Gå til innhold

Forstår ikke behovet for det voldsomme alkoholkonsumet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Maleficenta skrev (3 timer siden):

Men er nå rødvin så jævla godt da?

Ja. 

Men banning unngår jeg, det synes jeg lite om. Det er så meningsløst... og litt fordummende. 

Anonymkode: 6779a...a36

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Maleficenta skrev (3 timer siden):

Klarer meg fint uten ost. 

Uten KG en måned, da? 

Virker som om mange har et stort behov for å henge her nærmest døgnet rundt? Har aldri deltatt så mye i en tråd, har vært en relativt rolig helg. Men selv om jeg har vært opptatt ganske mange timer i strekk mellom hvert besøk, så er det jo side opp og ned fra de samme personene. Hvem har egentlig tid til dette? Det er egentlig mer sykelig enn det rødvindglasset en fredag 😅 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Uten KG en måned, da? 

Virker som om mange har et stort behov for å henge her nærmest døgnet rundt? Har aldri deltatt så mye i en tråd, har vært en relativt rolig helg. Men selv om jeg har vært opptatt ganske mange timer i strekk mellom hvert besøk, så er det jo side opp og ned fra de samme personene. Hvem har egentlig tid til dette? Det er egentlig mer sykelig enn det rødvindglasset en fredag 😅 

Rødvin er noe du ruser deg på, det er ikke KG. 

Anonymkode: c3a4c...b0d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Rødvin er noe du ruser deg på, det er ikke KG. 

Anonymkode: c3a4c...b0d

Er ett glass rødvin til maten noe man "ruser seg på"?

Og hva som om man drikker en flaske rødvin en kveld og blir ruset - hvordan skader det deg?

Anonymkode: b4b70...30d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snu på det og få høre hvor narkoman du er og hvor stor forskjell det er på å innta alkohol (ren gift altså) og illegale stoffer, hvor flertallet er mindre skadelig og avhengighetsskapende enn alkohol. Jeg kan begynne.

-Det er latterlig å skulle begrense inntaket av ketamin til noen ganger i året! 

-Det er litt tvangspreget å ikke kunne ta seg ett trekk på en måned. 

-Cannabis løfter måltidet og gjør faktisk at det smaker bedre 

-Ikke moraliser og bestem hvor ofte som er greit. Forstår du ikke at det finnes en gyllen middelvei? Det er greit å innta dette flere ganger i uken fordi jeg aldri fester og jeg spiser sunt og trener 3 ganger i uken! Hvorfor bryr du deg om hva andre gjør i sitt liv?

-Tenk så fælt at noen av oss liker å røyke før vi spiser. Skammelig! *ironi* 

-Hvis en ikke har lyst til å holde seg unna amfetamin i en hel måned har man et voldsomt forbruk? Din ekstremist. 

-Jeg lever helt ekstremt sunt, derfor er det ok å røyke weed hver helg og ta mdma i ferier og høytider. Hva er det store problemet, mener du?

Dette var eksempler fra bare 3 sider, orket ikke lese mer 😄

Anonymkode: 4d32e...560

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

-Ikke moraliser og bestem hvor ofte som er greit. Forstår du ikke at det finnes en gyllen middelvei? Det er greit å innta dette flere ganger i uken fordi jeg aldri fester og jeg spiser sunt og trener 3 ganger i uken! Hvorfor bryr du deg om hva andre gjør i sitt liv?

Ja det er faktisk greit å innta noe av og til og i moderate mengder. Hvorfor er det ett så stort problem? Jeg drikker sjeldent og mye mindre enn en del av min omgangskrets. Har forsatt ikke problemer, holder på å miste mitt sosiale nettverk eller går rundt med en pekefinger og langer ut om at en lovlig pils er det samme som å støtte opp under andre former for dop. Ja alkohol er ett rusmiddel, som om ikke alle vet det. Derfor velger noen å leve uten, mange har ett moderat forbruk og så er det dessverre en del som drikker for mye. Så klart er det ett problem. Men hvor vil du med innlegget ditt? Har du ett poeng annet å prøve å påstå at ulovelige rusmidler, fra en ulovelig industri er det samme som vin til maten?

Anonymkode: 3ab91...acf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Snu på det og få høre hvor narkoman du er og hvor stor forskjell det er på å innta alkohol (ren gift altså) og illegale stoffer, hvor flertallet er mindre skadelig og avhengighetsskapende enn alkohol. Jeg kan begynne.

-Det er latterlig å skulle begrense inntaket av ketamin til noen ganger i året! 

-Det er litt tvangspreget å ikke kunne ta seg ett trekk på en måned. 

-Cannabis løfter måltidet og gjør faktisk at det smaker bedre 

-Tenk så fælt at noen av oss liker å røyke før vi spiser. Skammelig! *ironi* 

-Hvis en ikke har lyst til å holde seg unna amfetamin i en hel måned har man et voldsomt forbruk? Din ekstremist. 

-Jeg lever helt ekstremt sunt, derfor er det ok å røyke weed hver helg og ta mdma i ferier og høytider. Hva er det store problemet, mener du?

Dette var eksempler fra bare 3 sider, orket ikke lese mer 😄

Jeg stoler på at eksperter, helsemyndigheter og landet jeg velger å bo i, kan mer enn meg. 

Så jeg forholder meg til offisielle kostholdsråd under graviditet, er minst en time i aktivitet hver dag, spiser 5-8 av grønt om dagen, spiser moderat med kjøtt, tar alle vaksiner som anbefales, holder meg unna røyk, og drikker rødvinen min innenfor grensene som er satt for kvinner, før det øker helserisiko. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg stoler på at eksperter, helsemyndigheter og landet jeg velger å bo i, kan mer enn meg. 

Så jeg forholder meg til offisielle kostholdsråd under graviditet, er minst en time i aktivitet hver dag, spiser 5-8 av grønt om dagen, spiser moderat med kjøtt, tar alle vaksiner som anbefales, holder meg unna røyk, og drikker rødvinen min innenfor grensene som er satt for kvinner, før det øker helserisiko. 

Du drikker rødvin under graviditet? Tror ikke de anbefalte det siden 70 tallet en gang?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ekspertene i landet jeg bor i, Norge altså, sier at det ikke finnes en trygg nedre grense for inntak av alkohol. Helserisikoen er spesielt stor for oss kvinner.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja det er faktisk greit å innta noe av og til og i moderate mengder. Hvorfor er det ett så stort problem? Jeg drikker sjeldent og mye mindre enn en del av min omgangskrets. Har forsatt ikke problemer, holder på å miste mitt sosiale nettverk eller går rundt med en pekefinger og langer ut om at en lovlig pils er det samme som å støtte opp under andre former for dop. Ja alkohol er ett rusmiddel, som om ikke alle vet det. Derfor velger noen å leve uten, mange har ett moderat forbruk og så er det dessverre en del som drikker for mye. Så klart er det ett problem. Men hvor vil du med innlegget ditt? Har du ett poeng annet å prøve å påstå at ulovelige rusmidler, fra en ulovelig industri er det samme som vin til maten?

Anonymkode: 3ab91...acf

Poenget fløy rett over hodet på deg. Jeg har ikke et problem med det, jeg inntar rusmidler selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...