Gå til innhold

Skille 1 temp grad på øret og panne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt syk.  Var hos lege i dag, han målte 37.7 grader i øret og sa jeg hadde litt feber? 

Her hjemme har vi kombinert øre og pannetermometer. Panne sier 37.7, øret viser 38.8. Føler ikke at jeg har feber(pleier å fryse, så varm, så kald). Er ikke det nå. 

Hvilken temp skal jeg tro på? 

Anonymkode: 5b6b1...3df

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har blitt syk.  Var hos lege i dag, han målte 37.7 grader i øret og sa jeg hadde litt feber? 

Her hjemme har vi kombinert øre og pannetermometer. Panne sier 37.7, øret viser 38.8. Føler ikke at jeg har feber(pleier å fryse, så varm, så kald). Er ikke det nå. 

Hvilken temp skal jeg tro på? 

Vel. Har du ligget på øret da? Da viser det ofte høyere.

Anonymkode: 30960...2dc

AnonymBruker
Skrevet

Spiller det noen rolle da? 
du føler at du ikke har feber, da trenger man jo ikke lete etter feber. 

Anonymkode: 45a77...bde

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Både øre og panne er vel unøyaktig, men jeg tenker det ikke spiller noen rolle om du sjekker 37,7 eller 38,8? :) Hvordan du føler deg sier sikkert nok om om du er syk eller ikke.

Jeg sjekker ungene med pannetermometer, men det er ikke nøyaktig i det hele tatt. Blir mer en indikasjon på feber eller ikke feber

Endret av Anonym6789
AnonymBruker
Skrevet
Anonym6789 skrev (4 minutter siden):

Både øre og panne er vel unøyaktig, men jeg tenker det ikke spiller noen rolle om du sjekker 37,7 eller 38,8? :) Hvordan du føler deg sier sikkert nok om om du er syk eller ikke.

Jeg sjekker ungene med pannetermometer, men det er ikke nøyaktig i det hele tatt. Blir mer en indikasjon på feber eller ikke feber

Leter ikke, men legen bad meg følge med om jeg fikk gøy feber....da måtte jeg kontakte lege

Skrevet

Hva ble brukt? Vi bruker øre termometre på barna og denne er ganske nøyaktig ( i forhold til rompa)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde trodd på 37,7 siden du sier det ikke føles som du har feber. Om det er viktig å følge med hadde jeg rett og slett tatt rumpetermometeret om jeg var sånn i tvil.

Anonymkode: 83c96...b4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...