AnonymBruker Skrevet 10. februar #1 Skrevet 10. februar Ja/nei? Hvorfor/hvorfor ikke? Anonymkode: a8a0b...039
AnonymBruker Skrevet 10. februar #2 Skrevet 10. februar Nei! Har man råd til å røyke får man finansiere det selv. Låne penger til nikotin er både dårlig dømmekraft og dårlig økonomistyring. Anonymkode: 3f8a7...0de 10
AnonymBruker Skrevet 10. februar #4 Skrevet 10. februar Nei. Det hadde de fått beskjed om å ordne selv. Vært i situasjonen før og sagt at det er uaktuelt også. Da skulle jeg på besøk til dem og kjørte forbi utsalg på veien uansett tenkte de, men jeg støtter ikke det der. Støtter ikke kjæresten heller på det. Anonymkode: 78a12...c2c
SPOCA Skrevet 10. februar #5 Skrevet 10. februar Nei. Fordi jeg synes det er idiotisk å røyke bort pengene sine, og jeg hater røyk. 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar #6 Skrevet 10. februar En ting jeg lærte som ungdom er at hvis man låner bort penger til noen som røyker eller snuser, så får man aldri de pengene igjen. Anonymkode: cf0b3...2a6
AnonymBruker Skrevet 10. februar #8 Skrevet 10. februar Om jeg ville lånt folk som ikke har råd til gift penger til gift? Nei. Jeg låner ikke bort penger med mindre det er fullstendig krise, og definitivt ikke for å forgifte både mine egne foreldre og deres omgivelser. Anonymkode: 32b05...3b8 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar #9 Skrevet 11. februar Ja. Hadde ikke spurt hva pengene skulle gå til, jeg legger meg ikke opp til hva folk bruker penger på. Jeg er ikke moralens vokter. Så lenge de betaler tilbake, ser jeg ikke problemet. Anonymkode: f41af...992 11 3
Perfume Skrevet 11. februar #10 Skrevet 11. februar Ja.. Spør ikke familien hva de skal bruke pengene på.. Når de spør om å låne, eller dersom, heter det vel, så er det opp til den. 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar #11 Skrevet 11. februar Selvsagt. Mamma har røykt i snart 60 år, det er virkelig ikke min oppgave å skulle oppdra henne til å slutte. Anonymkode: 5b80a...535 9 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar #12 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja. Hadde ikke spurt hva pengene skulle gå til, jeg legger meg ikke opp til hva folk bruker penger på. Jeg er ikke moralens vokter. Så lenge de betaler tilbake, ser jeg ikke problemet. Anonymkode: f41af...992 Perfume skrev (10 timer siden): Ja.. Spør ikke familien hva de skal bruke pengene på.. Når de spør om å låne, eller dersom, heter det vel, så er det opp til den. Har ikke spurt hva pengene skal brukes på. Vedkommende spurte selv om å få låne penger til røyk. Anonymkode: a8a0b...039
AnonymBruker Skrevet 11. februar #13 Skrevet 11. februar Hadde i utgangspunktet ikke lagt meg oppi hva de låner penger til. Men det er forskjell på å kjøpe med noe når man er på butikken, og å vippse noen penger fordi de er blakk. Det ene er et symptom på noe verre, det andre er uproblematisk. Jeg hadde vært veldig skeptisk om mine foreldre ikke hadde nok penger i hele verden til en pakke røyk eller snus, og at når de først spør om å låne er det det de prioriterer. Da hadde jeg handla alt de trengte frem til de fikk lønn igjen, og så tatt en alvorsprat om økonomi. Jeg hadde passet meg for å bli en hvilepute som de tror de kan lene seg på hver gang de kaster bort sine egne penger. Anonymkode: 568cf...d9a 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar #14 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja. Hadde ikke spurt hva pengene skulle gå til, jeg legger meg ikke opp til hva folk bruker penger på. Jeg er ikke moralens vokter. Så lenge de betaler tilbake, ser jeg ikke problemet. Anonymkode: f41af...992 Enig! Og er man avhengig av røyk, så er det ikke bare å slutte sånn som mange her tror…. Det er så lett når man ikke er der selv Anonymkode: 893ec...2c2 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar #15 Skrevet 11. februar Vet ikke hva som høres mest uvirkelig ut; at de ønsker nikotin, eller at de trenger å låne penger. Tror jeg ville sterkt anmodet om en psyk evaluering i begge scenario. Anonymkode: 87c6d...2c4 3
AnonymBruker Skrevet 11. februar #16 Skrevet 11. februar Om mine foreldre trengte låne penger til nikotin, da ville jeg blitt flau. Da må de ha feilet noe voldsomt økonomisk. Anonymkode: ade0f...15d 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar #17 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vet ikke hva som høres mest uvirkelig ut; at de ønsker nikotin, eller at de trenger å låne penger. Tror jeg ville sterkt anmodet om en psyk evaluering i begge scenario. Anonymkode: 87c6d...2c4 Ja, det er jo bare å få en psykisk evaluering? Går man til fastlegen sin og forteller at man sliter med psyken,så får man kanskje resept på noen lykkepiller. Hjelp kan man bare glemme, spesielt om man er 60+ Anonymkode: d848e...bb9
AnonymBruker Skrevet 11. februar #18 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er jo bare å få en psykisk evaluering? Går man til fastlegen sin og forteller at man sliter med psyken,så får man kanskje resept på noen lykkepiller. Hjelp kan man bare glemme, spesielt om man er 60+ Anonymkode: d848e...bb9 Jeg tror poenget mitt gikk rett over hodet ditt Anonymkode: 87c6d...2c4
AnonymBruker Skrevet 11. februar #19 Skrevet 11. februar Låner ikke ut penger privat, ikke til noen. Blir bare bråk og ergrelse og så er det plutselig jeg som er den stygge ulven fordi jeg krever tilbakebetaling. Anonymkode: cec48...77a
AnonymBruker Skrevet 11. februar #20 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Om mine foreldre trengte låne penger til nikotin, da ville jeg blitt flau. Da må de ha feilet noe voldsomt økonomisk. Anonymkode: ade0f...15d Dømme, dømme, for det er så lett. Du visste kanskje ikke at din gamle mor sliter litt med lånet på 200.000 som hun tok opp for å hjelpe deg over en krise? (bare som eksempel.) Anonymkode: d848e...bb9 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå