AnonymBruker Skrevet 10. februar #1 Del Skrevet 10. februar Jeg har sååå mange spørsmål, men hvem kan svare? hvem sende jeg mail til? Har et fagbrev i en jobb jeg ikke trives i. Har ikke studiekompentanse og klarer ikke, har ikke nubbsjangs til å bestå matte og norsk, jeg har prøvd å melde meg opp til eksamen flere ganger. Det var bare å gi opp desverre, bare stryk samme hvor godt jeg pugger årstall,epoker og navn. Ønsker å studere og jobbe med noe helt annet, altså omskolere meg. Veier fagbrev opp for studiekompentanse? og alder kanskje ,jeg er over 35. Anonymkode: fb9ad...09d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariam Skrevet 10. februar #2 Del Skrevet 10. februar Prøv fagopplæringen i ditt fylke 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #3 Del Skrevet 10. februar Hvilket fylke bor du i? Anonymkode: 95bdb...7b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #4 Del Skrevet 10. februar Internett..? Potensielle studiesteder? Var i alle fall det jeg gjorde. Anonymkode: 41cfa...c31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 10. februar #5 Del Skrevet 10. februar karrieresenter/karriereveiledning 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #6 Del Skrevet 10. februar Det finnes et smutthull, nemlig å ta 60 studiepoeng - for eksempel hvis man kommer inn på realkompetanse. Da får man studiekompetanse. Men hvis du ikke klarer å stå i hverken matte eller norsk, på tross av at du virkelig har prøvd, bør du kanskje tenke på om du vil klare høyere utdanning? Anonymkode: 8aeae...edd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #7 Del Skrevet 10. februar Jeg tok elektriker fagbrevet i voksen alder (33) gjennom voksenopplæring i mitt fylke. Jeg søkte på voksenopplæring, søkte selv om jeg ikke hadde krav på det siden jeg allerede hadde et annet elektrofaglig fagbrev. Jeg fikk meg også en hjelpearbeider stilling for å få nok praksis til fagprøven. Uansett hva ønsker å bytte til, så ønsker jeg deg lykke til i valget. Anonymkode: 71ffc...c9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #8 Del Skrevet 10. februar Fylkeskommunen, ny opplæringslov gir rett på nytt fagbrev Anonymkode: 201e5...b57 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #9 Del Skrevet 11. februar Her ville jeg kanskje forsøkt å satse på noe som ikke krever studier, om du synes skole og lesing/pugging generelt er vanskelig. Bussjåfør, kranoperatør, truckfører f.eks? Vekterkurs? Anonymkode: a9e36...46b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #10 Del Skrevet 11. februar Hva ønsker du studere? Hvilken retning ønsker du gå? Anonymkode: c1738...abb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøkna Skrevet 11. februar #11 Del Skrevet 11. februar Hvis du bor i Oslo kommune kan du få gratis veiledning her: https://karriere.oslo.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gobbledigook Skrevet 11. februar #12 Del Skrevet 11. februar Fagskole er ikke et alternativ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #13 Del Skrevet 11. februar Det finnes en rekke fagskoler heltid/deltid som gir gode jobber, fagskoler er «laget» for sånne som deg Anonymkode: 0f468...1b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #14 Del Skrevet 11. februar gobbledigook skrev (2 timer siden): Fagskole er ikke et alternativ? Det er problemet, jeg har ikke peiling på hvilke alternativer jeg har. Fagskole skal sjekkes opp. Anonymkode: fb9ad...09d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 12. februar #15 Del Skrevet 12. februar Alle fylker har et karrieresenter der man kan få gratis rådgivning i slike tilfeller. Sjekk sidene til din fylkeskommune, så finner du kontaktinformasjon til det nærmeste karrieresenteret. De kan både hjelpe deg med å finne ut hvilken jobb som passer for deg, hvilken kompetanse du trenger og hvordan du kan få denne kompetansen. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå