AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:34 #1 Del Skrevet mandag kl 18:34 Har googlet dette og fått opp at der kan være årsak eller indirekte årsak til tidlige spontanaborter. Jeg har de siste to årene hatt sju tidlige spontanaborter. Er også over 40, så kan godt være det er eggkvalitet som er for dårlig. Men var hos gynekolog for to uker siden, for å sjekke om alt er ok etter to SA på rad. Kommer stort sett neste til uke 5, lengste har vært 5+4 nå i januar. Tok blodprøver som alle var normale, og han tok også bakterieprøve fra livmorhalsen. Viste seg at jeg hadde bakteriell vaginose. Fikk antibiotika mot det, dalacin, som jeg tok som en tredagerskur forrige uke. Det virker for godt til å være sant, om dette er grunnen til alle spontanabortene? Og at etter kuren lykkes vi endelig? At det kan være så enkelt? Noen som vet noe mer om dette, erfaring? Anonymkode: c4dd9...7ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertefisk Skrevet mandag kl 23:08 #2 Del Skrevet mandag kl 23:08 Jeg har ingen erfaring, men jeg har lest det samme. Har hatt 4 spontanaborter, og har kommet over noen studier som har funnet en sammenheng med bakteriell vaginose. Men den generelle forskningen er tydeligvis sprikende, ellers hadde slike tester blitt anbefalt under utredning for habituell abort. Hadde du symptomer? Hvis du ikke har forsøkt det allerede, så kunne du vurdert å bli testet for kronisk endometritt. Der er det ihvertfall funnet en tydelig sammenheng med spontanaborter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå