Gå til innhold

Remeron for søvn, slutter den å virke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt Remeron for søvn en periode å det har vært et himmelrike å sove hele netter etter mange år med søvnløshet. Men de seneste ukene har jeg hatt stadig flere oppvåkninger i løpet av natta. Jeg er nå redd medisinen ikke fungerer lengre og jeg er tilbake til start. Jeg har tenkt at denne type medisin ikke taper effekt, men mulig det er feil?

Anonymkode: b4094...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes Remeron fungerer mest mot generalisert angst, og hjelper for søvnen av den grunn. Men ikke noe særlig effektiv som søvn medisin etter min erfaring. Tar vel cirka 2 uker før man har full effekt av den, men avhengig av dose så er det 2 forskjellige styrker, jeg begynte på laveste og økte senere til den som er dobbelt så stor dose. Men merker ikke noe særlig på søvnen etter jeg har stått lenge på den, men veldig effektiv på mildt generalisert angst 🙂

Anonymkode: aeca0...c21

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på den i 1 1/2 år på laveste dose, å jeg må si jeg er avhengig av den for å kunne sove.  Våkner opp et par ganger jeg også, men det er ikke krise for jeg sovner igjen. Jeg gikk i mange år med minimal søvn før jeg fikk endelig hjelp som fungerte. Det eneste som bekymrer meg er at hvis jeg slutter på den, så slutter jeg helt og sove og spise, blir smådeprimert. 

Anonymkode: edec9...a46

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På meg hadde den effekt hele tiden slik jeg husker det. Vet ikke om jeg økte dosen. 

Anonymkode: d4d4d...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På meg hadde den effekt hele tiden slik jeg husker det. Vet ikke om jeg økte dosen. 

Anonymkode: d4d4d...10a

Hvis man tar Remeron for søvn må lav dose benyttes. Ved høyere dose har medisinen motsatt effekt. Man blir våken å den søvndyssende effekten uteblir.

Anonymkode: b4094...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...