AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #1 Del Skrevet 12 timer siden Jeg er tante til to stk. Begge skal konfirmere seg i mai. En er «ekte» niese. Er bedt i konfirmasjonen. En er «bonus» niese. Har kjent henne i cirka 1,5 år. Ikke bedt i konfirmasjonen. Begge ønsker seg penger. Hva gjør jeg med størrelsen på gaven til hver av dem? Får de likt? Eller mer til den «ekte»? Gaven jeg gir er fra min familie (mann, to barn og meg). Anonymkode: 6ba0e...efe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Du kan gi mer til konfirmanten dere er invitert til, uavhengig om det er ekte, «ekte» eller bonus! Anonymkode: 3a2ef...16e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden Vel, vi har ikke gjort forskjell på "ekte"- og bonusnevøer/-nieser eller hvorvidt vi var invitert i konfirmasjon eller ikke. Skal sies at vi har vært invitert i alles unntatt den til vår bonusnevø som havnet midt i koronatiden og det derfor ikke var mulig å ha selskap. Alle har fått for samme sum. Du kan nok gi ulik sum til dem, men for på være ærlig skjønner jeg ikke hvorfor man skal gjøre et poeng av å gjøre forskjell. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden Arkana skrev (Akkurat nå): Vel, vi har ikke gjort forskjell på "ekte"- og bonusnevøer/-nieser eller hvorvidt vi var invitert i konfirmasjon eller ikke. Skal sies at vi har vært invitert i alles unntatt den til vår bonusnevø som havnet midt i koronatiden og det derfor ikke var mulig å ha selskap. Alle har fått for samme sum. Du kan nok gi ulik sum til dem, men for på være ærlig skjønner jeg ikke hvorfor man skal gjøre et poeng av å gjøre forskjell. Ikke alle har like god råd? Har man masse penger, er det null problem å være generøs og bare øse gaver i øst og vest, men for mange er det jo ikke sånn? Anonymkode: 8337b...025 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke alle har like god råd? Har man masse penger, er det null problem å være generøs og bare øse gaver i øst og vest, men for mange er det jo ikke sånn? Anonymkode: 8337b...025 Trenger man å gi så dyre gaver da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden Arkana skrev (25 minutter siden): Trenger man å gi så dyre gaver da? Det er mange med dårlig råd som vil føle mye skam om de gir 200 kr og "alle" andre onkler/tanter gir 1500... Det er lett å si "pfff, det er jo bare å gi mindre gave til alle", men faktum er at i veldig mange konfirmasjoner åpnes gavene så alle ser at oisann, ser man det gitt, tante Trude ga bare en filla tohundrelapp, mens onkel Torstein og tante Beate ga 1500 kr hver. Anonymkode: 8337b...025 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ikke alle har like god råd? Har man masse penger, er det null problem å være generøs og bare øse gaver i øst og vest, men for mange er det jo ikke sånn? Anonymkode: 8337b...025 Prinsippet er jo akkurat det samme. Man gjør ikke forskjell 😜 Anonymkode: c76d3...61b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden Jeg tenker gi litt mindre så har du råd til å gi til begge to. Et sted rundt 400–600 kr er mer enn nok. Anonymkode: 74174...37c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det er mange med dårlig råd som vil føle mye skam om de gir 200 kr og "alle" andre onkler/tanter gir 1500... Det er lett å si "pfff, det er jo bare å gi mindre gave til alle", men faktum er at i veldig mange konfirmasjoner åpnes gavene så alle ser at oisann, ser man det gitt, tante Trude ga bare en filla tohundrelapp, mens onkel Torstein og tante Beate ga 1500 kr hver. Anonymkode: 8337b...025 Du skaper scenarier som neppe eksisterer. Man skal ha fryktelig mange bonusnevøer/-nieser om det å gi mindre til dem plutselig fører til at man kan øke gaven til de "ekte" fra 200 til 1500. Jeg har heller ikke vært i en konfirmasjon hvor gavesummer har blitt annonsert, gjort tilgjengelig for gjestene eller snakket om i det hele tatt. Fokuset bør vel heller være på å skape forståelse for at folk har ulik råd heller enn at tante Trude skal gi mer enn hun har råd til for ikke å føle på skam eller at man skal gjøre forskjell på bonus og ekte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er tante til to stk. Begge skal konfirmere seg i mai. En er «ekte» niese. Er bedt i konfirmasjonen. En er «bonus» niese. Har kjent henne i cirka 1,5 år. Ikke bedt i konfirmasjonen. Begge ønsker seg penger. Hva gjør jeg med størrelsen på gaven til hver av dem? Får de likt? Eller mer til den «ekte»? Gaven jeg gir er fra min familie (mann, to barn og meg). Anonymkode: 6ba0e...efe Vi gir lik sum Anonymkode: a4d35...c13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ikke alle har like god råd? Har man masse penger, er det null problem å være generøs og bare øse gaver i øst og vest, men for mange er det jo ikke sånn? Anonymkode: 8337b...025 Vi har ikke masse penger men hva har det med saken å gjøre? Anonymkode: a4d35...c13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå