Gå til innhold

Voksne barn avviser/avlyser og skuffer.

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 3 voksne barn fra 30- 40 år som avviser meg. De sier selv at de har hatt en fin barndom, men allikevel ser jeg dem aldri. De 2 guttene skjønner jeg, en er autist og takler andre veldig dårlig, ikke bare meg. En er Xnarkoman , men ikke helt ute av det. Men jenta... Hun driver butikk, og er mye opptatt  med samboeren som jeg har ett godt forhold til, MEN...NÅR jeg inviterer til middager, fine og for meg dyre middager, så avlyser hun i siste liten. 1-6 timer før. Da er mye av maten ferdig, alt er selvfølgelig kjøpt inn også, og til juledager og bursdag og påske, bursdag er de alltid opptatt. Gjerne med fest eller andre enkle ting som kan utsettes. Eksempelvis en tur i skogen. 

Sist måtte jeg avlyse en stor familie middag fordi jeg trengte hjelp til de tyngre ting.( Har en sykdom som gjør at jeg ofte faller og mister ting. )

Bør jeg si ifra om skuffelsen? At jeg synes det er vanskelig?  

Anonymkode: fe6d8...ab2

• Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Voksne barn har egne liv og interesser. Men å stadig avlyse i siste liten uten god grunn er for dårlig og det kan du si fra om. Men risikerer selvsagt at de ikke takker ja igjen senere da. Minner om denne svorske sangen.

Anonymkode: 7edb7...533

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Voksne barn må har tid og intresse for sine foreldre. Skulle bare mangle. 

Anonymkode: a238a...1b0

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Får litt sånn dårlig antenne vibber av innlegget ditt. Hvem sin bursdag er det de aldri kan på, din eller sin egen? Stor forskjell på det. Det er dårlig å alltid avlyse samme dag, og de ter det lov å være skuffet over. Men når du sier du ofte trenger hjelp til ting så aner det meg at de gjerne avlyser fordi du forventerer at de skal jobbe for deg når de først er der.Hvorfor avlyse en middag fordi de skulle hjelpe, kan de ikke få middag som takk for innsatsen? Jeg kjenner forresten ingen rusmisbrukere som har hatt en jormal barndom med ressurssterke foreldre, aner meg st du lurere deg selv en del her.

Anonymkode: 31394...321

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Får litt sånn dårlig antenne vibber av innlegget ditt. Hvem sin bursdag er det de aldri kan på, din eller sin egen? Stor forskjell på det. Det er dårlig å alltid avlyse samme dag, og de ter det lov å være skuffet over. Men når du sier du ofte trenger hjelp til ting så aner det meg at de gjerne avlyser fordi du forventerer at de skal jobbe for deg når de først er der.Hvorfor avlyse en middag fordi de skulle hjelpe, kan de ikke få middag som takk for innsatsen? Jeg kjenner forresten ingen rusmisbrukere som har hatt en jormal barndom med ressurssterke foreldre, aner meg st du lurere deg selv en del her.

Ninni Stoltenberg er ett godt eksempel på en god barndom med ressurssterke, men som ble en narkoman så det er fullt mulig. Innlegget ditt oser av fordommer og antagelser du ikke har noen forutsetning for å vite noe om.

Anonymkode: 98e84...ac2

• Liker 13
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å senke standarden og gjøre det mye enklere når du inviterer? 
Uansett bør man komme når man har takket ja.

Anonymkode: 31ff4...4a3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har 3 voksne barn fra 30- 40 år som avviser meg. De sier selv at de har hatt en fin barndom, men allikevel ser jeg dem aldri. De 2 guttene skjønner jeg, en er autist og takler andre veldig dårlig, ikke bare meg. En er Xnarkoman , men ikke helt ute av det. Men jenta... Hun driver butikk, og er mye opptatt  med samboeren som jeg har ett godt forhold til, MEN...NÅR jeg inviterer til middager, fine og for meg dyre middager, så avlyser hun i siste liten. 1-6 timer før. Da er mye av maten ferdig, alt er selvfølgelig kjøpt inn også, og til juledager og bursdag og påske, bursdag er de alltid opptatt. Gjerne med fest eller andre enkle ting som kan utsettes. Eksempelvis en tur i skogen. 

Sist måtte jeg avlyse en stor familie middag fordi jeg trengte hjelp til de tyngre ting.( Har en sykdom som gjør at jeg ofte faller og mister ting. )

Bør jeg si ifra om skuffelsen? At jeg synes det er vanskelig?  

Anonymkode: fe6d8...ab2

❤️

Anonymkode: ae615...cd9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo, det kan skje i alle familier, uansett foreldre.

Hvis din mor hadde slitt med leddgikt og ønsket hjelp til å skrelle poteter og løfte kalkunen inn og ut av ovnen. Er det for mye å be om hjelp til altså? Dere går til nød til et dekket bord? 

Anonymkode: ec421...92b

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vent til de inviterer seg selv

Anonymkode: 08306...c3a

• Liker 1
Skrevet

Måtte du avlyse en familiemiddag du hadde invitert til fordi datteren din ikke kom for å hjelpe deg? 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Voksne barn har egne liv og interesser. Men å stadig avlyse i siste liten uten god grunn er for dårlig og det kan du si fra om. Men risikerer selvsagt at de ikke takker ja igjen senere da. Minner om denne svorske sangen.

Det kommer dessverre til å skje med meg også. 

Anonymkode: ec421...92b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

fine og for meg dyre middager

Litt feil vinkling gitt.

Anonymkode: 38a63...3b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja. Og av og til minner det om denne sangen

Anonymkode: 8d605...dd6

• Liker 2
Skrevet

Her er det mye som skurrer. Jeg hører at du lar guttene dine slippe unna med det meste og har unnskyldninger klar for dem mens du har helt andre krav til dattera di. Du stiller feil spørsmål; Hva kan det være med meg som gjør at hun ikke ønsker å omgås meg? Eller noen av barna? 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 17.32):

Voksne barn må har tid og intresse for sine foreldre. Skulle bare mangle. 

Anonymkode: a238a...1b0

Hvorfor må de det? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 17.35):

Hva er en rusmisbruker for deg? En som henger på gata i knestående og ser ut som en typisk "junkie"? 

Tror kanskje du lurer deg selv. 

Anonymkode: 264a7...b6e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er en rusmisbruker for deg? En som henger på gata i knestående og ser ut som en typisk "junkie"? 

Tror kanskje du lurer deg selv. 

Anonymkode: 264a7...b6e

Nå svarte den du siterer både litt klønete, og på en fordomsfull måte.

Kan ikke sette fingeren på en ting, men i likhet med den du siterer får jeg vibber at det er og har vært noen issues ved barndomshjemmet til ungene i HI. 

Anonymkode: cd1bb...f33

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 17.35):

Jeg jobbet med rus og psykiatri før. Det var overraskende mange som hadde hatt en god barndom med ressurssterke foreldre. Jeg selv hadde en fæl barndom med fyll, vold og omsorgssvikt. Men hverken min bror eller jeg ble rusmisbrukere. Hadde ei venninne med god barndom som ble narkoman. Fordi hun fikk en kjæreste i det miljøet. Så det er mange rusmisbrukere som blir det uten å ha en vanskelig oppvekst 

• Liker 3
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...