AnonymBruker Skrevet 10. februar #1 Skrevet 10. februar For å gjøre en laaaang historie kort: Hun er 18 år idag. Levd med foreldrene sine( min bror) frem til 13 år. Flyttet til meg akutt da hun hadde psykiske problemer og skyldte alt på mor og far. De har delvis feil, men ikke i den grad. Jeg vet hvordan foreldrene er og jeg har bodd med niesen i manhe år og vet hvordan hun kan være. Det er ikke kun Foreldrene sin feil, men så klart noe. Slet enormt med skole og mobbing som har mye å si for selvtilliten. Var hos meg under tilsyn av barnevernet frem til 16. Da orket jeg ikke mer, ble bare verre. Var hjemme i 3 år uten skole. Prøvde å ta livet av seg selv mange ggr. Jeg har 2 små barn og var på vei mot depresjon og så ikke lyst og glede lenger,kun bekymring. Barnevernet tok steget og flyttet henne til fosterforeldre fra hun var 16. Da hun fylte 18 flyttet hun ut. Hun har ikke lenger kontakt med foreldrene siden hun var 13. Hun har en lillesøster og bror som hun holder kontakten med. Hun er på besøk hos meg 2-3ggr i mnd. Da hun er i nærheten og ikke gidder dra hjem og lage mat. Hun får middag hos meg når hun kommer. flyttingen var halv år siden. Nå har kjæresten flyttet til henne. De har kjent hverandre i flere år. Det hun har fortalt meg er veldig bekymringsverdig. Han har vært soldat i sitt hjemland. Vært med å bruke våpen osv. Han flyttet til norge for 15 år siden. Nå er han 25. Har siden han kom til norge flere ggr blitt beslaglagt førerkortet pga han racer. Han er nå på samfunnsstraff pga han hadde overfalt noen pga han mente denne fyren utførte overgrep mot en annen jente. Før ha flyttet til henne, har han leid noen for å sitte i skogen( med utsikt til hennes leide bolig) og spionerte på henne. Når han er sint så går han mot henne og tar ut hendene og skal til å kvele henne. Så blir hun redd og går vekk. Han sier deretter "ser du, du er jo redd for meg. Hvorfor??" Han sier han bare tester henne for å se om hun stoler på han. Hun spiser ikke svin lenger og snakker om å konvertere til muslim. Hun holder avstand til andre menn osv. Hu sier hun gjør alt dette av egen fri vilje og respekt for han. Hun sier at han gjør alt for henne og kan dø for henne. Altså, ingenting jeg sier har noe å bety. At han gjør alt dette betyr ikke at han elsker henne. Hvorfor er hun så opptatt av å bli elsket at hun blir blind? Ja jeg og øvrig familie snakker med henne hele tiden og er endel med henne. Foreldrene prøver kontakt hele tiden men kan ikke få noe kontakt. Jeg går hjemme og er redd hele tiden. Hva hvis han en dag er så sint at han dreper henne? med sin bakgrunn så kan jeg ikke bort ifra det. Hva kan jeg gjøre? Skal jeg bort til arbeidsstedet hans og advare han? Hjelper det eller gjør det verre? Jeg har ikke møtt han men vet hvor han jobber. Foreldrene vet ikke om denne samboeren. De har slitt med helsa og søvnen siden hun flyttet ut og jeg forteller dem ikke de verste tingene, da det kan ha negativ effekt på helsa dems. Men hadde jeg fortalt dem så kunne ikke de ha gjort noe uansett. Hun har ikke latt dem ha kontakt med henne siden hun var 13 år. Anonymkode: 62f59...e3d
AnonymBruker Skrevet 10. februar #2 Skrevet 10. februar For å være helt ærlig tror jeg ikke det er så mye håp her. Hun er myndig og du + foreldre har gjort så godt dere kan. Er du oppriktig redd for henne eller får mistanke om at noe kan skje i nærmeste fremtid eller er pågående så kan du ringe politiet (02800 med mindre akutt der og da) for å rådføre deg eller be om at de tar en sjekk (trolig ikke ressurser, men da har du gjort det du kan). Ellers så er det å eventuelt råde henne i å kontakte krisesenter, gi henne informasjon om dinutvei og annen relevant info så hun kan hjelpe seg selv. Anonymkode: d9dfd...136 1
Himmelen_91 Skrevet 10. februar #3 Skrevet 10. februar Hvorfor bry seg nå? Hun ble kastet ut etter 2 selvmordsforsøk. Det er konvertere til islam og ikke muslim 😭😭 så viktig for deg å skrive niese og hennes muslimske samboer? 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar #4 Skrevet 10. februar Jeg ville bedt om et møte med politiet, helst med forebyggende avdeling, forklart hele situasjonen og spørre hvordan de vurderer saken. Noe av det han holder på med er både psykisk vold, trusler og overvåking/stalking. Denne unge mannen, som var barnesoldat før han var 10 år, synes dessverre å være en tikkende bombe. Og din niese, med sin bakgrunn, er det perfekte offer for slike. Be om et møte med politiet, vær veldig tydelig på at du er bekymret for hennes sikkerhet. Om de ikke gjør noe, så vil de likevel ha det i sine journaler, slik at hvis han skulle havne på kant med loven igjen, eller det skjer noe, så vet politiet om dette, det kan være veldig viktig! ❤️ Anonymkode: 04238...da1 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar #5 Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): For å være helt ærlig tror jeg ikke det er så mye håp her. Hun er myndig og du + foreldre har gjort så godt dere kan. Er du oppriktig redd for henne eller får mistanke om at noe kan skje i nærmeste fremtid eller er pågående så kan du ringe politiet (02800 med mindre akutt der og da) for å rådføre deg eller be om at de tar en sjekk (trolig ikke ressurser, men da har du gjort det du kan). Ellers så er det å eventuelt råde henne i å kontakte krisesenter, gi henne informasjon om dinutvei og annen relevant info så hun kan hjelpe seg selv. Anonymkode: d9dfd...136 Hva slags annet info kan det være? Hun er helt blind og stoler på han når han sier han vil aldri skade henne. Men gå mot henne med nevene klare for å kvele henne, sier helt motsatt. Man tester ikke kjærlighet på denne måten. Hun er nå noenlunde stabil. Tenker ikke lenger på å ta livet sitt, ikke de siste par årene, da hun flyttet ut, startet i ny skole og fikk venner. Men, han er jo en av disse vennene da. Hun går på vgs og jobber ved siden av. Jeg har alltid vært ærlig med henne og har sagt at hvis situasjonen utarter seg ved krangel, så ikke stå i det. Men beklage og roe ned samboeren, for så å skaffe hjelp..hva annet kan hun gjøre? Anonymkode: 62f59...e3d
AnonymBruker Skrevet 10. februar #6 Skrevet 10. februar Himmelen_91 skrev (3 minutter siden): Hvorfor bry seg nå? Hun ble kastet ut etter 2 selvmordsforsøk. Det er konvertere til islam og ikke muslim 😭😭 så viktig for deg å skrive niese og hennes muslimske samboer? Er du full?? Jeg har alltid brydd meg, men med 2 små barn, og hverdagen med en tenåring hjemme som jeg prøver å få på skolen hverdag. Krangler. Selvmordsforsøk osv. Hva kan jeg gjøre? Hva annet kan jeg skrive enn min niese og hennes muslimske sambo? For det er jo det han er. Og det har stor betydning i denne sammenhengen. Anonymkode: 62f59...e3d 6
AnonymBruker Skrevet 10. februar #7 Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg ville bedt om et møte med politiet, helst med forebyggende avdeling, forklart hele situasjonen og spørre hvordan de vurderer saken. Noe av det han holder på med er både psykisk vold, trusler og overvåking/stalking. Denne unge mannen, som var barnesoldat før han var 10 år, synes dessverre å være en tikkende bombe. Og din niese, med sin bakgrunn, er det perfekte offer for slike. Be om et møte med politiet, vær veldig tydelig på at du er bekymret for hennes sikkerhet. Om de ikke gjør noe, så vil de likevel ha det i sine journaler, slik at hvis han skulle havne på kant med loven igjen, eller det skjer noe, så vet politiet om dette, det kan være veldig viktig! ❤️ Anonymkode: 04238...da1 Han stalker ikke lenger, dette var før de flyttet sammen ( flyttet sammen for 1mnd siden). Problemet er at hun faktisk stoler på at han vil gjøre alt for henne. Og SELV OM, bare HVIS. Hun mirakuløst vil løsrive seg fra han, vil ikke det ende godt. Han er nok ikke den typen som kan takke nei for et nei. Anonymkode: 62f59...e3d
Himmelen_91 Skrevet 10. februar #8 Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er du full?? Jeg har alltid brydd meg, men med 2 små barn, og hverdagen med en tenåring hjemme som jeg prøver å få på skolen hverdag. Krangler. Selvmordsforsøk osv. Hva kan jeg gjøre? Hva annet kan jeg skrive enn min niese og hennes muslimske sambo? For det er jo det han er. Og det har stor betydning i denne sammenhengen. Anonymkode: 62f59...e3d Er ikke full nei! Både du og spesielt foreldrene har sviktet henne noe innmari. Ofte når ting har vært tøft og man ikke har hatt så god støtte rundt seg så tar man dumme valg ❤️ jeg håper hun finner roen i seg selv snart og veit hva hun er verdt ❤️❤️❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar #9 Skrevet 10. februar Himmelen_91 skrev (1 minutt siden): Er ikke full nei! Både du og spesielt foreldrene har sviktet henne noe innmari. Ofte når ting har vært tøft og man ikke har hatt så god støtte rundt seg så tar man dumme valg ❤️ jeg håper hun finner roen i seg selv snart og veit hva hun er verdt ❤️❤️❤️ Det er jeg enig i. Vi har sviktet henne. Men hvis dette er relevant i forhold til hvordan hun kan komme ut av situasjonen, så tar jeg gjerne imot råd hvis du har altså. Anonymkode: 62f59...e3d
AnonymBruker Skrevet 10. februar #10 Skrevet 10. februar Det er ingenting du kan gjøre med dette. Det er ikke ulovlig å date med rulleblad, og det du beskriver kvalifiserer ikke til å anmelde for vold selv om han virker litt kontrollerende. Det du kan gjøre, er å være der for henne og holde kontakten. Og oppmuntre henne til å fullføre vgs og komme seg i jobb, så hun står på egne bein økonomisk. Anonymkode: 8ef4e...a29
monican94 Skrevet 10. februar #11 Skrevet 10. februar barn som aldri har blitt elsket leter etter det og godtar selv enn slik mann..dessverre. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar #12 Skrevet 10. februar Hoff. Hun har problemer, relajsonproblemer, noe traumer og er attpåtil for ung til å vite bedre enn å gå rett i klørne på en ny dårlig situasjon. Kan hun legges inn? Anonymkode: 7b73d...c9f 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar #13 Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hoff. Hun har problemer, relajsonproblemer, noe traumer og er attpåtil for ung til å vite bedre enn å gå rett i klørne på en ny dårlig situasjon. Kan hun legges inn? Anonymkode: 7b73d...c9f Tviler på at man kan tvangslegge en voksen. Jeg er for at hun får venner og kjæreste. Man lærer så lenge man lever, både på godt og vondt. Men akkurat denne personen blir jeg redd hun ikke kommer godt ut. Jo jeg er der for henne. Hun vet at hun kan komme til meg, noe hun gjør også. Hun forteller meg også ting, noe som viser at hun stoler på meg. Men hører på mine råd,neiida det gidder hun ikke. Anonymkode: 62f59...e3d
AnonymBruker Skrevet 10. februar #14 Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er ingenting du kan gjøre med dette. Det er ikke ulovlig å date med rulleblad, og det du beskriver kvalifiserer ikke til å anmelde for vold selv om han virker litt kontrollerende. Det du kan gjøre, er å være der for henne og holde kontakten. Og oppmuntre henne til å fullføre vgs og komme seg i jobb, så hun står på egne bein økonomisk. Anonymkode: 8ef4e...a29 Tenker så klart det samme og har alltid gjort det. Men i bildet kom jo denne personen. Som kan ende med å skade henne eller drepe henne. Slik han oppfører seg, og har oppført seg i hans hjemland og i norge. Anonymkode: 62f59...e3d
AnonymBruker Skrevet 10. februar #15 Skrevet 10. februar monican94 skrev (11 minutter siden): barn som aldri har blitt elsket leter etter det og godtar selv enn slik mann..dessverre. Det er dessverre det hun har opplevd gjennom hele skolen. Hjemme har foreldrene selvfølgelig elsket henne, men noe hun ikke klarer å skjønne. Det er nok derfor hun nå er sammen med han, hun føler at han elsker henne og gjør alt for henne og vil aldri henne noe vondt. Anonymkode: 62f59...e3d
cherryl Skrevet 10. februar #16 Skrevet 10. februar Himmelen_91 skrev (43 minutter siden): Er ikke full nei! Både du og spesielt foreldrene har sviktet henne noe innmari. Ofte når ting har vært tøft og man ikke har hatt så god støtte rundt seg så tar man dumme valg ❤️ jeg håper hun finner roen i seg selv snart og veit hva hun er verdt ❤️❤️❤️ Kutt ut! TS har vel gjort mer for jenta enn mange hadde gjort, hun ber om råd og du gulper opp dette til henne? Synes TS har vært raus og varm som har forsøkt med små barn i hus! 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå