Gå til innhold

Jeg mister all selvtillit.

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jo eldre jeg blir jo mer forstår jeg at det er større forskjell mellom kvinner og menn enn det samfunnet liker å innbille seg. 

Så når kvinnens mål er å lykkes like godt på alle arenaer, være den venninne som stiller opp for alle venninner, være den som prioriterer jobb fremfor familieliv, den som prioriterer seg, sine hobbyer, sine interesser selv fremfor kjæresten m.m og ikke tar et klart valg å være familieorientert og ha det som høyeste prioritet så velger menn bort disse kvinnene. For alt jeg vet så kan det være årsaken til at du blir valgt bort, eller så har du bare ikke vært heldig å  treffe den rette enda. 

Alle de kvinner jeg har kjent de siste tredve årene (fra begynnelsen av 20 årene og frem til nå) så er det denne gruppen som ikke får til kjærlighetslivet. De som balanserte jobb, egentid, venninnetid og kjærestetid er de kvinnene som har et stødig og bra forhold. Samme gjelder selvfølgelig menn. 

Anonymkode: 73923...f42

Forunderlig konklusjon (vi er ulike) på et sviktende premiss (menn velger bort karrierekvinner). Altså, kvinner flest er meget familieorienterte under graviditet, barsel og småbarnsår. Dette er hormonelt. Resten av livet er vi individer med individuelle behov akkurat som dere menn. Om det var så naturlig for kvinner å først og fremst ta vare på mannen i hjemmet så hadde vi selvsagt i et stort flertall valgt en slik rolle selv.

De single kvinnene du snakker om som prioriterer alt annet en kjæresten høres ut til å være ganske selvsentrerte. Veldig selvsentrerte mennesker (menn og kvinner) passer nok best med folk som føyer seg. Det kan sikkert være vanskelig å finne. Et annet aspekt er at en langtidssingel person trolig vil ha større behov for å ha mange baller i luften og andre arenaer som engasjerer og gir glede, og vil derfor i større grad enn en seksbarnsmor søke etter en spennende fritid, stort nettverk og en jobb som stimulerer, tror du ikke?

Jeg har hatt barn i skolen i 12 år nå, og hver dag ser jeg flotte mødre og fedre som deltar i barnas liv på lik linje og går på fotballtreninger, møter og avslutninger. På dagtid jobber de med alt mellom himmel og jord og de fleste holder sammen og ser ut til å være likestilte «team», iallfall mens barna er små. Dette er skjebnen til det store flertall av norske moderne kvinner. Forstår at det finnes en liten gruppe menn som så gjerne vil vi skal tro på at vi blir valgt bort om vi ikke begynner å stelle for mannen igjen, men man trenger jo bare å løfte blikket litt så ser man at det ikke stemmer.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror mange single damer har inntrykk av at menn skal bli helt betatt av dem på første date og nærmest fri første kvelden. Menn og damer er ulike. Mens damer forsøker å se for seg et liv med den de er ute med ganske kjapt, er menn mer ute etter å dekke mest mulig damer mens de har mulighet. Det er ulike vurderinger. Men å treffe noen på en app vil jo si at man i utgangspunktet er interessert i hverandre og da tror jeg en del av spenningen forsvinner for menn. De liker å jakte på damer, mens med appen vet de allerede at dama er interessert på et eller annet nivå og de ønsker først og fremst bare å ligge. Dersom du vil treffe noen for å finne et forhold må du nok slette tinder og gå ut i den virkelige verden 

Anonymkode: b8f19...5b8

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tror mange single damer har inntrykk av at menn skal bli helt betatt av dem på første date og nærmest fri første kvelden. Menn og damer er ulike. Mens damer forsøker å se for seg et liv med den de er ute med ganske kjapt, er menn mer ute etter å dekke mest mulig damer mens de har mulighet. Det er ulike vurderinger. Men å treffe noen på en app vil jo si at man i utgangspunktet er interessert i hverandre og da tror jeg en del av spenningen forsvinner for menn. De liker å jakte på damer, mens med appen vet de allerede at dama er interessert på et eller annet nivå og de ønsker først og fremst bare å ligge. Dersom du vil treffe noen for å finne et forhold må du nok slette tinder og gå ut i den virkelige verden 

Dekke flest mulig damer som i å ligge rundt?

Tror uansett det finnes menn som klarer å tøyle dette instinktet - om de er ute etter noe langvarig…

For oss godt voksne handler det uavhengig av kjønn om å finne en som ønsker noe seriøst, ikke bare ha en ny tenåringsfase etter skilsmissen. Og da må man ha egne verdier og preferanser klart for seg😊

Anonymkode: 484d8...481

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 20.50):

Husk hvor mye som skal til før du faktisk liker noen. Du forventer kjærlighet på date fordi date egentlig var noe du gjorde da du faktisk likte noen. Nå er du bare på blinddater og det er noe helt annet. Da vet dere ikke om dere hadde hatt kjemi til å være vennlige naboer engang.

Anonymkode: 0fc4d...53f

Dette er så sant! Før når man takket ja visste man at man var interessert og hadde kjemi, nå er det er skudd i mørket. 

Anonymkode: eea5b...416

Skrevet

Det er jo motsatt. Man aner ikke om man er interessert før man faktisk har møttes. Jeg gav opp tinder fordi jeg ble så lei av å ha forventninger og så føle null kjemi når vi møttes, og så være den kjipe som må avslå date nummer 2. 

• Liker 1
Skrevet

Ta en pause fra dating . Finn på mye på andre måter. Samle venner til koselige fester der de kan ta med nye folk inn . Kanskje når du minst venter det. Står han der🥰

Anonymkode: fc7f5...ffe

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er mange andre faktorer enn de du nevner som avgjør om det blir kjemi eller ikke, og om de ønsker satse videre. Har selv vært på lange dates, og selv om de aller fleste var hyggelig, så var det jo mindretall av kvinnene som følte så mye kjemi at de ønsket mer, uten at det dro jeg ned, er nå bare slik dating er i dag er, det er så fristende å bare sveipe videre i håp om en perfekt partner. Så alt for mange gir nok opp for fort i håp om det perfekte, som jo ikke finnes. Ikke trekk deg ned av dette, det er ikke nødvendigvis pga du er en dårlig dame 

Anonymkode: 68728...56b

Skrevet

Folk må slutte å tenke "date".

Du møter et nytt menneske og så ser du om det er noe kjemi der. 

Jeg møtte kun de jeg fikk god kontakt med på chat, og da på dagtid over kaffe.

2 datet jeg et par mnd og kjente at det ikke var rett.

Den tredje ble kjæresten min og vi skal kjøpe hus sammen nå.

Jeg vet jeg var ekstremt heldig. Sjansen for å møte en man klikker med på alle nivåer er sjeldent.

Det betyr ikke at det er noe galt med hverken den eller den andre om kjemien ikke er der. 

Til opplysning leide jeg, er ufør og alenemor. Fikk nok av oppmerksomhet og interesse. 

Anonymkode: be3a8...e33

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Folk må slutte å tenke "date".

Du møter et nytt menneske og så ser du om det er noe kjemi der. 

Jeg møtte kun de jeg fikk god kontakt med på chat, og da på dagtid over kaffe.

2 datet jeg et par mnd og kjente at det ikke var rett.

Den tredje ble kjæresten min og vi skal kjøpe hus sammen nå.

Jeg vet jeg var ekstremt heldig. Sjansen for å møte en man klikker med på alle nivåer er sjeldent.

Det betyr ikke at det er noe galt med hverken den eller den andre om kjemien ikke er der. 

Til opplysning leide jeg, er ufør og alenemor. Fikk nok av oppmerksomhet og interesse. 

Selvfølgelig fikk du det. Har du vagina så får du interesse. "Alle menn" vil ligge med hvemsomhelst. De færreste kan være selektiv. Spørsmålet er bare om du får forhold ;) Hvor mange lå du med før du ble sammen med han stakkars sistemann ?

Anonymkode: 44f45...e44

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Selvfølgelig fikk du det. Har du vagina så får du interesse. "Alle menn" vil ligge med hvemsomhelst. De færreste kan være selektiv. Spørsmålet er bare om du får forhold ;) Hvor mange lå du med før du ble sammen med han stakkars sistemann ?

Tydelig ingen vil ligge med deg så bitter du er.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan svare, selv om det ikke er meg du svarte. Møtte 10 stk før han «stakkars sistemann» Lå med 0 av de…

Anonymkode: 12024...b0a

• Liker 5
Skrevet

Alle menn vil ikke det nei, uten at det er ment personlig. Det er overgrep oppfordrende å late som mennesker ikke skal få ha grenser. 

Du forstår heller ikke at damer ligger med menn de ikke vil ha forhold med.

Teorien mann slut hvem som helst i seng, dame desperat kjærlighet hvem som helst i sitt hjerte, er feil.

Å du er sur.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Oj da. Du høres ufattelig bitter ut.

Fordi jeg møter menn til en kaffe så er det ikke invitasjon til sex🙄

De to jeg datet over noen mnd var flotte menn som var ute etter seriøst forhold. Vi fikk bare ikke den rette kjemien og avslutter gjensidig.

Og som jeg skrev. Ja, det ble forhold og nå huskjøp med "den stakkars siste" 😂

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva er vitsen med å trolle i sånne tråder🤷‍♀️

Anonymkode: 484d8...481

Skrevet

Jeg føler med deg TS. Jeg har i det siste innsett at det ofte ikke er noe galt med utseende eller alt det andre, du er sikkert 100% bra nok som det er!  Men (ta meg som eksempel) jeg har innsett at jeg lot meg rive med for lett, sa bare ja til dates ukritiskt. Jeg har ikke vært god nok til å sette min egne boundaries og dette skinte gjennom på dates tror jeg. Mulig dette ikke er riktig for deg TS, men har du prøvd å være ærlig om hvem du er på date og samtidig ha klare grenser for hva du finner deg i? 

Anonymkode: d638f...6db

• Liker 1
Skrevet

Har sannsynligvis ikke så mye med akkurat deg å gjøre.

Som påpekt av flere andre her på forumet ser menn stort sett etter 3 ting i en kvinne:

1. Gjensidig fysisk tiltrekning
  2. At hun er trivelig
  3. At hun er lojal.

Norske single kvinner i 2025 har stort sett avskaffet 2. og 3. Da gjenstår bare 1, og fysisk tiltrekning alene er ikke grunnlag for mer enn  tilfeldig sex.

Beklager, jenter, men dette er deres egen skyld. I forhold til hva menn ser etter har dere valgt å redusere dere selv til noe som kun er egnet for overfladiske relasjoner.

Anonymkode: e8ecc...5ae

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.2.2025 den 6.32):

Du tar feil. Det du sammenlikner er kvinner som vil ha et forhold, med menn som vil ha ONS. Menn som vil ha et forhold tenker på samme måte som de kvinnene du refererer til.

(det gir åpenbart liten mening for en mann som leter etter en kjæreste å "dekke flest mulig damer", da går du all-in på rett person)

At menn "liker å jakte på damer" er også en sannhet med modifikasjoner. Menns forhold til Tinder, hvor man kan jakte på uhorvelig mange kvinner, er grundig debattert - hvor det virker som mennene slett ikke setter særlig pris på jakten. Med mulig unntak for de som får de matchene de vil ha.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.2.2025 den 21.16):

Som påpekt av flere andre her på forumet ser menn stort sett etter 3 ting i en kvinne:

2. At hun er trivelig
  3. At hun er lojal.

Norske single kvinner i 2025 har stort sett avskaffet 2. og 3. Da gjenstår bare 1, og fysisk tiltrekning alene er ikke grunnlag for mer enn  tilfeldig sex.

Beklager, jenter, men dette er deres egen skyld. I forhold til hva menn ser etter har dere valgt å redusere dere selv til noe som kun er egnet for overfladiske relasjoner.

Som ei som ikke dater, menn er jo ikke som gruppe noe mye anderledes enn damer. Om damene dater, gjett hvem de dater med.

Min mann er der ute. Men tilfeldige menn på nett virker som direkte r***hu**. Dette også, så alvorlig frekk og sexist. Se deg i speilet.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.2.2025 den 21.16):

2. At hun er trivelig
  3. At hun er lojal.

Om menn ser etter kun disse tre tingene så vil jeg påstå at han er overfladisk. Så dette ser jeg på som en overfladisk grunn relasjon, om man ikke snakker sammen om holdninger og livsverdier. Det er det som er byggesteiner i et solid forhold, og alle forhold trenger et fundament og en grunnmur, ellers kollapser det før eller siden uansett...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Irak skrev (20 timer siden):

Om menn ser etter kun disse tre tingene så vil jeg påstå at han er overfladisk. Så dette ser jeg på som en overfladisk grunn relasjon, om man ikke snakker sammen om holdninger og livsverdier. Det er det som er byggesteiner i et solid forhold, og alle forhold trenger et fundament og en grunnmur, ellers kollapser det før eller siden uansett...

Du trenger ikke andre holdninger og livsverdier enn dem som fører til at du er trivelig og lojal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...