AnonymBruker Skrevet 17. februar #61 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 16.36): Legger ved en studie hvor de fant en link mellom homofobiske menn og seksuell opphisselse rundt homofilske seksuelle aktiviteter. Enkelt sagt, homofober blir seksuelt opphisset av å se homofile ha sex, og de er lært av nærmiljøet til å hate seg selv. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/8772014/ Anonymkode: f9c04...8ca Ekspander Jeg har alltid tenkt akkurat det der, at de som hisser seg mest opp over homofili kanskje har homofile følelser selv som de skammer seg over. Og noen skulle kanskje ønske de våget å leve ut lystene sine, og så blir de trigget og sint av å se andre som lever slik de egentlig ønsker å leve selv. Anonymkode: e92c0...f3e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #62 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (På 17.2.2025 den 19.32): Jeg har alltid tenkt akkurat det der, at de som hisser seg mest opp over homofili kanskje har homofile følelser selv som de skammer seg over. Og noen skulle kanskje ønske de våget å leve ut lystene sine, og så blir de trigget og sint av å se andre som lever slik de egentlig ønsker å leve selv. Anonymkode: e92c0...f3e Ekspander 100%. Det er alltid hyklere med homofile lyster de prøver å skjule som er de mest homofobe utad: https://www.yahoo.com/news/10-family-values-republicans-caught-150414089.html Anonymkode: ddf4a...adc 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #63 Del Skrevet 1. mars Rett og slett ubegripelig at oppegående mennesker bryr seg om hvem andre faller for og hvem de har sex med. Men man innser også etterhvert at en del av befolkningen ikke er spesielt oppegående. Anonymkode: 2a931...a60 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humas Skrevet 1. mars #64 Del Skrevet 1. mars Skjønner ikke hvorfor homofile skal menge seg med Pride. Homofili er en legning. Lakk, lær, hundehalsbånd, pisk, dhevelmasker og rosa latekskjolr med hull så puppene henger ut, evt bundet sammen i lenker handler ikke om legning/kjærlighet, men om en måte å døyve livets realiteter f eks. At ikke man skiller på disse tingene er meg en gåte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 1. mars #65 Del Skrevet 1. mars De fleste jeg vet om har ikke noe i mot homofile så lenge dem ikke prakker det over på andre. Hvis du er homofil, fint, men hold det for deg selv og dine homofile venner. Vi vil ikke ha det inn i barnehager og skoler gjennom FRI eller Pride bevegelsen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #66 Del Skrevet 1. mars frivis skrev (På 1.3.2025 den 16.43): De fleste jeg vet om har ikke noe i mot homofile så lenge dem ikke prakker det over på andre. Hvis du er homofil, fint, men hold det for deg selv og dine homofile venner. Vi vil ikke ha det inn i barnehager og skoler gjennom FRI eller Pride bevegelsen. Ekspander Men å prakke heteroseksualitet på andre, det er greit? Anonymkode: 9d8fa...0e6 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 2. mars #67 Del Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (På 1.3.2025 den 19.40): Men å prakke heteroseksualitet på andre, det er greit? Anonymkode: 9d8fa...0e6 Ekspander Heteroseksualitet er ikke noe man trenger å prakke på andre, da det er biologisk naturlig, og alle forstår at det er sånn vi mennesker var ment til å leve sammen. Homofile kan ikke få barn, så det er et avvik, uansett hva du føler eller ikke om det. De aller fleste behandler homofile fint så lenge de ikke begynner å konvertere barna dine i barnehagene og skolene. Det er greit å vite at det finnes, men noe mer trenger man ikke å grave i det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #68 Del Skrevet 2. mars LiseTV skrev (På 17.2.2025 den 5.10): Hvorfor blir vi transer sett ned på? Ekspander Det kan være fordi noen overdriver de kvinnelige kjønnsuttrykkene og blir seende ut som en karikatur/revyfigur. Det er en uting å se ned på andre mennesker. Anonymkode: b1cca...2a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 2. mars #69 Del Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (På 2.3.2025 den 7.33): Det kan være fordi noen overdriver de kvinnelige kjønnsuttrykkene og blir seende ut som en karikatur/revyfigur. Det er en uting å se ned på andre mennesker. Anonymkode: b1cca...2a1 Ekspander Jeg overdriver ikke, prøver å se ut som andre damer og vil gli inni rollen som dame og bli tatt for det. Det eneste jeg overdriver med er å ha på kjoler i en hver anledning, kjoler er ett must for meg. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #70 Del Skrevet 2. mars frivis skrev (På 2.3.2025 den 7.11): Heteroseksualitet er ikke noe man trenger å prakke på andre, da det er biologisk naturlig, og alle forstår at det er sånn vi mennesker var ment til å leve sammen. Homofile kan ikke få barn, så det er et avvik, uansett hva du føler eller ikke om det. De aller fleste behandler homofile fint så lenge de ikke begynner å konvertere barna dine i barnehagene og skolene. Det er greit å vite at det finnes, men noe mer trenger man ikke å grave i det. Ekspander De fleste dyr praktiserer homofili, dette er helt naturlig. At du har åpenbare fordommer er jo bare ditt snevre sinn. Anonymkode: 2a931...a60 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 2. mars #71 Del Skrevet 2. mars frivis skrev (På 2.3.2025 den 7.11): De aller fleste behandler homofile fint så lenge de ikke begynner å konvertere barna dine i barnehagene og skolene. Det er greit å vite at det finnes, men noe mer trenger man ikke å grave i det. Ekspander jeg forstår hva du mener men husk at de fleste homofile vil bare leve i fred og prøver ikke å konvertere deg eller barna dine. Det er en liten woke gruppe, som ofte er ikke en gang homofile, som snakker for alle homofile. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #72 Del Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 16.36): Legger ved en studie hvor de fant en link mellom homofobiske menn og seksuell opphisselse rundt homofilske seksuelle aktiviteter. Enkelt sagt, homofober blir seksuelt opphisset av å se homofile ha sex, og de er lært av nærmiljøet til å hate seg selv. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/8772014/ Anonymkode: f9c04...8ca Ekspander Hvorfor blir jeg da kvalm av to menn som har sex? Har ikke analsex som hetero heller. Bæsjehølet er enveiskjørt. Hørt om analprolaps som kan ramme begge degge kjønn dersom man dytter noe oppi der litt ofte? homofile er naturens prevansjon, derfor vil 10% av befolkninga alltid være det. At vi har funnet en kunstig måte å gi de barn på er ett annet tema. Anonymkode: 8ea59...84b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars #73 Del Skrevet 3. mars frivis skrev (På 1.3.2025 den 16.43): De fleste jeg vet om har ikke noe i mot homofile så lenge dem ikke prakker det over på andre. Hvis du er homofil, fint, men hold det for deg selv og dine homofile venner. Vi vil ikke ha det inn i barnehager og skoler gjennom FRI eller Pride bevegelsen. Ekspander Mener du feks at en lærer skal holde det skjult om vedkommende har en kjæreste av samme kjønn? Anonymkode: 7dd26...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars #74 Del Skrevet 3. mars AnonymBruker skrev (På 2.3.2025 den 13.38): Hvorfor blir jeg da kvalm av to menn som har sex? Har ikke analsex som hetero heller. Anonymkode: 8ea59...84b Ekspander Hvorfor drar du opp analsex her? Anonymkode: 7dd26...2e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #75 Del Skrevet 4. mars frivis skrev (På 2.3.2025 den 7.11): Heteroseksualitet er ikke noe man trenger å prakke på andre, da det er biologisk naturlig, og alle forstår at det er sånn vi mennesker var ment til å leve sammen. Homofile kan ikke få barn, så det er et avvik, uansett hva du føler eller ikke om det. Ekspander Det er såpass vanlig at det ikke blir sett på som avvik, uansett hva du føler eller ikke om det. Anonymkode: 22c90...5e5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #76 Del Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 15.32): Jeg tror en del tenker på den fysiske delen som ekkelt. Anonymkode: 1b56c...4d8 Ekspander Ja, det er nok dette de reagerer på. Den er jo kun for nytelse og nærhet, et uttrykk for kjærlighet og ikke reproduksjon som mange gjemmer sine behov og lyster bak. Men det å reagere negativt på dette, det er det nok bare mennesker som ikke har forstått verdien av kjærlighet som reagerer på. Jeg tror at slike mennesker har aldri kjent på ekte kjærlighet. Så med andre ord så er det jo egentlig veldig synd på dem. Jeg har for eksempel en svigermor ( selverklært kristen) som mener at homofile ikke har livsrett.. Hun har ikke opplevd et forhold med kjærlighet. Hun lever den dag i dag med en mann som styrer henne som en dukke, alt hun gjør er til hans fordel. Hun går på nåler for å please ham og slik har hun holdt på i over 20 år. Før han kom så var det diverse utlendinger som drev på på samme viset. Og før det en ungdomskjærlighet (svigerfar) som ikke var så god for henne. Kristendommen er det hun har å lene seg på og ut fra det har hun forstått det slik at det er feil å være homofil. Men når hun prater om homofile så virker det mer ut som om hun er bitter og føler avsky mot dem fordi de har et bånd og en kjærlighet hun aldri har hatt.. misunnelse rett og slett, hun unner ikke andre det hun ikke har selv. Er ikke rart at det er krig i verden.. Anonymkode: d0783...b11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #77 Del Skrevet 4. mars Religion, selvsagt. Kombinert med biologi. Kvinne + mann = barn. Mann + mann = nytelse. Kvinne + kvinne = nytelse. Homofili har ingen hensiktsmessig del av videreføring av gener, og derfor aldri oppmuntret eller godtatt. Kanskje er man den dag i dag åpen for alt av legninger, men tenker man over at noen er homofile om man ikke blir det fortalt eller det er "typiske" trekk ved vedkommende som vi gjenkjenner som stereotypisk homofili? Kanskje vokser dagens barn/de neste generasjonene opp uten å formeninger, men selv antar jeg ubevisst at folk er heterofile om ingenting annet nevnes, eller det finnes enkelte trekk som jeg forbinder med stereotypien og jeg kan undre. Så for alt vi vet, kan det stamme fra noen som selv var homofil. Vi er kun laget for å kunne reprodusere oss med det motsatte kjønn, og brorparten er heterofile. Det er det "vanlige". Det har alltid vært det. Jeg vil tro at mennesket med sin hjernekapasitet og evne til refleksjon vil som den dag i dag, kunne kjenne på annerledeshet og føle det sårt. Hva skjer når noe er vondt og sårt? Hva skjer når man føler seg annerledes, kanskje til og med utenfor fellesskapet? Det finnes utallige reaksjoner. En av dem kan være å skape falskt offentlig hat for homofili, for å føle seg mer "normal". Det er ingen ny greie med den type reaksjoner. Men, jeg tror fremdeles religion er hovedsynderen, og dets tunnelsyn på "biologisk riktighet". Det er min overfladiske tolkning av religiøs motstand for homofili, men det finnes selvsagt annet også. Annerledeshet kan være vanskelig å godta, både for den det gjelder og for de rundt. Mennesker er flokkdyr, og "like barn leker best". Annerledeshet generelt er noe mennesket har brukt uendelig lang tid på å godta og forstå. Anonymkode: e941a...a4f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #78 Del Skrevet 4. mars Det er jo faktisk religion som gjør sex snuskete. Det er der det påpekes at sex skal foregå mellom han og hun. At det skal foregå etter at diverse ritualer er blitt gjennomført osv. Dermed tabu-belegges alt annet. Så ja, religion er synderen i denne settingen! Slik som det også er årsaken til mange av krigene som har foregått i århundrer. Vi burde alle mann ta et slag for menneskeheten med å avskaffe religion og heller gå for kjærlighet! Anonymkode: d0783...b11 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars #79 Del Skrevet 4. mars Gaia skrev (På 12.2.2025 den 11.47): Hæ? Skeiv teori er det veldig mange andre utenom de homofile som fronter. Jeg har mange homofile venner, og de fleste av disse fronter ikke skeiv teori. Mitt inntrykk er at det er transpersoner som er mer i den gata, sammenlignet med homofile.Det er også sånn at homofile ikke driver og velger eget kjønn. Skjønner ikke hvor du har dette fra? Du har virkelig ikke peiling. Det ser man jo når du beskriver sex mellom homofile som utagerende. Ekspander Enda verre.. Hva har barn å gjøre med hva en, to eller fem voksne gjør på soverommet? Være seg "utagerende" sex, eller misjonær under dyna, er ungene her like lite involvert. Men sånn blir det vel når man er så preget av fordommer at man ikke ser hva man selv sier... Anonymkode: 8c0aa...add 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #80 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (På 3.3.2025 den 9.12): Mener du feks at en lærer skal holde det skjult om vedkommende har en kjæreste av samme kjønn? Anonymkode: 7dd26...2e0 Ekspander Hadde to forskjellige lærere i min tid på skolen som var homofile. De sa ingenting om kjærestene de hadde eller legningen i det hele tatt. De holdt det skjult bevisst. Så det er tydeligvis et bestridt tema i skolen. Anonymkode: 088bf...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå