Gå til innhold

Jeg tror kona egentlig ikke vil mer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 14.45):

Jeg håper jeg klarer å beskrive dette riktig så dere ser begge sider av saken

Jeg og kona har vært gift ca 15 år, vi er en vanlig familie med to barn. Vi jobber begge 100%, og begge er friske, har god helse osv 

De siste årene har sexlivet, intimitet osv blitt dårligere og dårligere. Jeg er den som forsøker å snakke om det, men jeg opplever at hun ikke kan eller vil snakke om dette. Hun er enig i at forholdet hangler, men da samtidig med det så vil/orker hun ikke å ha sex. Jeg har argumentert for at intimitet og sex er viktig og at det kan føre oss nærmere hverandre.  Hun sier hun bare har koblet av den biten, og fokuserer mest på jobb, barn osv. 

Når jeg snakker med henne om disse tingene fra tid til annen går hun helt i taket. Hun føler seg kanskje angrepet, og hun sier hun er lei av å høre mitt mas. Jeg må bare si at jeg ikle maser fra dag til dag/ uke til uke, jeg prøver heller å få til en dialog om temaet, men det går ikke..Vi har ikke hatt sex enda i går, jeg tipper vi hadde sex ca 4 ganger i hele fjor. 

For noen dager siden prøvde jeg igjen å snakke om temaet, dvs om oss to, at jeg føler det et en avstand, og hva vi kan gjøre med det. Jeg snakker da om forholdet i seg selv, hvordan vi har det sammen osv. Jeg sa at når det er avstand mellom oss, når vi ikke har den «gode praten», intimitet eller sex så blir det bare som vi er venner. Hun svarer at jeg ikke kan forvente noe annet når vi har vært gift lenge, eg i jobb, har barn osv 

Hennes svar var også hun driter i hva jeg sier eller snakker om fordi hun mener at det eneste jeg vil er å ha sex. Alt annet jeg gjør med /for henne er kun falskt fra min side for å få sex. Hun sa da om om det var slik det skulle være så kunne jeg ha sex med henne så mye jeg ville. Hun kunne bare ligge der og jeg kunne gjøre mitt for å bli ferdig.

Jeg sier selvsagt nei til dette fordi jeg vil at hun skal ha det bra, ha lyst på meg og gjerne selv invitere til sex så jeg virkelig vet at hun har lyst. Pliktsex er bare en uting, og noe jeg ikke aksepterer at hun gjør. 

Det jeg får ut av disse samtalene med henne er en slags sum av det hele, hun vil jo ikke ha meg?  Vi har ikke lenger intimitet eller sex, og vi snakket dårligere og dårligere sammen, og jeg klarer ikke å løze dette. Jeg har foreslått parterapi, psykolog osv, men hun tør ikke fordi det er flaut. 

Jeg tror hennes opplevelse av å ha sex med meg må være utrolig dårlig. Jeg har alltid tenkt at sexen har vært bra, og hun har allid fått orgasme og faktisl veldig lett og fort. Nå har jeg begynt å tro at hun faker orgasme og at hun opplever sexen som dårlig. Jeg tror også hun opplever intimiteten med meg som helt verdiløs. Hun gjør absolutt ingen fremstøt av noe slag ift «daglig kjærlighet» , dvs jeg får ikke komplimenter eller hører jeg elsker deg, eller kyss osv..Så, jeg har begynt å tenke på om hun til og med føler samlivet er verdiløst. Det er liksom bare logistikk og AS Familie som snakkes om, og utføres. Om jeg ber om en kinokveld, ut å spise sammen eller andre ting bare hun og jeg så vil hun aldri det. Jeg har begynt å se hele forholdet og henne med nye øyne nå, og om jeg har rett så har de siste årene bare være tomme og falske fra hennes side. Jeg vet ikke en gang om hun elsker meg eller egentlig vil ha meg. Samtidig,  når jeg spør så sier hun at hun vil ha meg, elsker meg osv. Hvorfor kan hun da ikke vise det underveis? Hvorfor vil hun da ikke være intim med meg og ha sex med meg?

Er det noen som har erfaring med dette og som forstår? 

Takk for hjelpen!!

Anonymkode: 4c4e6...023

Dette er noe hun gjør fordi hun tror hun kan.

Og at hun tror hun kan, det er din skyld.

Har hun fra første stund vært inneforstått med at denne typen oppførsel automatisk fører til at monogamiteten din opphører?

Ikke…?

Anonymkode: b7938...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Du prater kun om arbeidsoppgaver som går under det andre skiftet....... og ikke det tredje.....

Anonymkode: 4e349...14e

Tar jo andre og tredje skiftet samtidig? Det er jo ikke noe mer igjen å planlegge.

Hennes tredje skift var i så fall Instagram. 

Anonymkode: 633d1...25b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor kan ikke kvinner forstå at DETTE driver mannen til utroskap???

(Gjelder selvsagt også de mennene som har 0 sexlyst og ikke orker å trene for å få den opp!)

Mister ALL respekt for de partnerene som ikke ofrer litt av seg selv for å møte sin kjære på halvveien. Egoistisk!!!

Dette fører jo til brudd og barn med 2 hjem, krangling, styr, annenhver jul og bare piss! 

Anonymkode: cad53...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 20.11):

Hei…

Jeg skrev dette innlegget. Har ikke vært inne på et par dager, men tusen takk for alle svar..

Jeg vet ikke om vi kommer noe lenger i diskusjonen, og jeg føler jeg allerede har fått mye forståelse her. Jeg vil bare sin at jeg fokuserer på oss, samlivet og oss som kjærester når jeg har pratet med henne. Hun svarer som sagt tilbake at det eneste jeg vil er å ha sex. Men, helt ærlig, ja jeg har lyst til å ha sex med henne, jeg elsker huden hennes, kroppen hennes og det å være vi to på den måten. Men, jeg har også sagt mange ganger at det ikke et mitt hovedbudskap. Jeg savnet henne. Jeg savner min egen kone, som jeg omgås hver dag. Jeg savner å kjenne at hun elsker meg, og se at hun blir glad når hun ser meg. Jeg savner å få skryt og komplimenter fra hun jeg elsker og lytter til. Og, det er her hun ikke møter meg og hvor svaret et at det er slik det blir når forelskelsen er over, man har fått barn sammen og har bodd sammen i mange år osv. Jeg vet at sex er premien for alt det andre, men vi står jo knapt på startstreken..

Jeg vil også legge til at jeg gjør husarbeid, ordner med ungene og lager mat. Jeg står opp med ungene både i helger og ukedager, jeg har levert og hentet i barnehage og skole i alle år. Jeg kjøper inn, og lager mat/middag, og jeg vasker og legger inn klær. Jeg støvsuger, vasker bad/gulver, og sørger for uteklær til barna osv. Jeg kunne sikkert gjort mer, og andre ting, men jeg mener jeg er godt på pluss siden ut fra hva jeg hører fra andre. Jeg bidrar også mest økonomisk forresten siden jeg tjener mest. Kjøpte blomster på morsdagen, og hun fikk julegaver for mange tusen kroner. Vi har hus og biler og alt hun trenger. Jeg mener ikke å ta æren for det, men vi har alt vi trenger materiellt sett. Når jeg tenker meg om nå så blir jeg faktisk litt trist av å tenke på hvordan forholdet vårt er. Jeg forstår på en måte ikke hva som er feil utover at hun er lei meg? 

Jeg så også at noen sa om kropp og klær osv. Jeg holder meg godt, trener og passer på kostholdet

Takk for hjelpen så langt!

Anonymkode: 4c4e6...023

Hvis jeg var deg ville jeg også tolket det som om hun var lei av deg. Altså som kvinne. Ville ikke taklet en partner som avviste meg slik…

Om det har pågått lenge og du ikke kan huske hva som startet det så finner du ikke svaret. Hun kommer ikke til å innrømme noe så lenge hun har det trygt og greit økonomisk med deg. For henne kan jo platonisk samboer vennskap funke.

Men hun har nok bare vennskaps følelser.

Anonymkode: 71d06...26c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Manglende sexlyst har som regel en dypere, bakenforliggende årsak. Og den som føler på det, har en plikt i et parforhold til å finne ut av det. Å ha en partner som i årevis skal gå rundt og undertrykke sine følelser/drifter, fordi den andre ikke tør/gidder ta sin egen mentale skittentøysvask, ender opp med å gå til grunne. 

Anonymkode: c06b7...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...