AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Del Skrevet 14 timer siden Har vert sammen med mannen i over 15 år, han har forvandlet seg til en rusmisbruker og må ha alkohol hver eneste dag. Har gitt han utallige muligheter til å spørre om hjelp ovs.. Akkurat nå er jeg nådd et punkt hvor jeg må gjøre noe, nemelig å avslutte forholdet da han ikke gjør noe med misbruket sitt og jeg er redd for barna oppi dette. De er ikke så gamle og jeg har klart og forskåne de så langt , men barna blir eldre de også... Sånn følelsesmessig så er det ingen romantiske følelser igjen.. Men jeg synest det er vanskelig å flytte uten en økonomisk buffer, jeg er uføre. Vi leier bolig i dag og den stå på mannen. Så det er jeg som må flytte ut. Det jeg trenger er litt møbler, hvitevarer og depositum. Hvordan har dere som har vert i lignende situasjoner gjort det? Noen tips eller råd på veien? Anonymkode: efee5...b96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #2 Del Skrevet 14 timer siden Har du mulighet for ett lite forbrukslån? Ikke anbefalt selvsagt og det er en stor risiko. Det finnes noe som heter depositumsgaranti fra en bank. Husker ikke hvilken, men det er en slags forsikring. Du betaler 10% av depositumet og en månedsum. Det er jo mulig å høre med utleier om de godtar det. Masse møbler billig og gratis på finn. De er nok ikke de mest moderne eller fineste, men holder jo en stund. Anonymkode: 936e8...353 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Først og fremst må du til FVK og mekling mht samvær. Hvordan er økonomien? Du har mulighet til å få startlån og tilskudd fra Husbanken. Først og fremst ville jeg sett etter leilighet asap. Du kan jo flytte på dagen og det er attraktivt for utleiere. Det meste av hvitevarer og møbler finner du billig på Finn. Anonymkode: 56f54...2e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden Og ja. Som alenemor og ufør får du ufør barnetillegg, utvidet barnetrygd samt du skal ha barnebidrag fra far. NAV kan hjelpe med depositum. Anonymkode: 56f54...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden Jeg vil anbefale å se etter et sted å bo som i hvert fall har hvitevarer inkludert, mulig mer også. Utrolig hva det kan hjelpe om det er klesskap og litt annet også. Godt mulig fullt møblert er mulig å finne også. Det er ofte ikke det på større leiligheter, men det hender jo. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden Takk for alle svar. Det er lite til leie i området vi bor i, men jeg skal sjekke med nav hvilke muligheter jeg har fra dem. Økonomisk vil jeg klare det bra når jeg får stønader fra nav men det er akkurat overgangsperioden som blir vanskelig, men får høre med nav der også. Vil ikke ta opp lån, det har jeg ikke muligheten til, og det må tilbakebetales en gang det også. Det er bare så vanskelig å bare si att nok er nok og pakke sakene etter så mange år.. Anonymkode: efee5...b96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå