AnonymBruker Skrevet 6. mars #81 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 6.3.2025 den 7.46): Hadde to forskjellige lærere i min tid på skolen som var homofile. De sa ingenting om kjærestene de hadde eller legningen i det hele tatt. De holdt det skjult bevisst. Så det er tydeligvis et bestridt tema i skolen. Anonymkode: 088bf...2e9 Ekspander når var dette? Gikk du på skole på 70 tallet er det jo en helt annen bakgrunn enn om du gikk på skole etter 2000 liksom.. Anonymkode: ed562...7ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #82 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 6.3.2025 den 7.51): når var dette? Gikk du på skole på 70 tallet er det jo en helt annen bakgrunn enn om du gikk på skole etter 2000 liksom.. Anonymkode: ed562...7ac Ekspander Jeg gikk på skole på 90 og 2000-tallet. Men det var mye som var langt mindre homovennlig da til og med. Anonymkode: 088bf...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #83 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 6.3.2025 den 7.46): Hadde to forskjellige lærere i min tid på skolen som var homofile. De sa ingenting om kjærestene de hadde eller legningen i det hele tatt. De holdt det skjult bevisst. Så det er tydeligvis et bestridt tema i skolen. Anonymkode: 088bf...2e9 Ekspander En del ønsker å holde sin legning skjult, men det er en annen sak. Mener du at homofile lærere ikke burde få lov til å si det til elevene? Anonymkode: 7dd26...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #84 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 6.3.2025 den 10.31): En del ønsker å holde sin legning skjult, men det er en annen sak. Mener du at homofile lærere ikke burde få lov til å si det til elevene? Anonymkode: 7dd26...2e0 Ekspander Nei, selvfølgelig mener jeg ikke det! De må for all del si det hvis de vil. Men de tar en risiko ved det tydeligvis. Nylig holdt Noman Mubashir foredrag om å være muslim og homofil på en skole. Han ble møtt med flere reaksjoner. Noen var glad for at han kom, men det var flere elever som stilte ubehagelige spørsmål og ropte hat kommentarer etter ham når han var ferdig der og skulle. Anonymkode: 088bf...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #85 Del Skrevet 6. mars Når han var ferdig der og skulle dra. Anonymkode: 088bf...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #86 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 6.3.2025 den 10.51): Nei, selvfølgelig mener jeg ikke det! De må for all del si det hvis de vil. Men de tar en risiko ved det tydeligvis. Nylig holdt Noman Mubashir foredrag om å være muslim og homofil på en skole. Han ble møtt med flere reaksjoner. Noen var glad for at han kom, men det var flere elever som stilte ubehagelige spørsmål og ropte hat kommentarer etter ham når han var ferdig der og skulle. Anonymkode: 088bf...2e9 Ekspander Det viser jo bare hvor viktig det var at han holdt det foredraget. Trangsynthet MÅ møtes med kunnskap. Anonymkode: 0033b...4d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 6. mars #87 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 6.3.2025 den 10.51): Nei, selvfølgelig mener jeg ikke det! De må for all del si det hvis de vil. Men de tar en risiko ved det tydeligvis. Nylig holdt Noman Mubashir foredrag om å være muslim og homofil på en skole. Han ble møtt med flere reaksjoner. Noen var glad for at han kom, men det var flere elever som stilte ubehagelige spørsmål og ropte hat kommentarer etter ham når han var ferdig der og skulle. Anonymkode: 088bf...2e9 Ekspander Vedder på at de elevene var muslimer... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #88 Del Skrevet 6. mars Deler av grunnen er sikkert de abrahamittiske religionene. Der har homfili værtsynd. Men i kulturer hvor homofili har vært godtatt som i antikkens Hellas og Romerriket så var det meningen at menn skulle gifte seg med kvinner. I antikkens Hellas så var de seksuelle forholdene typisk mellom eldre menn og unge menn. Da Julius Cæsar ble gjort narr av for å ha sex med en mann så var det ikke fordi han hadde sex med en mann, men fordi han skal ha vært den passive parten til en gresk konge. Så det var ikke homofili som var galt, det var å være underdanig. Anonymkode: c9fb5...3a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #89 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 6.3.2025 den 11.51): Deler av grunnen er sikkert de abrahamittiske religionene. Der har homfili værtsynd. Men i kulturer hvor homofili har vært godtatt som i antikkens Hellas og Romerriket så var det meningen at menn skulle gifte seg med kvinner. I antikkens Hellas så var de seksuelle forholdene typisk mellom eldre menn og unge menn. Da Julius Cæsar ble gjort narr av for å ha sex med en mann så var det ikke fordi han hadde sex med en mann, men fordi han skal ha vært den passive parten til en gresk konge. Så det var ikke homofili som var galt, det var å være underdanig. Anonymkode: c9fb5...3a4 Ekspander Mye av normene kommer nok herfra. Historisk har det vært viktig å føre slekten videre. Ikke så rart. Samfunnet dør jo ut folk ikke fører slekten videre. I kristendommen så er det ikke bare synd med homofili, men også for menn å runke. Sex skulle handle om å føre slekten videre. Anonymkode: c9fb5...3a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 6. mars #90 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 6.3.2025 den 11.54): Mye av normene kommer nok herfra. Historisk har det vært viktig å føre slekten videre. Ikke så rart. Samfunnet dør jo ut folk ikke fører slekten videre. I kristendommen så er det ikke bare synd med homofili, men også for menn å runke. Sex skulle handle om å føre slekten videre. Anonymkode: c9fb5...3a4 Ekspander Var litt annerledes enn i romertiden. De var ganske frivole når det kom til sex. De hadde jo fester hvor folk hadde sex åpenlyst 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #91 Del Skrevet 6. mars Har lest at sex, homofili og andre ting var mer vanlig før. For mange, mange år siden. Men tanker og meninger om samfunnet endrer seg jo hele tiden, og man har hele tiden endringer som går imot det etablerte. Innen f.eks kristendommen så har det jo lenge vært sånn at man skal dekke seg til, ikke ha sex, ikke onanere, ikke være homofil, masse regler om sånt. Og jeg tror det er det som henger igjen i dag. Vi går sakte mot et åpnere samfunn, men gamle ideer henger igjen. Akkurat når et evt skille mellom at homofili i noen samfunn var ok og når det ikke ble det, vet jeg ikke. Men hadde vært interessant om det finnes noe forskning på det. Anonymkode: c69e8...e68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #92 Del Skrevet 6. mars Homsesex er den mest smittefarlige aktiviteten som finnes. Biologisk naturlig å føle avsky ved dette. Anonymkode: 61e5e...d3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #93 Del Skrevet 6. mars Maleficenta skrev (På 6.3.2025 den 12.07): Var litt annerledes enn i romertiden. De var ganske frivole når det kom til sex. De hadde jo fester hvor folk hadde sex åpenlyst Ekspander Ja, var en annen kultur når det kom til sex. Cæsar var blant annet hatet fordi han hadde sex med alle konene til eliten i Roma. En av Cæsars fiender var Cato. Cato var sikker på at Cæsar stod bak et mislykket statskupp så da Cato så Cæsar lese et dokument under et møte i senatet krever Cato å få lese dokumentet. Cato begynner å lese dokumentet og ser at det viser seg å være et kjærlighetsbrev fra Catos søster til Cæsar. Må ha vært en pinlig opplevelse. Anonymkode: c9fb5...3a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 6. mars #94 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 6.3.2025 den 12.15): Har lest at sex, homofili og andre ting var mer vanlig før. For mange, mange år siden. Men tanker og meninger om samfunnet endrer seg jo hele tiden, og man har hele tiden endringer som går imot det etablerte. Innen f.eks kristendommen så har det jo lenge vært sånn at man skal dekke seg til, ikke ha sex, ikke onanere, ikke være homofil, masse regler om sånt. Og jeg tror det er det som henger igjen i dag. Vi går sakte mot et åpnere samfunn, men gamle ideer henger igjen. Akkurat når et evt skille mellom at homofili i noen samfunn var ok og når det ikke ble det, vet jeg ikke. Men hadde vært interessant om det finnes noe forskning på det. Anonymkode: c69e8...e68 Ekspander Det jeg syns er trist er at jeg syns nesten samfunnet var åpnere ifht dette for 20-15 år siden. Føler det har vært noe tilbakeskritt siste årene. Tenker blant annet på den skytingen i Oslo under pride... Husker ikke helt når det var. Er det to-tre år siden? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 6. mars #95 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 6.3.2025 den 12.25): Ja, var en annen kultur når det kom til sex. Cæsar var blant annet hatet fordi han hadde sex med alle konene til eliten i Roma. En av Cæsars fiender var Cato. Cato var sikker på at Cæsar stod bak et mislykket statskupp så da Cato så Cæsar lese et dokument under et møte i senatet krever Cato å få lese dokumentet. Cato begynner å lese dokumentet og ser at det viser seg å være et kjærlighetsbrev fra Catos søster til Cæsar. Må ha vært en pinlig opplevelse. Anonymkode: c9fb5...3a4 Ekspander 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #96 Del Skrevet 6. mars Maleficenta skrev (På 6.3.2025 den 12.33): Det jeg syns er trist er at jeg syns nesten samfunnet var åpnere ifht dette for 20-15 år siden. Føler det har vært noe tilbakeskritt siste årene. Tenker blant annet på den skytingen i Oslo under pride... Husker ikke helt når det var. Er det to-tre år siden? Ekspander Ja, det er en observasjon jeg har også. Tror det har noe med pride og kjønnsdebatten å gjøre. Homofile har blitt til dels ufrivillig dratt inn i hele det der. Det kan virke som om folks avsky mot voksne menn i stramme lærbukser også rammer homofile. Anonymkode: 7dd26...2e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå