AnonymBruker Skrevet 10. februar #1 Skrevet 10. februar Er det i det hele tatt lov å nekte far å se barna sine uten noen som hemst grunn? Anonymkode: 6b4bc...8bc
AnonymBruker Skrevet 10. februar #2 Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Er det i det hele tatt lov å nekte far å se barna sine uten noen som hemst grunn? Anonymkode: 6b4bc...8bc Det kommer jo helt an på situasjonen og konfliktnivået. Har dere vært til megling og gjort samværsavtale ? Anonymkode: 6df4c...c4c 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar #3 Skrevet 10. februar Nå sier tittelen din noe annet/mindre spesifikt enn spørsmålet i innlegget; om mor har en ekskjæreste som ikke er far til hennes barn så har ikke han noen rett til å treffe barna hennes etter samlivsbrudd. Men om ekskjæresten er far til barna? Han har rett til å treffe barnet/barna sine. Eller, barnet har rett til samvær med begge foreldrene som det heter, og nei, man kan ikke nekte samvær uten noen som helst grunn. Hvis en av foreldrene prøver å forhindre eller sabotere samvær, så må man ta dette til familievernkontoret og/eller rettslig dersom mekling ikke løser problemet. Anonymkode: e9fbc...e60 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar #4 Skrevet 10. februar Du skriver altfor lite til at noen kan svare deg. Har dere samværsavtale? Er det gode grunner til at hun ikke stoler på deg som far? Er barnevernet inne? Anonymkode: 682cb...20e 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar #5 Skrevet 10. februar Nei. § 43.Omfanget av samværet mv. Den av foreldra som barnet ikkje bur saman med, har rett til samvær med barnet om ikkje anna er avtala eller fastsett. Omfanget av samværsretten bør avtalast nærare. Dersom samvær ikkje er til beste for barnet, må retten avgjere at det ikkje skal vere samvær. Anonymkode: 8c5b4...f2e 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar #6 Skrevet 10. februar Det blir for vagt. Kan du utdype spørsmålet ditt litt? Hvor gamle er barna? hva er mors grunn for å stoppe samvær (selv om du synes det er ugyldig grunn.. )? Anonymkode: 88bde...c27 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar #7 Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det blir for vagt. Kan du utdype spørsmålet ditt litt? Hvor gamle er barna? hva er mors grunn for å stoppe samvær (selv om du synes det er ugyldig grunn.. )? Anonymkode: 88bde...c27 For å straffe partner å ikke få se barna pga han gjorde det slutt. Om det er mulig sånne ting kan foregå. Anonymkode: 6b4bc...8bc
AnonymBruker Skrevet 10. februar #8 Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er det i det hele tatt lov å nekte far å se barna sine uten noen som hemst grunn? Anonymkode: 6b4bc...8bc Har du involvert deg med en alenemor? Anonymkode: 957a3...fea 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar #9 Skrevet 10. februar Gå til retten og få en rettferdig samværsavtale der. Anonymkode: c6ae9...055
AnonymBruker Skrevet 10. februar #10 Skrevet 10. februar Nei da er det noe barnefar holder skjult får deg Anonymkode: 76fdf...2e8 1
Nuka Skrevet 10. februar #11 Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (33 minutter siden): For å straffe partner å ikke få se barna pga han gjorde det slutt. Om det er mulig sånne ting kan foregå. Anonymkode: 6b4bc...8bc Det skjer over en lav sko og alt for ofte dessverre. Noen ganger er det grunn til avgjørelsen om samværsabotasje, men det skulle aldri vært et tema med mindre den andre foreldren er voldelig fysisk eller psykisk eller driver med omsorgssvikt.. 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar #12 Skrevet 11. februar Nuka skrev (6 timer siden): Det skjer over en lav sko og alt for ofte dessverre. Noen ganger er det grunn til avgjørelsen om samværsabotasje, men det skulle aldri vært et tema med mindre den andre foreldren er voldelig fysisk eller psykisk eller driver med omsorgssvikt.. Jeg tviler ikke på at det skjer. Samtidig så hadde jeg vert helt ekstremt uinteressert i å involvere meg med noen som ikke har kontakt med barna sine. For så vanlig er det da virkelig ikke. Jeg har møtt så mange menn som klager på den gale eksen ditt og datt, ja hun har åpenbart problemer, men han er vanligvis en førsteklasse dust han også når de driver med samværs sabotasje og annet tull. Til og med dømte overgripere sier til de rundt seg at det er sabotasje og moren som er «gal» etter min erfaring. Det er sjelden det er en helt uskyldig part når barna ikke har kontakt med en eller begge foreldrene. Jeg hadde holdt meg langt unna og ikke involvert meg romantisk med noen av de, hverken mor eller far som har rotet seg opp i en slik situasjon. Anonymkode: 13f4b...8c9 4 4
AnonymBruker Skrevet 11. februar #13 Skrevet 11. februar Nei, det er ikke lov med mindre det er bestemt av retten. Men det er mange som slipper unna med samværssabotasje og i tillegg får ekstra mye barnebidrag pga at sabotøren har barnet 100%. Anonymkode: 3c06d...bd2 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar #14 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (12 timer siden): For å straffe partner å ikke få se barna pga han gjorde det slutt. Om det er mulig sånne ting kan foregå. Anonymkode: 6b4bc...8bc Er det far til barna som mener dette? Er det mor som mener dette? Er det du (jeg antar du er kjæresten?) Som mener dette? Anonymkode: 88bde...c27
Mezzosoprena Skrevet 11. februar #15 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 11.36): Er det i det hele tatt lov å nekte far å se barna sine uten noen som hemst grunn? Anonymkode: 6b4bc...8bc Så lenge premisset faktisk er at det er ikke er noen som helst grunn, så har mor selvfølgelig ikke lov til dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå