Gå til innhold

Hvilke feil gjorde du på oppkjøringen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Og strøk eller bestod du? ☺️ Oppkjøring nærmer seg for meg! Så jeg vil gjerne høre om deres opplevelser. 

Anonymkode: efd81...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har kjørt opp en rekke ganger til ulike førerkortklasser. B, BE, C, CE, D, DE, Truck, Gravemaskin, Dumper, Hjullaster. Kun en gang har jeg strøket, og det var til CE. Bommet på rygging med trailer. Klarte det da jeg prøvde på nytt et par uker senere.

Anonymkode: d6d01...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppkjøringen gikk som en lek og jeg kan ikke huske at jeg gjorde noe store feil. Jeg var heller ikke særlig nervøs. 

Tilbake på trafikkstasjonen, så tok sensor meg i hånden og sa "gratulerer, du har bestått" . Kjørte opp 2 dager etter bursdagen min, så det var den beste bursdagsgaven jeg kunne fått 😊 

Teorien derimot.... den sleit jeg mye mer med 😝 Stod på hengende håret siste gangen. Litt rart at teorien skulle være så vanskelig, da jeg ellers er flink teoretisk 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lå i feil fil i en rundkjøring. Veimerkingen var skrapet bort etter vinteren, så dette var umulig for meg å vite...

Anonymkode: 5f19f...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jukset på teorien😄 Satt alene i lokalet, og det lå masse rettede prøver på et bord. 

Oppkjøringen gikk fint. Glemte blinklyset en gang langt ute i gokk, men besto med glans.

Har kjørt i 30 år uten uhell eller en prikk.

Anonymkode: a89f6...9d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Lå i feil fil i en rundkjøring. Veimerkingen var skrapet bort etter vinteren, så dette var umulig for meg å vite...

Var det ingen skilt før du kom inn i den rundkjøringen…..?

Anonymkode: 97702...a01

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De tre første gangene gjorde jeg «alt» feil. Dårlig fartstilpasning, bremset for mye i en kraftig sving på landevei, dårlig forbikjøring, dårlig giring, etc, etc. Første oppkjøring var middels, andre dårlig, og siste helt katastrofe. Siste forsøk sa sensor ordrett «det er åpenbart at du ikke har hatt mange kjøretimer». Lite visste hun at jeg hadde hatt kjøretimer for 70.000kr, kanskje dobbelt så mange enn hva som er vanlig 😅 Var rett og slett helt sinnsykt nervøs, og det gjorde at jeg kjørte mye dårligere enn jeg vanligvis gjorde. Sverget gråtende at jeg ALDRI skulle ta oppkjøring igjen. Et par år senere (hvor jeg ikke hadde kjørt bil i det hele tatt) tok jeg et par oppfriskningstimer, tenkte «Fuck it, jeg prøver en siste gang» og bestod med glans. Var 100% psykisk at jeg gjorde så mange feil. Så anbefaler å kanskje ta en liten meditasjon og pust i bakken!

Anonymkode: e0c6e...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Var det ingen skilt før du kom inn i den rundkjøringen…..?

Anonymkode: 97702...a01

Absolutt ingen skilt. Bare bortskrapet malingsrester i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjørte saktere på en avsidedliggende grusvei enn hva som skulle være nødvendig mente sensor (gikk på at jeg kunne vært til hinder). Problemet her var at jeg av kjørelærer hadde fått beskjed om å roe ned på denne type veier, kunne alltids kjørt fortere der jeg 🤷🏼‍♀️ Jeg besto da

Anonymkode: a01c0...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg glemte å blinke når jeg skulle svinge av til venstre, kom på det idet jeg begynte å svinge og sa høyt "Nei, nå glemte jeg å blinke". Jeg besto men jeg hadde strøket hvis jeg hadde tiet og satset på at sensor ikke merket det. En annen ting jeg gjorde var å nekte å kjøre på en landevei som ikke var brøyta. Det var første dag med snø så jeg hadde ikke kjørt i snø før.

Anonymkode: 77ce5...be7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å kjøre på rødt lys, så han sensoren måtte bremse og stoppe bilen. Var sikker på at da kom jeg til å stryke, men bestod faktisk. Fordi alt var så bra ellers, og jeg forstod veldig godt hva jeg hadde gjort feil. 

Det var fordi det ble rødt akkurat når jeg kom til lyskrysset, rakk liksom ikke å stoppe før jeg var forbi trafikklyset og streken på veien. Husker at jeg slakka ned før krysset, tilfelle det skulle bli rødt, men rakk i grunn ikke å stoppe likevel. Jeg fikk litt "panikk", og tenkte at når jeg først var over streken så måtte jeg bare kjøre. Men det var et fotgjengerfelt og et par meter mellom trafikklyset og selve veikrysset. Så når jeg begynte å gi på, så sa sensoren "nei her stopper vi" og trykte på bremsen, så vi ble stående halveis oppå fotgjengerfeltet. Trodde aldri jeg skulle bestå da, men gikk bra. 

Dette var da for 20 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke jeg gjorde noen feil. 

Anonymkode: 9e868...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Holdt på å kjøre på et barn på sykkel, etter bare ca to minutter. Riktignok kom ungene i en rasende fart mot den fotgjengerovergangen (og på sykkel), og viste ikke tydelig at han skulle over. Men likevel. Det ble nok stryk, gitt! 🤣 

Mannen min strøk fordi det viste seg at han var nærsynt, han fikk ikke engang sette seg i bilen. 
En i klassen min på vgs strøk fordi hun kjørte på rødt lys. 
En annen kræsjet under oppkjøringen - men strøk ikke, for ulykken var ikke hennes feil. 🤣

Anonymkode: 6fd3b...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjørt strekningen 1 time før oppkjøring, så eg visste hva jeg skulle. Parkerte bilen omtrent på tvers når jeg var ferdig. Sensor sa jeg hadde bestått. Selveste strykejernet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Knota med giring/clutchbruk under parkering og holdt på å kjøre i en murvegg, valgte en usikker måte å snu på(men gjorde det på den måten kjørelæreren min hadde bedt meg om hver gang vi kjørte og snudde der) og valgte å kjøre ut på en forkjørsvei på et tidspunkt sensor mente jeg burde venta til jeg hadde bedre sikt «det kunne vært en sykkel bak den varebilen». 
framstod ellers som en trygg og sikker sjåfør, spesielt på smal svingete landevei, så jeg bestod. 

Anonymkode: 26c71...568

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarte det uten feil på første forsøk.  Teori 100% rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
LiseTV skrev (53 minutter siden):

Jeg klarte det uten feil på første forsøk.  Teori 100% rett.

Klarte det og uten feil.

Teori 85% rett. 

Anonymkode: 02a8c...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var for nervøs. Hang meg opp i at jeg fikk han som var kjent som strykejernet. Kastet nesten opp på skoene hans. Tenkte mer på ar jeg kom til å stryke en hva jeg gjorde på veien. Kjørte for fort i en rundkjøring og skulle ta en sjanse. Så ikke vær nervøs. Det er alltid en sensor som heter strykejernet, uten at det betyr at han stryker deg kun pga det. Pust med magen og slapp av. 

Klarte lappen uten problemer neste gang  

Anonymkode: 960be...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...