Gå til innhold

Hvor mange reiser er dere på i året, og hva ligger inntekten deres på?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Her har vi 4-5 reiser. Er et par uten barn. Begge i lavtlønnede yrker. Mannen er helt gal etter å reise, mens jeg ikke er på samme nivå. Jeg vil spare, mens han vil bare bruke penger. 
~Ts

Anonymkode: 5da43...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ca. 600 000 kr i året. Vi reiser på spa en gang om året, 1 uke på ferie om sommeren og evt. en helgetur til en storby en gang om året. Mannen er i lavlønn yrke og jeg ikke har råd til å betale for to. Jeg elsker å reise, han liker best å være hjemme. 

Anonymkode: 203bf...44d

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

10-12 reiser, rundt 10 000 i snitt på hver. Tjener i overkant av 500 000. Ingen gjeld, og har spart nok til at jeg prioriterer opplevelser foran mer sparing (som bare betyr mer skatt).

Anonymkode: 5cfcb...94b

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært to turer i året i det siste. Vi er et gift par og tjener tilsammen ca 700.000. Vi tjener lite, men har råd til mye. Flinke med penger.

Anonymkode: ca13a...89e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi reiser 2-3 ganger, men da gjerne lengre turer på 2-3 uker og ofte utenfor Europa. Tjener rundt 700 000 begge to, alt i alt ganske romslig økonomi og sparer 20-25 000 i tillegg. Penger begrenser ikke reiseaktiviteten, antall reiser begrenses først og fremst av antall ferie-/avspaseringsuker tilgjengelig og det faktum at ingen av oss er glade i sånne langhelg-turer eller for den saks skyld 1-ukesturer til annet enn hytta.

Anonymkode: 264b8...463

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som regel én familieferie (noen få ganger to), 2-3 turer/sommerskoler/leire med én forelder og 1-2 barn, og 1-2 kortere turer sammen som par. Noen ganger reiser vi alene med venner også, men ikke hvert år.

1,4 millioner, begge liker å reise men er midt i barnelivet med skoleferier, tidsklemme og høye utgifter som setter visse greiser :)

Anonymkode: 7c5f2...fd3

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hverken jeg eller samboer er spesielt reiseglade, har kun vært på én feriereise utenlands sammen i løpet av de 10 årene vi har vært sammen. Planlegger å gjenta den reisen i år. Ellers reiser vi en uke eller to i løpet av året for å besøke familie. Vi tjener helt greit, ca 1,2 mil samlet. 

Anonymkode: 3ae06...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg elsker å reise, mannen er ikke noe glad i det. Vi har hytte som vi reiser til ganske mange ganger i året, hvis det regnes som reise. Vi reiser som regel på 1 utenlandstur per år, pluss et par helgeturer på hotell innenlands. I tillegg er jeg på 1-2 storbyturer i året med venninner. 

Vi har en samlet årsinntekt på ca 1,5 mill. 

Anonymkode: cd466...ebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hater å reise. Men datteren min liker det, så vi er på en utenlandstur per år. 

Anonymkode: 25695...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hater å reise. Men datteren min liker det, så vi er på en utenlandstur per år. 

Vi tjener ca. 700 000 hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi reiser ofte og feriene våre koster mye. Anslår ca 300 000 kr i året. 

Vi er to voksne, jeg tjener skammelig mye og betaler også feriene våre. 

Anonymkode: f9ce1...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva anser du som en reise?

Vi reiser omtrent to ganger i året inn til oslo for en overnatting fra en mindre by i innlandet. Er det en reise? Det er tar oss to timer en vei.

Også har vi en reise på sommeren, men den er gjerne i flere etapper. Fly har vi ikke reist med på 8 år...

Anonymkode: 465e4...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I fjor var vi på gran canaria på familieferie, i Ålesund (bor i nord-Norge) bare meg og barna, jeg var på jentetur til Oslo, så var vi i Lofoten i 5 dager uten barn, familieferie i Sverige på camping også var vi kjærestetur til london og avsluttet året med en hotellweekend med familien i en nærliggende by. 

Hittil i år har jeg booket en jentetur til storbyferie i Europa til høsten, også har vi planlagt sydentur til høsten (men ikke booket enda). Har lyst å dra til Paris med datteren min, men spørs om det kanskje blir neste år. Med andre ord, lite konkrete reiseplaner i år selv om det sikkert blir et par stykker - men i år må vi prioritere penger på oppussing og å bli ferdige med huset vårt.

samlet inntekt på ca. 1,2 mill

Anonymkode: ba537...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Reiser på ferie-ferie kanskje annenhvert år. Drar på tur i skog og fjell med overnatting en gang i året, og utallige turer uten overnatting. Overnatter til foreldrene mine 1-2 gang i året.

Vi tjener vel rundt 8‐900 000,- til sammen. 

Anonymkode: 7c865...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Omtrent 10 turer ut av Norge i året. Hytte, norgesbesøk og slik, kommer i tillegg. 

Høyt lønnsnivå, bolig, sparing og alt slikt er på stell. Har også mye fleks i jobb, så kan reise et sted, og jobbe derfra. Eller jobbe ekstra før og etter tur. 

Det er jo ikke så relevant for deg, verken hva vi gjør, eller hva vi tjener? Du må velge hva du ønsker, og prioriterer. 

Anonymkode: f5331...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Vi reiser ofte og feriene våre koster mye. Anslår ca 300 000 kr i året. 

Vi er to voksne, jeg tjener skammelig mye og betaler også feriene våre. 

Anonymkode: f9ce1...c9a

Unner deg hver eneste krone du tjener! Du har helt sikkert gjort deg fortjent til ''skammelig'' mye 🙂 Kos deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det varierer litt, men et gjennomsnittlig år omtrent sånn:

1 utenlandstur med hele familien i vinter- eller påskeferien

1 utenlandstur med hele familien i sommerferien 

Jeg reiser på 2-3 storbyferier alene eller med venninner, mannen reiser på 1-2 (fotball)turer.

I tillegg kommer 1-2 innenlands flyreiser og 2-3 lengre bilturer for å besøke familie.

I år ligger det an et ekstra "godt" år, med minst 3 familieturer utenlands, samt én for meg og ene barnet ifb. med fritidsaktivitet. 

Vi tjener sånn omtrent gjennomsnittlig, men har ordnet økonomi med svært lite gjeld, og prioriterer reising høyt. Som en annen skrev er det mer antall feriedager og ungenes skoleferier enn økonomi som hindrer oss i å reise mer.

Anonymkode: 24a0a...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enslig med tenåring. 
Reiser så langt i år blir 3 kanskje 4. 

Jente tur med venninne, familie tur til Tyrkia med ex og tenåring så jentetur med tenåringen.  
 Det gjør i hvert år. 
Ca. 26-30 k blir brukt tenker jeg  

Er ufør ikke lån. 
Jobber litt og får leieinntekter. 

Anonymkode: 2ae65...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Familie med treåring, baby og en til på vei (som er grunnen til at reiselysten ikke er den største). Vi har en samlet årsinntekt på litt over 1,3 millioner. 

Anonymkode: 35472...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Familie med treåring, baby og en til på vei (som er grunnen til at reiselysten ikke er den største). Vi har en samlet årsinntekt på litt over 1,3 millioner. 

Og vi har ikke vært på ferie siden 2019, glemte jeg å skrive 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...