Gå til innhold

Ekstremt trøtthet annenhver dag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan stikkingen være intens kløe? Intens kløe og fatigue kan være symptomer på sykdom i leveren. Be fastlegen om å sjekke leververdiene hans. Han kan ha en autoimmun leversykdom.

Anonymkode: b605d...1d5

Han har b12 mangel. 

Anonymkode: d5cbf...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han har b12 mangel. 

Ja? Ved autoimmun leversykdom så får man ofte B12 mangel fordi tarmen tar dårligere opp vitaminer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja? Ved autoimmun leversykdom så får man ofte B12 mangel fordi tarmen tar dårligere opp vitaminer.

Jeg vet det, derfor foreslått utredning for tarmsykdom og cøliaki som start tidligere i tråden. Men mangelen må uansett behandles medisinsk, og det fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Leverprøvene hans var fine 😊

Anonymkode: a937e...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

150!!

Dette er VELDIG lavt, det er jo kritikkverdig at legen ikke har satt han på behandling umiddelbart mtp symptomer. Jeg begynte med b12 sprøyter med nivåer over 200. 

Grensen er forøvrig ikke 100, den er på 170. Få den mannen på injeksjoner umiddelbart, og hold det under oppsyn etter noen mnd med regelmessige injeksjoner. Ta nye prøver 4 uker siste injeksjon for å få riktig svar, tas prøver for tidlig så kan det vise høyere enn hva som egentlig er.

170 var det, obs ! Men det er lav, ikke vel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

150!!

Dette er VELDIG lavt, det er jo kritikkverdig at legen ikke har satt han på behandling umiddelbart mtp symptomer. Jeg begynte med b12 sprøyter med nivåer over 200. 

Grensen er forøvrig ikke 100, den er på 170. Få den mannen på injeksjoner umiddelbart, og hold det under oppsyn etter noen mnd med regelmessige injeksjoner. Ta nye prøver 4 uker siste injeksjon for å få riktig svar, tas prøver for tidlig så kan det vise høyere enn hva som egentlig er.

Tusen takk for svar ! Får vondt av hans trøtthet. Han mener det er kombi av flere årsaker. Jeg mener dette... Han blir veldig sliten av vårt forhold også, ikke gøy😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

170 var det, obs ! Men det er lav, ikke vel? 

Ja det er lavt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tusen takk for svar ! Får vondt av hans trøtthet. Han mener det er kombi av flere årsaker. Jeg mener dette... Han blir veldig sliten av vårt forhold også, ikke gøy😔

Altså, jeg fikk b12 sprøyter med høyere nivåer av hans, og hadde også stikking, prikking, nummenhet og ekstrem utmattelse. Man kan bli deprimert, få angst, bli mer irritabel, konsentrasjonssvikt og hukommelsestap, og mye mer med b12 mangel. 

Kjæresten din bør få i gang injeksjoner, jeg skjønner ikke hvorfor han ikke allerede har begynt med det. Ingen vits i å ta tilskudd med sånn mangel/symptomer.
Standard er 5 injeksjoner på 2 uker, så hver 3dje mnd. For meg holdt det ikke med disse intervallene, så jeg måtte ta hver 4 uke i lang tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...