste for eksempel. Kan være helt andre ting, men jeg nevner det fordi den følelsen vil påvirke hvordan jeg ser situasjonen med min type. Du har rett i at jeg trekker meg litt tilbake, noe av det har du nok rett i at jeg ender opp med å sitte og analysere. Kan prøve å være mer tilstede. Noe av det er litt naturlig, hennes type gjør det samme. Fordi det hun ler av kan være absolutt hva som helst, jeg peker på en bil og sier «der er det en bil» og hun begynner å le. Jeg kan ta opp et mer alvorlig (men ikke personlig) tema og hun ler. Det blir liksom litt dumt. Hun ler ofte mer av hva typen min sier, men han er jo også morsom. Hennes type kan også ha noen gullkorn. Da ler jeg når jeg faktisk vil le. Hun sier sjelden ting som faktisk er morsomt, men min type ler muligens av henne fordi hun da allerede ler? Jeg vet ikke. Vi tilbrakte 10 dager med dem for et år siden og latteren hennes irriterte meg voldsomt, normalt ikke problematisk om vi er med dem en kveld eller to på rad. Angående andre folk i livet hans synes både jeg og min kjæreste at de samme personene er morsomme. selvfølgelig er jo ikke det med «leinga» en veldig negativ egenskap som jeg bruker mot henne helt seriøst, men det dominerer alt av interaksjoner med henne. jeg sa til min kjæreste at hun ler av alt mulig, men at i motsetning til folk som faktisk ler ofte fordi de er oppriktig glad, har jeg følt at det ikke er tilfelle med henne. Og virket som om han var enig i det, at hun bruker det og sarkasme for å holde ting mer overfladisk. Hvis det faktisk stemmer at han har likt henne mer i fortiden, type 15 år siden er det jo greit. Det er jo lenge siden. Jeg tenker jo at jeg må legge det litt bort fra meg, jeg har tatt det opp, han har svart og ikke mye jeg kan gjøre med det. Men om han sier flere ting som har seksuelt ladet (i mine øyne) skal jeg si konkret at det er upassende. Jeg var veldig tydelig på at jeg ikke beskylder han for noe. For litt siden sa han til meg at jeg kan si om det er noe han kan gjøre så jeg føler meg tryggere. Og det hjalp meg, for da vet jeg at han bryr seg og ikke bare dytter meg bort som overdrevent sjalu. Anonymkode: 43f43...fc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå