handypants Skrevet 12 timer siden #1 Del Skrevet 12 timer siden Jeg ble oppringt av Jehovas vitne i dag, og ønsker jo ikke dette. Jeg har helst lyst at de skal fjerne min informasjon fra sine lister og aldri ta kontakt igjen, men dette er vel strengt tatt ikke mulig. Eller? De ble jo felt i en EU-domstol i 2018 om det å oppbevare personinformasjon, ser jeg, men det har kanskje ikke noe å si når de bare kan finne meg og mitt nummer på 1881. Jeg svarte vedkommende som ringte på SMS at jeg ba henne om å fjerne mitt navn og nummer, og at jeg ikke hadde sagt ja til å bli kontaktet av religiøse organisasjoner, men utover det har jeg vel kanskje noe mer jeg kan gjøre. Noen erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #2 Del Skrevet 12 timer siden Nei det er ikke mulig, de kan ikke fjerne din informasjon og samtidig ha kontroll på at du ikke ønsker kontakt igjen. Anonymkode: 16205...05d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Del Skrevet 12 timer siden Er det noe vits å gjøre dette til en stor sak? Jeg svarer bare nei takk og blokkerer nummeret. Samme om det er telefonsalg eller Jehovas vitne Anonymkode: 7341f...c04 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
handypants Skrevet 11 timer siden Forfatter #4 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er det noe vits å gjøre dette til en stor sak? Jeg svarer bare nei takk og blokkerer nummeret. Samme om det er telefonsalg eller Jehovas vitne Anonymkode: 7341f...c04 Stor og stor sak, fru blom. Fant ikke svar på nett, så derfor spurte jeg her. Kvinneguiden har jo alltid svar på spørsmålene mine. Kanskje ikke noe du bryr deg om, men for meg er det en prinsipiell sak. Selgere får jeg uansett lite av etter jeg registrerte det i Brønnøysundregisteret. Sykt nice hvis jeg kunne huket av det samme for "religiøse" organisasjoner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
handypants Skrevet 11 timer siden Forfatter #5 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nei det er ikke mulig, de kan ikke fjerne din informasjon og samtidig ha kontroll på at du ikke ønsker kontakt igjen. Anonymkode: 16205...05d Godt poeng. Kan jo håpe at meldingen jeg svarte på henvendelsen med funker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden (endret) Hvis du tydelig gir beskjed om at du ikke ønsker å bli kontaktet så vil du heller ikke bli det... Endret 10 timer siden av sofiemyr 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden Du kan be om å ikke få besøk. Det skal bli respektert. Men du blir tydelig merket på kartene deres som de bruker og disse adressene som ikke vil ha besøk blir anssett på som litt skumle mennesker og helt fortapte. Stor uthevet skrift:OBS! Gate x, 21b ønsker ikke besøk!! Anonymkode: bbec6...fb0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden Jehovas vitner sendte sms til min datter da hun var 11 år. Jeg ble provosert av dette, nummeret hennes er jo ikke på gule sider pga alder. Sendte en sint sms fra min telefon om at jeg ville kontakte politiet dersom de sendte flere meldinger til min datter. Uten at jeg oppga hvilket nr dette var. Likevel fikk hun aldri flere meldinger fra de. Jeg er glad Jehovas vitner har mistet statsstøtten. Anonymkode: 31cfd...98b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden Du har rett til å få alle opplysninger om deg slettet. Hvis de ikke har opplysninger om deg, kan de heller ikke ta kontakt med deg (hvis de ikke ringer deg tilfeldigvis fordi de blar igjennom 1881). Tipper du aldri har samtykket til at de skal oppbevare opplysninger om deg i utgangspunktet, så sånn sett skal de lagre opplysninger om deg heller. Men hvis de skal notere seg at du ikke ønsker å bli kontaktet må de nesten oppbevare opplysninger om deg, for at det skal være mulig. Jeg ville gått for det første og bedt om at alt om deg slettes, og satset på at det var lenge til de fant mitt nummer igjen. Anonymkode: 0be08...178 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå