Gå til innhold

Valentines day ødelagt av kapitalistisk hysteri!!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg elsker jo mannen min jeg, men for meg er fredag 14.februar en helt vanlig fredag. Mannen er til og med bortreist da, og jeg tviler på at noen av oss kommer til å nevne det med et ord ;)

Det blir hva man gjør det til selv. Det er jo ikke bare akkurat den datoen du "mangler" noen i så fall. Og hadde du hatt noen, kan det godt hende vedkommende hadde tenkt at Valentines var tull og aldri på noe vis ønsket å markere det.

Takk for meg ;) 

Anonymkode: d15c2...101

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 8.46):

Jeg vil at fredagen skal være en helt vanlig dag! Men så skal de absolutt feire valentines day på fredag den 14.!! Tenk på oss som ikke har noen å elske!

Takk for meg!

Anonymkode: dd5d6...0d7

Ekspander  

Hva er problemet? Det er jo en helt vanlig fredag for alle som ikke feirer valentinsdagen. Har aldri brydd meg om den dagen, så forstår virkelig ikke problemet.

Anonymkode: 9e716...397

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil at fredagen skal være en helt vanlig dag! Men så skal de absolutt feire valentines day på fredag den 14.!! Tenk på oss som ikke har noen å elske!

Takk for meg!

Ekspander  

Jeg skal kjøpe roser til meg selv i dag jeg - jeg er glad i meg selv nemlig 😁

Anonymkode: 47c88...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi skal ut på restaurant. Håper folk ser oss og blir provoserte! 😂

Anonymkode: 0673a...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har bodd i England og der er Valentines day big business, og nesten alle som er kjærester markerer på en eller annen måte, uavhengig av handelsstanden.

Anonymkode: 8ca2f...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for meg!

Ekspander  

Tenk på oss som faktisk har noen og ikke vil feire. Du som singel har 11.11, men vi blir utsatt for et jævla press fra januar 😂 

Feirer aldri slikt tull, vi har hele året..

Anonymkode: ee4fb...ead

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

«Forskerne Yajin Wang og Vladas Griskevicius viser at kvinner er opptatt av å få og bruke dyre gaver for å avskrekke andre kvinner. Valentinsgaver fungerer som et sosialt signal til potensielle rivaler om å holde seg unna! Dyre gaver betyr nemlig at mannen er hengiven og ønsker å bruke ressurser på sin utvalgte. Med andre ord: å motta dyre smykker og designerhåndvesker som gaver er synlige tegn på kjærlighet – ikke bare for mottakeren selv – men også for andre kvinner.»

https://www.forskning.no/forbruk-forskeren-forteller-kultur/forskeren-forteller-menn-gir-gaver-pa-valentinsdagen-for-a-oppna-fordeler-i-parringsmarkedet/289120

Anonymkode: 74044...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for meg!

Ekspander  

Jeg forstår godt at denne dagen kan være vondt for mange. Samtidig kan den være til stor glede for mange. 

Jeg er enig i at det legges så mye vekt på denne dagen i form av markedsføring og sosialt press.

For eksempel synes jeg det er helt forferdelig at det skal være en forventning om å overrøse kjæresten med gaver. 

Jeg har ingen problemer med at man har en dag der man setter ekstra pris på hverandre, men jeg synes det er trist at for veldig mange så er det enveis. Det er mannen som skal gi ekstra oppmerksomhet til kvinnen. Jeg har tilgode å se at dette går begge veier.

Det er det siste som gjør at jeg har gitt opp hele dagen som utgangspunkt.

I år derimot er det ekstra spennende. Tenåringen min opplever sin første forelskelse. Dagen i dag er derfor ekstra spennende. Jeg bare håper den ikke får feil vei og ender i en gigantisk krise.

Anonymkode: 1cc16...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for meg!

Ekspander  

Du har nå alltids Jesus. 

Anonymkode: e19b3...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...