AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:11 #1 Del Skrevet mandag kl 12:11 Hei, jeg plantet en tuja smaragd-hekk for to år siden. Jeg bor i Bergen, og her er nå sterk sol i disse dagene. Jeg leser på nett at tuja bør dekkes med strie i vintersolen for å unngå frostskader, men det vil jo kreve enormt med strie, da hekken er både høy og lang. Pleier dere andre tuja-folk å dekke til hekken på våren? Blir den brun hvis jeg ikke gjør det? Det har vært en mild vinter, så jeg tviler på det er mye tele i bakken. Men likevel, kanskje? Anonymkode: fa660...2aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:52 #2 Del Skrevet mandag kl 17:52 Frostskader i Bergen? Det er jo ikke vinter der en gang. Sjekk om det er tele? Ser at det er tørkeskader som er mest vanlig, ikke frostskader: https://www.utemiljo24.no/nyheter/derfor-blir-tujahekken-brun-dette-gjor-du-for-a-redde-den/109025 Tipper telen går i Bergen før plantene begynner å slite. Anonymkode: 88d62...46b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:00 #3 Del Skrevet mandag kl 18:00 Hvis hekken ligger midt i solsteiken og det er tele i bakken får ikke planten til å ta opp vann (for det er frosset). Når planten begynner å våkne i sola trenger den vann og planten tørker da ut. Så ja,det kan absolutt være smart med strie over hekken om det er tele - men det er vel ikke det i Bergen kanskje? Anonymkode: c7041...f3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå