AnonymBruker Skrevet 10. februar #1 Skrevet 10. februar Dere i 30-40 årene, hvordan signaler gir dere\tror dere kvinner som kan ha interesse i en mann sender? Jeg synes det er så vanskelig å vite om noen er hyggelig eller at dem er hyggelig og interessert i tillegg. Jeg er livredd for å feiltolke, og sette meg i en situasjon der den andre personen bare er hyggelig Anonymkode: ad51f...c4e 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar #2 Skrevet 10. februar Det som gjelder begge kjønn nå for tida er at folk kan være opptatt uten at de går med ring. Umulig å se på folk at de er single.. sikkert derfor mange tyr til apper. I sosiale settinger kan man «forhøre seg med venner og bekjente» og stalke litt på sosiale medier for å finne ut litt mer, før man prøver å ta kontakt. Litt enklere om man har felles venner eller aktiviteter, da er det mulig å treffe dem i en sosial sammenheng og ta en prat… og kanskje teste om det er en god tone eller stille litt spørsmål for å bli bedre kjent. Har man barn på felles aktiviteter? Her kan man være heldig å havne i nærheten av noen på dugnad eller fotball kamp😊 For å finne ut om folk er hyggelige eller noe mer krever at man selv tør å flørte litt, så da er det fare for avvisning. Jeg har selv brukt humor i sånne litt kleine situasjoner, men det krever jo at du er litt god på det… Anonymkode: 3e26e...4d3
AnonymBruker Skrevet 10. februar #3 Skrevet 10. februar Det beste er kanskje å be personen ut på en kaffe, men si at det får være opp til personen selv å ta kontakt for kaffen dersom de er interesserte og det passer en dag. Så har du i det minste vist tydelig interesse, men gitt ballen til dama som selv kan bestemme om hun vil ta det videre en dag det passer. For eksempel. Anonymkode: 73180...1ab 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar #4 Skrevet 10. februar Desverre tror jeg det er litt opp til tolkning hele veien til kirkegulvet og fortsatt frem til skilsmissen noen ganger. Eller til sengen. Anonymkode: 45405...e72
AnonymBruker Skrevet 10. februar #5 Skrevet 10. februar Person jeg ikke kjenner, men kunne hatt kontakt med: jeg smiler, holder øyekontakt og sier hei. Holder blikk kontakten til jeg ser hva han gjør. De fleste menn tar det som en invitasjon til å prate i vei, så tar man det der fra. Folk jeg kjenner litt bedre, kommer i snakk om alt og ingen ting. Finner unnskyldninger til å prate sammen både i virkeligheten og på some. Personlig erfaring sier at det hjelper å spørre menn om råd/hjelp. Er han interessert så griper de slike muligheter med begge henda. Er han overhodet ikke interessert så er han lunken eventuelt sier at han ikke vet og peker deg videre. Det er ingen krise å være hyggelig og be noen på tur, kaffe eller lignende selv om de ikke er interessert. Så lenge man er hyggelig og tar avslaget med ett smil så kjenner jeg ikke mange kvinner som blir fornærmet over å bli spurt. Kvinner flest er ikke redde for å vise interesse der det er interesse. Så er hun avvisende, vag, snur seg bort og unnskylder seg er hun trolig ikke interessert. Anonymkode: a0516...e45 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar #6 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 14.13): For å finne ut om folk er hyggelige eller noe mer krever at man selv tør å flørte litt, så da er det fare for avvisning. Jeg har selv brukt humor i sånne litt kleine situasjoner, men det krever jo at du er litt god på det… Anonymkode: 3e26e...4d3 AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 14.15): Det beste er kanskje å be personen ut på en kaffe, men si at det får være opp til personen selv å ta kontakt for kaffen dersom de er interesserte og det passer en dag. Så har du i det minste vist tydelig interesse, men gitt ballen til dama som selv kan bestemme om hun vil ta det videre en dag det passer. For eksempel. Anonymkode: 73180...1ab Men spørsmålet var hvilke signaler dere kvinner gir om dere er interessert. For min del er det så vanskelig å vite om dem er hyggelig for å være hyggelig, eller om dem er hyggelig fordi dem er interessert. Det synes jeg er vanskelig å vite\tolke. Anonymkode: ad51f...c4e 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #7 Skrevet 15. februar Tegn fra meg: vil være fysisk nær. Sette meg nær når det er mulig, eller legge veien dit det er sannsynlig å møtes. Gi oppmerksomhet, være på tilbudssiden, øyekontakt -øyne er viktig, smile, huske ting han har fortalt. Føler signalene er klare, selv om de to siste gjelder menn jeg bare liker vennskapelig også Anonymkode: e1905...b61 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #8 Skrevet 15. februar Kvinner som er interessert, smiler og ler, sender blikk og er generelt interessert i det du har å si. Oppholder seg i nærheten av deg og vil gjerne prate. Anonymkode: 59365...063 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #9 Skrevet 15. februar Jeg ser mye på ham, holder meg nær ham, tar på ham osv. Altså jeg tar på ham på uskyldige steder som armen eller skulderen osv. Anonymkode: e1d88...274 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar #10 Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg ser mye på ham, holder meg nær ham, tar på ham osv. Altså jeg tar på ham på uskyldige steder som armen eller skulderen osv. Anonymkode: e1d88...274 Har det funket for deg? Anonymkode: ad51f...c4e 1
KallePils Skrevet 16. februar #11 Skrevet 16. februar Feil tilnærming. Du trenger ikke "finne ut" først og så "klinke til" på noe tidspunkt. Alt du trenger å gjøre er å sakte eskalere, og så underveis følge nøye med på om hun responderer eller trekker seg unna. Den forskjellen ser du lett, og da har du heller aldri på noe tidspunkt gått over streken hvis hun ikke var interessert. Win-win for begge parter. 1 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar #12 Skrevet 16. februar Jeg smiler mye, prøver å alltid være nær den personen når vi er i grupper, ser mye på ham, sender meldinger og stiller spørsmål for å holde samtalen gående, men om han ikke viser noen av de samme signalene, så gir jeg meg ganske fort. Hadde en fyr i som jeg har kjent litt og jeg trodde det kunne være noe med. Vi var ute med venner i dag, han holdt seg i nærheten av meg, vi snakket en del, men så sendte jeg melding til ham på nett etterpå der jeg stilte et par spørsmål og fikk bare korte svar uten oppfølgingsspørsmål, og det tolker jeg som at han ikke er interessert og jeg går videre. Anonymkode: 72be0...8d9 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar #13 Skrevet 16. februar Hvis hun er hyggelig mot deg i den grad at du lurer på om hun kan være interessert, så har du i hvert fall ikke noe særlig å tape på å være litt mer frampå. Kanskje høre om hun kunne tenke seg å bli med på den fjellturen du tenkte gå til helgen, eller om hun har sett den filmen som du tenkte å se, eller om hun ganske enkelt har lyst til å bli med deg på kunstutstilling (du finner på noe innen ditt interessefelt, og som du tenker kan passe for henne). Et tips, om du ber henne med på en fjelltur: Ikke dra ut på en tur for å imponere henne. Gå en helt enkelt, liten tur, der dere kan sette dere ned og spise noe, og få sjansen til å snakke sammen. En del menn er så opptatt av at de skal imponere, ta det heller rolig og gi et stødig inntrykk av deg selv. Og, hvis hun skulle komme med en unnskyldning for at hun ikke kan bli med deg, så sier du bare at hun kan ta kontakt med deg om hun ønsker at dere skal treffes en dag. Da blir det opp til henne, og hører du ikke noe mer, så vet du, og da lar du det ligge. Anonymkode: 02e8d...2e1 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar #14 Skrevet 16. februar Jeg er kvinne i den aldersgruppen. Jeg bruker å invitere menn jeg liker på kaffe. Har ingenting å tape Når jeg treffer dem på kaffe, viser jeg oppriktig interesse og er nysgjerrig, fordi jeg selvsagt vil vite så mye som mulig. Så går jeg hjem skuffet. Anonymkode: 74d69...b67 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar #15 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 15.32): Kvinner flest er ikke redde for å vise interesse der det er interesse. Anonymkode: a0516...e45 Feil. Anonymkode: 15ce8...9b7
AnonymBruker Skrevet 17. februar #16 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 23.32): Jeg ser mye på ham, holder meg nær ham, tar på ham osv. Altså jeg tar på ham på uskyldige steder som armen eller skulderen osv. Anonymkode: e1d88...274 Hvis menn gjør det mot kvinner er det trakkasering. Anonymkode: 15ce8...9b7 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar #17 Skrevet 17. februar Nei, si det. Har du hørt om kroppsspråk? https://youtube.com/@villarvalerie?si=CwfaJVxwCMfQpvCs Anonymkode: a443e...ae6
AnonymBruker Skrevet 17. februar #18 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvis menn gjør det mot kvinner er det trakkasering. Anonymkode: 15ce8...9b7 Hvis en mann er såvidt borti armen til en kvinne, og kvinnen lar armen ligge der og fortsetter å sitte nær ham, og han deretter er borti den litt lenger, og hun gir ham et smil og blir sittende… da er det ikke trakassering. Om mannen tar henne på armen og hun ser stygt på ham og trekker seg unna og han fortsetter å ta på henne, kan det føre til trakassering, ja. Les signaler!! Ikke hopp over masse trinn og gå rett til å ta henne på rumpa fordi hun smilte til deg. Er det så vanskelig å forstå? Anonymkode: 72be0...8d9 5
AnonymBruker Skrevet 17. februar #19 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis en mann er såvidt borti armen til en kvinne, og kvinnen lar armen ligge der og fortsetter å sitte nær ham, og han deretter er borti den litt lenger, og hun gir ham et smil og blir sittende… da er det ikke trakassering. Om mannen tar henne på armen og hun ser stygt på ham og trekker seg unna og han fortsetter å ta på henne, kan det føre til trakassering, ja. Les signaler!! Ikke hopp over masse trinn og gå rett til å ta henne på rumpa fordi hun smilte til deg. Er det så vanskelig å forstå? Anonymkode: 72be0...8d9 Ikke sant? Såpass enkelt er det. Men jeg tror mange menn later som at de "misforstår" dette med vilje, fordi de skal sutre over damer. Jeg har da blitt tatt på armen tusenvis av ganger av menn, og mange har gitt meg klemmer. Har aldri tenkt tanken om at det skulle være trakassering. Det handler om måten det gjøres på, og å bruke hodet. Det klarer menn, akkurat som kvinner. Anonymkode: 02e8d...2e1 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar #20 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke sant? Såpass enkelt er det. Men jeg tror mange menn later som at de "misforstår" dette med vilje, fordi de skal sutre over damer. Jeg har da blitt tatt på armen tusenvis av ganger av menn, og mange har gitt meg klemmer. Har aldri tenkt tanken om at det skulle være trakassering. Det handler om måten det gjøres på, og å bruke hodet. Det klarer menn, akkurat som kvinner. Anonymkode: 02e8d...2e1 Håper det, men er redd noen faktisk ikke forstår også. Anonymkode: 45405...e72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå