Gå til innhold

Valentines day ødelagt av kapitalistisk hysteri!!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vil at fredagen skal være en helt vanlig dag! Men så skal de absolutt feire valentines day på fredag den 14.!! Tenk på oss som ikke har noen å elske!

Takk for meg!

Anonymkode: dd5d6...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det har den da alltid vært. 

Det er 364 andre dager i året hvor man kan gi blomster, sjokolade og god mat til sin partner. 

Anonymkode: 3b67f...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trist at folk er så opphengt i slike dager.... 

Anonymkode: ce97d...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns Valentindagen er en koselig dag jeg for de som har noen de er glade/forelsket i. Har vært singel i 10 år, men det plager meg ikke at andre har lyst til å feire kjærligheten den dagen, 

Anonymkode: bd251...6ae

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da er jo fredag en helt vanlig dag da. Det er den for alle som ikke har noen å elske og alle som ikke vil feire den. 

Den dagen er bare spesiell for dem som ønsker å feire den sammen, ikke for resten.

Anonymkode: 22c04...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg har noe jeg elsker..vi har vært sammen i 20 år og har kanskje feiret Valentines dag 4 ganger he he... Slapp av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle tro det var atomvåpen som ble solgt på butikkene og ikke blomsterbuketter/konfekt ang noen mennesker sine reaksjoner. Skule tro dagen var inspirert av purge serien og massedrap og ikke kjærlighet, omtanke og omsorg så mye raseri den dagen kan vekke enkelte.  Helt utrolig at valentin dagen får frem så mye eder og galle hos mange. 

Merker eller ikke marker, vær sur og sinna eller ikke, jeg synes dagen er ganske digg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg og mannen markerer ikke, da dagen ikke betyr noe for oss.

Hvorfor lar du noe du egentlig ikke ønsker, gå såpass inn på deg?

Anonymkode: 04291...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Personlig syns jeg det er Trist at folk er så opphengt i slike dager.... Men det er bra at noen feirer kjærligheten ❤️

Anonymkode: ce97d...9bf

Anonymkode: 6e776...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg vil at fredagen skal være en helt vanlig dag! Men så skal de absolutt feire valentines day på fredag den 14.!! Tenk på oss som ikke har noen å elske!

Takk for meg!

Da gjør du fredagen din til en helt vanlig dag. Ingen kan tvinge deg til å delta på noe som helst.

Og dersom du ikke har noen å elske, fortrinnsvis selvsagt noen som også elsker deg, så kan jo valentines day være en mulighet for å fikse på det? Den kapitalistiske dagen vi markerer i dag er tross alt stjålet av kristne fra en dag i det førkristne samfunnet som handlet om - å ha sex. Gjerne orgier etc. Gå ut på byen. Feire den opprinnelige valentines day. Den høres uansett (som de alle gjør) tusen ganger festligere ut i sin opprinnelige form.

Vi kunne til og med begynt å kalle den for knulle-dagen? Fin fornorsking, det vel?

Anonymkode: 5fc33...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fredag er en hel vanlig dag for meg uansett. Ja har partner. Hatt det i 25 år. Men jeg har aldri brydd meg om slike dager. 

Anonymkode: 8a63a...176

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er fordi nordmenn feirer valentines dag på en rar måte. Jeg er vant til at man gir valentineskort til venner og familie. På skolen lagde alle barna mange kort med et enkelt design og teksten "Happy Valentine's Day!". Alle i klassen ga kort til alle de andre i klassen, læreren, og fikk med en drøss hjem til ulike familie og venner. Nå er digitale kort mer vanlig for voksne, da. Eller sånne felles generelle kort som ligner litt på norske julekort.

Og så hvis man har en kjæreste så spør man gjerne om den vil "be my valentine", men selve feiringen er for å feire relasjonen til de du er glad i generelt. Det er helt vanlig at venner og familie går ut og spiser for å feire Valentines, og så er det gjerne ferske forhold der par vil spise middag alene, eller eldre par som vil ha en spesiell kveld, men hvis de har en familie spiser like gjerne hele familien sammen på restaurant for å feire. 

Og så har nordmenn bestemt seg for at Valentines kun gjelder parforhold... Det er litt rart. 

Anonymkode: c8f28...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen som tok parodien av den andre morsdagstråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Er det trolling inspirert av morsdagstråden?

Anonymkode: 9c6d4...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Regner med det er et svar på morsdagstråden. 

Valentinsdagen har vel alltid i Norge vært noe kapitalistisk hysteri. Tror ikke vi feiret dette før butikkene ba oss gjøre det. 

Jeg var den eneste i klassen som ikke fikk en rose (ble mobbet) så jeg skjønner hvordan du føler det. Det er en unødvendig skittdag, både for par og single. Har verdens beste kjæreste, men jeg vil heller at han kjøper blomster fordi han vil overraske meg, enn at han kjøper pga en amerikansk skikk som handelsstanden har importert. 

Anonymkode: dfd5f...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Regner med det er et svar på morsdagstråden. 

Valentinsdagen har vel alltid i Norge vært noe kapitalistisk hysteri. Tror ikke vi feiret dette før butikkene ba oss gjøre det. 

Jeg var den eneste i klassen som ikke fikk en rose (ble mobbet) så jeg skjønner hvordan du føler det. Det er en unødvendig skittdag, både for par og single. Har verdens beste kjæreste, men jeg vil heller at han kjøper blomster fordi han vil overraske meg, enn at han kjøper pga en amerikansk skikk som handelsstanden har importert. 

Anonymkode: dfd5f...9c8

Husker det som en fin ting allerede fra barnehage og barneskole, tidlig 1980-tall. Det var tegninger og små tjenester, og vi kunne kjøpe en rose (rimelig) og gi i hemmelighet på en måte. 

Men droppet det som voksen. Husker jeg tenkte jeg skulle kjøpe med røde roser hjem, og tenkte at den prisen var hinsides. Så nå har det heller blitt en hyggelig tradisjon at jeg kjøper røde roser påfølgende dag, når prisene blir satt ned fordi de har kjøpt inn for mye. 

Anonymkode: 04291...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slutt å klag på valentinsdagen, ingenting lyser opp kapitalismen så mye som julen da vi nordmenn bruker milliarder for å feire en kveld men julen feirer vel alle her i denne tråden som misliker valentinsdagen? Kapitalismen er bare en patetisk hvilepute dere kan bruke for å mislike dagen men valentinsdagen må faktisk ikke koste noenting. Det er opp til hver og en. Med så mye som er galt med denne verden er en dag for å feire kjærligheten ikke det verste.

Anonymkode: e9345...1c0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...