Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært i et forhold i litt over 5 år, men i store deler av den tiden har det vært et gjentakende problem: Kommunikasjon.

Jeg sa tidlig at jeg synes det er naturlig å ha litt kontakt hver dag. Han var enig. Etter et par måneder opplevde jeg noen ganger at jeg ikke fikk kontakt med han. Sendte SMS og ringte, ikke svar. Det kunne være flere dager uten kontakt, og når han tok kontakt var forklaringen stort sett at han hadde hatt mye å gjøre, var stresset etc. 

Fortalte han at det var sårende og gjorde meg usikker at jeg i flere dager ikke fikk kontakt. Han sa det skulle han unngå. Likevel, har skjedd så mange ganger i løpet av de fem årene. Oftest etter en krangel, uenighet. Også at jeg har skrevet SMS om at jeg er lei meg fordi jeg ikke har hørt fra han på x-antall dager, kunne føre til at han ignorerte meg i enda flere dager. Han skyldte på at han ikke taklet sånne "negative SMS-er." At jeg måtte skrive hyggelige, positive meldinger om jeg ønsket svar. Selv om altså hans ignorering var grunnen til at jeg sendte SMS-er med "negativt" innhold som han kalte det.

Jeg har og sendt "negative" SMS-er de gangene vi har hatt en avtale som han plutselig uten forvarsel eller forklaring bare har avlyst ved å ikke møte opp. Har vært at vi har avtalt at han skulle komme til  meg og ha middag en kveld etter jobb. Til og med avtalt klokkeslett. Så har det klokkeslettet passert, og jeg har ringt for å spørre om han er på vei, uten å få svar. Ikke fått svar neste dag heller, eller dagen etter. Og når han har tatt kontakt, har han sagt at han var trøtt etter jobb og istedet kjørte rett hjem. At han burde sagt ifra, men glemte det....Mange sånne tilfeller.

Nå sist ble det nok for meg. Vi hadde avtalt at han skulle komme hjem til meg torsdag kveld, etter at jeg kom hjem fra trening. Klokka ble 21, lenge etter 19 som han sa han skulle komme. Klok av skade, sendte jeg ingen negative SMS-er. Neste dag, på fredag, sendte jeg en morsom meme jeg hadde sett. Da svarte han ikke lenge etter, og sendte en meme selv også. Ikke noe mer. Han ringte ikke for å forklare hvorfor han ikke kom, sa ingenting i meldinger heller. Så sent på fredag kveld sendte jeg en melding hvor jeg lurte på om vi skulle snakke om hvorfor han ikke kom på torsdag? Ikke noe svar. Neste dag, ikke svar da heller. Lørdag kveld, ikke hørt noe. Da var jeg så skuffa og ulykkelig at jeg sendte noen meldinger hvor jeg beskrev akkurat hvor trist og sårende dette er, at jeg ønsker en mann som faktisk ikke behandler meg som søppel på denne måten. At jeg var knust, ulykkelig, at jeg har vondt fordi han vil møtes så sjelden, ignorerer meg, ikke virker som han er glad i meg engang.

Har ikke fått noe svar på noen av disse, hvor jeg egentlig gjorde det slutt. Etter fem år kommer det ikke en reaksjon engang. Jeg har ikke tenkt å oppsøke han noe mer, siden han så og si aldri tok initiativ til å møte meg. Å møtes en eller to ganger i uka, er ikke noe seriøst forhold, som jeg skrev til han.

Er det en overdrivelse å gjøre det slutt på denne måten? Jeg synes ikke han har behandlet meg bra, og jeg er så sliten og stressa etter flere år hvor jeg ikke vet når vi treffes neste gang. Når jeg har besøkt han og skal dra hjem, å ikke vite når jeg hører fra han igjen. Synes det er så absurd. I tillegg presset han meg til å ta en abort jeg ikke ønsket, tidlig i forholdet, og det tenker jeg også ofte på og det er vondt.

Det virker som om hele forholdet var på hans premisser. Jeg kunne spørre når vi skulle møtes neste gang, og da svarte han som regel at han måtte se an hvordan uka ble først, ta det fra der. Altså, er det ikke mer normalt å prioritere å treffe kjæresten sin, enn å alltid la henne/han være sist på lista over gjøremål? Er litt letta over at jeg endelig turte å si ordentlig i fra, og at han ikke har svart betyr vel bare at jeg ikke betydde noe for han uansett.

Anonymkode: 61598...bf1

• Hjerte 14
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har gjort søt riktig. Ikke tvil på det. Du kunne jo ikke fortsett så ha det sånn. Gå videre uten å snu deg.

Anonymkode: 6d1e4...16d

• Liker 11
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har ikke fått noe svar på noen av disse, hvor jeg egentlig gjorde det slutt. Etter fem år kommer det ikke en reaksjon engang. Jeg har ikke tenkt å oppsøke han noe mer, siden han så og si aldri tok initiativ til å møte meg. Å møtes en eller to ganger i uka, er ikke noe seriøst forhold, som jeg skrev til han.

Er det en overdrivelse å gjøre det slutt på denne måten?

Han ignorer det sikkert og vil komme en dag og fortsette som før og late som ikke noe har skjedd. Da må du si det rett at du ikke skjønner hvorfor han tar kontakt for forholdet er over.

Det er nå jobben din starter, du må stå på ditt. Om du har ting hos han, dra over og hent de. Samtidig leverer du de tingene han evt har hos deg slik at han ikke har noen unnskyldning til å komme over til deg.

Hvordan du gjør det slutt betyr ikke noe.

Anonymkode: 765e1...328

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet

Du har vært i et forhold i 5 år, det har ikke han.

Du har gitt alt, han har gitt null.

Du skal ikke påkoste denne mannen en tåre, en kalori eller noen form for energi igjen noen sinne. Nå skal du gå inn i et forpliktende forhold med med deg selv. Bygg deg opp, bli kjent med deg selv, kjenn på hvor lett det er å være alene med deg selv. Du har gjort noe godt for deg selv ved å velge han bort, det må du aldri tvile på. Han har hatt 5 år på seg, uansett hva han måtte si så bør du ikke svare. Nå skylder du deg selv å ha fokus på deg, ikke han.

Godt jobba frøken, dette fikser du❤️

• Liker 6
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Han brydde seg ikke da, og han bryr seg ikke nå, du har definitivt tatt den riktige avgjørelsen, det er ikke noe vits å kaste bort enda mer tid på han.

Anonymkode: d36da...a2f

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg ville blokkert han og gått videre... 

Anonymkode: c8fa9...b63

• Liker 5
Skrevet

Det er jo bare du som har vært i et forhold, ikke han. At du har orka å kaste bort 5 år av livet ditt på dette her. Og vær glad for at du ikke fikk et barn med denne idioten her. Bare glem han. Tar han kontakt, så svarer du ikke. Gå videre.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

For ein kjip fyr. Hvorfor har du godtatt dette i så mange år? Du skal bli verdsatt, respektert og førsteprioritert!

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har vært ferdig i mange år han… han har brukt deg for å få seg noe antaglig :( trist du lot det gå så langt. Men, sørg, gå videre. Det er på høy tid! 

Anonymkode: 2a754...e11

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det der er ikke oppførselen til en mann i et forhold. Han har kun opptredd respektløst overfor deg, ut fra det du forteller. Hva har han egentlig bidratt med i forholdet? Hvorfor har du giddet i 5 år? 

Anonymkode: 29388...a47

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Klem til deg ts ❤️ Dette kommer du deg gjennom og du fortjener sååå mye bedre! Håper du har noen du kan snakke med - bruk folk for alt det er verdt, enten venn eller profesjonell.

Anonymkode: e075b...6e9

• Liker 2
Skrevet

hvorfor har du latt han bruke deg på denne måten i 5 år ? nei kom deg videre å finn en som fortjener deg🥰

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har sagt ditt, nå kan du gå videre. 

Anonymkode: 7b03c...8bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ut som et giftig forhold. Så bra at du har gjort det slutt! Du fortjener noe bedre! 

Anonymkode: ac724...a12

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Får et inntrykk av han aldri helt har hatt de rette følelsen, men etter han presset deg til abort har han hatt dårlig samvittighet - og muligens holdt det gående, redd for å gjøre det slutt selv. 

Anonymkode: db729...043

AnonymBruker
Skrevet

Det blir nok noen harde dager for hjertet fremover, men det blir bedre etterhvert ❤️ håper du har noen som kan støtte deg ❤️

Hvis du har noen viktige ting hos han så henter du de , hvis ikke så lar du være. Så slipper du å treffe han.

Han sine ting kan du samle i en pose og sett den utenfor. Så sier du til han hvis han ikke henter tingene sine innen da og da, så går de i søpla.  Ikke ta med han sine ting hvis du skal hjem til han. 

Du klarer dette 💪💪❤️

Anonymkode: 0ff97...680

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Huff, så forferdelig leit! Her er det du som er normal, han virker emosjonelt avstumpet. Han er ikke helt voksen når han ikke kan forholde seg til andre menneskers følelser. Det han kalte «negative» meldinger er helt vanlige meldinger og oppklaringer. Gå videre, det skal ikke være sånn! Gjør hyggelige ting fremover, vær glad dette er over. 

Anonymkode: 7fbe8...670

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For en oppførsel av han! Det er jo helt ufordragelig. Å bare drite i avtaler, og ignorere meldinger etterpå.. Han gir jo faen i deg. Han er ekstremt konfliktsky og egoistisk. Det er ikke deg det er noe "galt" med, han kan ikke være i et forhold. Han kan bare bruke andre.

Som andre sier, du har vært i et forhold i fem år, ikke han. Du har gitt alt, han har gitt ingenting.

Jeg leser tvilen mellom linjene dine, men her er det null tvil, du har gjort det riktige og kommer til å takke deg selv en dag. Det vil være tøft nå, det er jo ofte enda litt tøffere når den andre ikke virker å bry seg, ikke tigger om en ny sjanse eller vil ha en lang samtale om hvorfor. Men du må bare gi opp å få noe som helst ut av han emosjonelt sett, snu ryggen til ham og gå videre. 

Fortell alt til en god venn eller mor, ta vare på deg selv og gjør ting som gjør godt for deg fremover ❤️ Det vil bli bra igjen.

Anonymkode: e99dc...383

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Uansett hva vi skriver så er jeg sikker på at du løper igjen med engang du mottar melding fra han! Hvordan har du hatt energi på å holde på sånt 😕 han vil ikke ha deg, hva veit du om han ikke har en annen der han er mer interessert i?? Jeg får så vondt av deg!!! Han veit at du er der uansett hva!!! Bedre å være singel!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dette er ikke god oppførsel av han! Du er sterk som sto opp for deg selv og ikke fant deg i slikt! Du fortjener noen som oppfører seg normalt og som holder avtaler og gir beskjed om han må avlyse!

Anonymkode: 41a96...468

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...