Teardrop Skrevet 10. februar #1 Del Skrevet 10. februar Skal prøve å lage mine første makroner. Skal jeg invistere i et par tre av de mattene, eller gå for en 10 pk med engangs? Hvilket mandelmel anbefaller du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haldrup Skrevet 11. februar #2 Del Skrevet 11. februar Begynn med vanlig stekepapir, og når du begynner å få kontroll på prosessen kan du vurdere å investere i bedre bake utstyr.... Men husk at uansett hvor dyrt papir eller stekeovn du har, da endrer det ikke på om de lykkes eller ei.... Noen fallgroper og tips herunder... 1. Makroner skal tørke lenge nok før de stekes.... Ellers sprekker de..!!!! (du ser at fargen på de ustekte makronene skifter fra skinnende/glinsende til mer matt... først da er de klare til steking, dette kan ta fra 20 - 120 minutter avhengig av luftfuktighet. 2. Er det høy luftfuktighet når du baker makroner vil det ta mye lenger å tørke de.... 3. Du kan bruke mange forskjellige typer mel til makroner.... Herunder: mandel mel, hasselnøtt mel, valnøtt mel, samt mange andre typer nøtte/kjerne mel... 4. Bruker du fint mel får du finere makroner.... Bruker du grovere mel får du grovere makroner..... 5. Maler du melet selv, vær obs på at det inneholder mer fett/olje enn det du kjøper på butikken, dette øker sjansen for at de sprekker... Sjekk evt. https://www.1001makron.com/ for mer informasjon og oppskrifter... Jeg har ikke noe med denne siden å gjøre men synes den er god likevel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teardrop Skrevet 11. februar Forfatter #3 Del Skrevet 11. februar Haldrup skrev (35 minutter siden): Begynn med vanlig stekepapir, og når du begynner å få kontroll på prosessen kan du vurdere å investere i bedre bake utstyr.... Men husk at uansett hvor dyrt papir eller stekeovn du har, da endrer det ikke på om de lykkes eller ei.... Noen fallgroper og tips herunder... 1. Makroner skal tørke lenge nok før de stekes.... Ellers sprekker de..!!!! (du ser at fargen på de ustekte makronene skifter fra skinnende/glinsende til mer matt... først da er de klare til steking, dette kan ta fra 20 - 120 minutter avhengig av luftfuktighet. 2. Er det høy luftfuktighet når du baker makroner vil det ta mye lenger å tørke de.... 3. Du kan bruke mange forskjellige typer mel til makroner.... Herunder: mandel mel, hasselnøtt mel, valnøtt mel, samt mange andre typer nøtte/kjerne mel... 4. Bruker du fint mel får du finere makroner.... Bruker du grovere mel får du grovere makroner..... 5. Maler du melet selv, vær obs på at det inneholder mer fett/olje enn det du kjøper på butikken, dette øker sjansen for at de sprekker... Sjekk evt. https://www.1001makron.com/ for mer informasjon og oppskrifter... Jeg har ikke noe med denne siden å gjøre men synes den er god likevel Tusen takk for et seriøst og bra svar ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. februar #4 Del Skrevet 12. februar Her finner du en detaljert oppskrift og beskrivelse av hvordan man lager makroner, inkludert forslag til fyll og hva som kan ha gått feil om det ikke ble slik du ønsket. Jeg brukte den da jeg laget makroner første gang og de ble veldig vellykkede. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå