Gå til innhold

Venninner sier jeg var hensynsløs

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Føler veldig på skam... det var anledning morsdag igår. Jeg fikk tegning og blomster fra barna og ble veldig glad for dette. La ut et innlegg om dette og delte bilder fra da vi var hos svigers for å feire morsdag. Det er ikke ulikt meg å dele mye fra livet mitt, er nokså aktiv på sosiale medier.

I dag våknet jeg til at ei venninne sa at hun og flere andre venninner hadde snakket sammen og synes jeg hadde oppført meg stygt og usmakelig. Da ei i venninnegjengen nettopp mistet sitt barn... det var begravelse bare noen dager før.

Jeg er så flau. Jeg var så glad og hadde det så fint igår at det overskygget hensynet til venninnen som har mistet et barn.

Jeg vurderer å ringe henne for å beklage.. hva tenker dere? Vil samtidig ikke strø mer salt i såret hvis jeg virkelig har såret henne. Men angrer veldig, og skulle ønske jeg hadde tenkt meg om to ganger før jeg la ut noe som helst i anledning morsdag igår :(

Anonymkode: 90a85...c1f

• Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Oi. Hadde min venninne akkurat mistet barnet sitt, så hadde jeg nok roet ned det «lykkelig mamma og barn» opplegget en stund. 
Og jeg hadde nok ringt henne og beklaget min hodeløshet.

Anonymkode: 34dc6...deb

• Liker 26
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oi. Hadde min venninne akkurat mistet barnet sitt, så hadde jeg nok roet ned det «lykkelig mamma og barn» opplegget en stund. 
Og jeg hadde nok ringt henne og beklaget min hodeløshet.

Anonymkode: 34dc6...deb

Huff. Er det mulig å være så dum :( gråter faktisk nå.. jeg får ringe henne.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hensynsløs er du om du velger gjøre det bevisst, tankeløs er det du har gjort, ikke at det oppveier noe særlig men ja, jeg ville beklaget min tankeløshet. 

Anonymkode: 1c570...c0f

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der tråkka du nok heftig i salaten ja. Del lykken med familien din, de betyr mer enn SM uansett.

Jeg hadde sendt meldig om jeg kom til å ringe henne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Macro skrev (2 minutter siden):

Der tråkka du nok heftig i salaten ja. Del lykken med familien din, de betyr mer enn SM uansett.

Jeg hadde sendt meldig om jeg kom til å ringe henne.

Har kun familie og nære venner på SM, så vi deler gjerne hyggelige ting fra livet med hverandre. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selv om det ikke er godt å si hvordan man hadde reagert som sønderknust mor som hadde mistet et barn, så håper jeg da virkelig man har forståelse for at andre fortsatt deler ting om barna sine. Har man ikke det er det nok mer sorgen enn rasjonelle tanker som snakker. 

Anonymkode: e386b...314

Jeg håper det... 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selv om det ikke er godt å si hvordan man hadde reagert som sønderknust mor som hadde mistet et barn, så håper jeg da virkelig man har forståelse for at andre fortsatt deler ting om barna sine. Har man ikke det er det nok mer sorgen enn rasjonelle tanker som snakker. 

Anonymkode: e386b...314

Dette.

Anonymkode: f1e0c...cc3

• Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes ikke du gjorde noe galt. Hadde du sendt det direkte til henne, så ja, men å legge det ut generelt på some? Helt i orden, tenker nå jeg. 

Anonymkode: 4fc88...693

• Liker 30
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt lite gjennomtenkt å sitte å bli krenket av slike fb-innlegg på morsdagen. Umulig å unngå.

Fint å ha noen å la det gå ut over.

Anonymkode: 42fe4...eb4

• Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hensynsløst. Det er lov å sette pris på gledene i livet, og følger hun med på sosiale medier ville hun sett dette med morsdag overalt uansett, både fra andre venner og reklame.

Det jeg synes er hensynsløst derimot, er hvordan felles venninner av dere prøver å lage drama og forsøker gi deg dårlig samvittighet for å sette pris på egne barn. DET er ikke greit! 

Jeg tror denne venninnen som mistet forstår at det ikke er noe du gjør av vond vilje, og for alt du vet har hun ikke ofret det en tanke en gang (som sagt, på morsdagen ser du dette overalt uansett).  Du kan jo ta en telefon likevel og høre hvordan hun har det, uten å nevne dette, om dere er nære. 

Endret av anonymLala
  • Liker 33
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du hadde lagt det ut på en fellesgruppe med dere venninnene så hadde jeg syntes det var tankeløst eller hensynsløst. 
Et innlegg som alle kan se syns jeg egentlig ikke er så hensynsløst. Sånn er verden rett og slett. 

Anonymkode: d8e60...52c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja... Jeg hadde nok selv passet på å ikke gni inn lykke til en sørgende mor. Kan ikke forstå at du glemte henne, noen dager etter begravelsen.

Men dine venninner høres kjipe ut. Litt raushet kunne de vel hatt.

Jeg synes IKKE du skal sende melding til moren om dette. Det siste hun trenger er drama og å måtte forholde seg til din dårlige samvittighet. Kanskje hun ikke engang har sett innleggene dine. 

Anonymkode: 63e0a...3c6

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for alle greie svar her inne. Er gravid i tillegg så har følt meg rystet i hele dag pga denne ene meldingen 😅

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
anonymLala skrev (3 minutter siden):

Ikke hensynsløst. Det er lov å sette pris på gledene i livet, og følger hun med på sosiale medier ville hun sett dette med morsdag overalt uansett, både fra andre venner og reklame.

Det jeg synes er hensynsløst derimot, er hvordan felles venninner av dere prøver å lage drama og forsøker gi deg dårlig samvittighet for å sette pris på egne barn. DET er ikke greit! 

Enig, ufint av venninnene!!
Å dele på some er ikke å gni det inn. Orker man ikke morsdag pga sorg kan man ikke lese some den dagen… 

Anonymkode: b41a0...4be

• Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånn har verden blitt opplever et menneske sorg så skal ingen andre i kretsen oppleve lykke. Dette er ekstremt feil, jeg har mistet både mor og barn, alltid unnet andre lykke likevel. 
Min sorg er ikke demmes sorg, at de deler lykke er ikke for å såre meg. 
Dette er ikke venner om de mener at du ikke kan dele lykkelige øyeblikk når en av venninnene er i sorg. Sorg etter et barn vil alltid være vanskelig og tøft, så hvor lenge må andre holde sin lykke skjult? 
Jeg mener at de som ikke kan se andre mennesker lykkelig for de er ulykkelige er små mennesker og ikke har verdi som venn av meg. 
Du gjorde ikke noe galt ts

Anonymkode: 3ac64...ef5

• Liker 6
  • Hjerte 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Du bør uansett kutte ut å dele så mye, det er utrolig kleint og egentlig ikke noe oppegående mennesker gjør i 2025.

Anonymkode: 47747...fa0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det du gjorde var helt OK, TS. 

Synes ikke det å miste et barn har så veldig mye med morsdag å gjøre. Her hadde det jo faktisk vært mer naturlig å bli krenka om man nettopp hadde mistet moren sin.

Anonymkode: 4c523...6fb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt OK å dele hyggelige ting på SoMe. 

Mange som synes morsdag er vanskelig av mange ulike grunner, da har man selv ansvar for å skjerme seg fra ting som kan være triggende. 

Venninna di høres giftig ut 

Anonymkode: b2114...3af

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sånn har verden blitt opplever et menneske sorg så skal ingen andre i kretsen oppleve lykke. Dette er ekstremt feil, jeg har mistet både mor og barn, alltid unnet andre lykke likevel. 
Min sorg er ikke demmes sorg, at de deler lykke er ikke for å såre meg. 
Dette er ikke venner om de mener at du ikke kan dele lykkelige øyeblikk når en av venninnene er i sorg. Sorg etter et barn vil alltid være vanskelig og tøft, så hvor lenge må andre holde sin lykke skjult? 
Jeg mener at de som ikke kan se andre mennesker lykkelig for de er ulykkelige er små mennesker og ikke har verdi som venn av meg. 
Du gjorde ikke noe galt ts

Anonymkode: 3ac64...ef5

Klokt innlegg. Les dette 10x ts ❤️

Anonymkode: d6db2...f6a

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...