Gå til innhold

Billigvarianter av ullvaskemiddel

cleangal

Anbefalte innlegg

Er billigvariantene av ullvaskemiddel (f.eks Coop, Effekt, Rema osv) like bra som "originalen" Milo? Her vaskes det mye ullundertøy hele året, og selv om jeg prøver å følge med og hamstre når Milo er på tilbud ser jeg at vi kunne spart mye på å bytte til et billigere merke. Erfaringer? Noen merker jeg bør styre unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bruker bare de rimelige merkene jeg, synes det er like bra. Har altfor ofte opplevd at Milo holder seg dårlig og blir tykk, 

Husker ikke hvilket merke det er, men kjøper det på Kiwi. 

Anonymkode: 5192b...fe2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Bruker bare de rimelige merkene jeg, synes det er like bra. Har altfor ofte opplevd at Milo holder seg dårlig og blir tykk, 

Takk. Da får jeg kanskje teste det neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi vasker også veldig mye ull, og ser helt ærlig ingen forskjell på milo og coop sin. Foretrekker faktisk coop. 

Anonymkode: cb95f...5e3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Milo er så ofte på godt tilbud, og er da rimeligere enn billigvariantene. Det er jo også en løsning, om du foretrekker Milo

Anonymkode: 790ba...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte rema sin sist (har egentlig pleid å bruke den fra Klar, men den har forsvunnet fra Rema?), og liker den bedre enn Milo sin, duftmessig, siden den er mildere. Litt tidlig å si ennå om hvordan ullklærne holder seg, men foreløpig er jeg fornøyd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen. Da tester jeg en av de billige neste gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er veldig fornøyd med vaskemidlene fra Änglamark. Det er så deilig å slippe sånn billig-parfyme-stank som fra Milo og andre. Nå lukter tøyet bare rent. 

Anonymkode: b8938...3c0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Rema sin og kjøper inn når jeg får 20-30% av i appen. Veldig fornøyd med den. Min mor er fornøyd med den fra Kiwi, Unik eller noe, og hun er kresen på sånt. Så verdt av deg å teste ut ja 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rema sin ullvask har blitt dyr, men jeg liker den Coop sin, og også den som selges på Kiwi (Unik). Jeg liker de bedre enn Milo fordi Milo er veldig parfymert. Det hender jeg kjøper Milo når jeg ser den er på salg og billig, men jeg angrer hver gang etterpå, skjønner ikke at de må ha så mye parfyme i en vaskemiddel. 

Anonymkode: 215a4...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
cleangal skrev (7 timer siden):

Er billigvariantene av ullvaskemiddel (f.eks Coop, Effekt, Rema osv) like bra som "originalen" Milo? Her vaskes det mye ullundertøy hele året, og selv om jeg prøver å følge med og hamstre når Milo er på tilbud ser jeg at vi kunne spart mye på å bytte til et billigere merke. Erfaringer? Noen merker jeg bør styre unna?

Jeg har bare erfaring med coop sitt billigmerke og det er superbra. 

Anonymkode: 00844...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker bare rema sin! Samme med flekkfjerner, rema sin funker bra😌 det og mais og tacolefser er det eneste jeg kjøper på rema😂

Anonymkode: 088e6...ccd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg bruker også Milo, men nå som jeg bor alene, opplever jeg ofte at innholdet klumper seg og blir tykt etter å ha stått litt.

Ga en gang tilbakemelding til kundeservice (hos produsenten) men fikk et nedlatende svar tilbake om at det bare var å kaste produktet. Dårlig valuta for pengene når innholdet tykner etter kort tid. For min del er det gjerne kun i vintersesongen at det stort sett brukes.

Anonymkode: 9d9f8...1dd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
cleangal skrev (På 10.2.2025 den 9.57):

Ulltøyet og vask av dete, både kjøpe ull og hjemmestrikket ull, sparer jeg ikke penger på vaskemiddelet til. Det er klærne for dyre og fine til. 
Hvor mye sparer du p en flaske Milo om den blir erstattet med en flaske av billigvarianten? Minimalt. Milo har og blitt bruk i mer enn 50. År, til ull. Selv om de fornyer den så er grunnvariantene av ingrediensen de samme, vaskemiddelet har aldri vært problemer med, hvor lenge billigvariantene har vært på markedet aner jeg ikke. 
Men på dette området går vi for det trygge og vante. 

Anonymkode: b700c...b5b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi bruker Klar, og er kjempefornøyd. Liker ikke lukta av Milo, og merker ingen forskjell i kvaliteten på klærne.

Anonymkode: 3e7ec...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Bruker alltid Milo, syns de andre lukter ekkelt.

Anonymkode: 82f83...6b3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har opplevd det samme med Milo, at det klumper seg. Ulltøy vaskes og brukes kun i vintersesong her, så det går ikke mye Milo i løpet av en sesong. Likevel irriterende at den blir en tykk masse som ikke blir spylt ut av såpeskuffen. Har begynt å bruke sånne tøyvaskeark som i følge pakningen fint skal fungere på ull. Fås kjøpt på enkelte matbutikker tror jeg, og Europris hvor jeg kjøpte det. Veldig mild duft jeg ikke merker av klærne, legger et ark på toppen av ulltøyet og har ikke merket noe forskjell på klær etter jeg bytta til dette. Også genialt fordi man kan lett ta med slike ark på f.eks. ferie og hytta. Kan brukes på alle type tøy. 

Anonymkode: 92adf...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 1.03):

Har opplevd det samme med Milo, at det klumper seg. Ulltøy vaskes og brukes kun i vintersesong her, så det går ikke mye Milo i løpet av en sesong. Likevel irriterende at den blir en tykk masse som ikke blir spylt ut av såpeskuffen. Har begynt å bruke sånne tøyvaskeark som i følge pakningen fint skal fungere på ull. Fås kjøpt på enkelte matbutikker tror jeg, og Europris hvor jeg kjøpte det. Veldig mild duft jeg ikke merker av klærne, legger et ark på toppen av ulltøyet og har ikke merket noe forskjell på klær etter jeg bytta til dette. Også genialt fordi man kan lett ta med slike ark på f.eks. ferie og hytta. Kan brukes på alle type tøy. 

Anonymkode: 92adf...4f6

Når Milo eller andre flytende vaskemidler blir stående, gjerne på et varmt bad eller vaskerom,  etter at flasken er åpnet, så er det klart den klumper seg. Det er begrenset holdbarhet på alt etter at det er åpnet. 
Skriver dato på alle flasker når de blir åpnet, bortsett fra de tingene vi bruker jevnt og ofte av. Har en tykk, vannfast tusj på vaskerommet og kjøkkenet. Dermed har jeg lett oversikt om noe ikke er som et bør være. 

Milo koster ikke all verden. Kr. 100 på Europris for 1,5 liter. Kjøper du på matvarebutikkene så koster gjerne småflaskene med 1/3 innhold nesten det samme.  Rusta hadde og de store flaskene til 79 i høst. Der er det man sparer, ikke på å gå for billigvarianter med nesten lik literpris som store flasker. 

Anonymkode: b700c...b5b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har holdt meg til parfymefri Milo av gammel vane, men irritert meg over at det fort blir klumpete. Når billigere varianter  begynte å dukke opp her omkring for lenge siden kan jeg ikke huske at de kom i parfymefri utgave, så jeg vurderte ikke å bytte, men jeg må visst ta en ny og grundigere titt i hyllene nå. Jeg savnet også en parfymefri tøymykner fra Milo. Sendte dem en mail en gang og påpekte at det var litt ulogisk at de ikke tilbydde det også, når de hadde parfymefri vask. 

Til de som er motstander av tøymykner - jeg bruker det på mine hjemmestrikka sokker som jeg bruker rett på foten. Kjenner ikke lukta så godt når de er i bruk, men det er veldig ubehagelig å være på badet mens de henger til tørk.

Anonymkode: 52c12...8ef

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...