AnonymBruker Skrevet 10. februar #1 Skrevet 10. februar Ok..jeg skal prøve å gjøre dette kort. Trenger virkelig deres råd og synspunkter. Jeg og min mann har hatt problemer over lang tid. Forsøkt parterapi da begge ønsker å bedre det. Jeg opplever at bedring er vanskelig da han ikke vil endre seg. Han drar opp lapp med alt som er galt med meg på disse møte. Som at jeg ikke rydder ditt og datt. Han går aldri under overflaten, og reflektere lite rundt hvorfor ting er som de er. Hvorfor vi gjør som vi gjør. Han er veldig praktisk anlagt. I perioder plukker han mye på meg, påpeker feil, er sur og blir fort irritert. Vi har sjeldnere sex grunnet dette, da jeg føler jeg må være påkoblet følelsesmessig for å klare å ha sex. Når jeg merker han distanserer seg og gir uttrykk for at jeg bare rr irriterende, frister jo ikke sex? Han skjønner ikke dette... jeg hadde bursdag for litt siden. Da hadde jeg avvist han hele uken grunnet at jeg ikke følte for å ha sex da han virker sur og irritert. Det første han sa om morgenen til meg denne dagen var gratulerer med dagen, vil du ha pikk. Det hadde jeg ønsket meg... jeg tullet det litt vekk. Resten av dagen spurte han meg gjentatte ganger... jeg sa nei. Til slutt sa han vær så snill jeg har behov. (Vi hadde sex for en uke siden). Han kaller meg egoistisk som kun vil ha sex når jeg selv vil. Han sier han er usikker på hva vi skal gjøre videre som par og spør om vi skal ha åpent t forhold... han sier han blir mentalt sliten av at jeg spør hvorfor han er sur. Han nekter for at han er det! Han laget helt krise ut av at jeg avviste han, og reflekterer eller bryr seg ikke hvorfor det er slik for meg... jeg begynte å skjelve, fikk følelse av angst... kjente meg presset til å gjennomføre. Men vi hadde sex. Selv om han visste jeg ikke hadde lyst. Jeg hadde i bakhodet det han sa om at jeg var egoistisk og blitt sær fordi jeg lurte på hva det handlet om at han var sur.. etterpå følte jeg meg så ekkel. Jeg hadde sex når jeg ikke ville... han sa stygge ting om meg, og åpenbart tilfredsstiller jeg ikke hans behov. Men han vil ikke øke min lyst med å endre seg... er det jeg som har feil når jeg setter grenser når jeg ikke føler for å ha sex? Burde jeg bare bli med? Bare tanken på at han vil ha sex med andre gjør meg kvalm... og hvorfor hadde han sex med meg i går.. Jeg opplever maktbalansen mellom oss som svært skjev... han klager på meg hele tiden... Beklager lagt innlegg... og at det er rotete.. Anonymkode: 72e55...0e6 11
blåbærpai Skrevet 10. februar #2 Skrevet 10. februar Nei, fy faen dette hadde jeg faen ikke funnet meg i av partner. Han virker som en komplett idiot. Sorry. Hadde sagt, "ja, bare ligg med andre du, pakk samtidig baggen og ha deg til helvette ut". 26 1 13
AnonymBruker Skrevet 10. februar #3 Skrevet 10. februar Det høres ut som dette forhold ikke er noe du bør satse på. Men jeg som nok er litt smålig hadde gjort dette.. Ofte når menn spørr om åpne forhold er det fordi de allerede har sett seg ut noen. Så jeg hadde lagt spilleregler som ikke bruke felles penger, ikke ta de med hjem osv.. så hadde jeg et par dager i uka satt en Fjordland i kjøleskapet og skrevet lapp er ute. Hatt på meg fin stasen og gått på date både morgen og kveld så lenge det gikk i forhold til jobb. Sminka meg og pynta meg extra mye om det så bare var et skuespill for å gå på cafe alene eller med ei venninne og ha en kopp kaffe. Gå til ei venninne i det party antrekket en fredags kveld og hatt grandis og sett en go serie. For det øyeblikket du har det bedre en han i et åpent forhold pleier menn å bli galne. Har jeg sett og hørt av venninner. Anonymkode: 28cc6...d85 22 1 8
AnonymBruker Skrevet 10. februar #4 Skrevet 10. februar Goodbye! Det er det jeg tenker Anonymkode: 52998...aab 9 1 3
Snok1 Skrevet 10. februar #5 Skrevet 10. februar Jeg støtter i utgangspunktet par som ønsker å åpne forholdet sitt. Jeg mener at det å utfordre monogamiet er spennende. Men dette fordrer at paret i utgangspunktet er harmoniske og likestilte. I dette tilfellet virker det som om han har koblet seg av og ønsker å gjøre det slutt uten å gjøre det slutt. Dette fremstår ikke som en god idé, slik jeg ser det. 2 5
AnonymBruker Skrevet 10. februar #6 Skrevet 10. februar Så du rydder ikke, dere har nesten ikke sex, og du er i tillegg sur og vanskelig? Hvorfor skal han gidde å være sammen med deg? Anonymkode: 9ba94...525 4 1 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar #7 Skrevet 10. februar Han respekterer deg ikke lenger, og da er det nok ikke noe håp for et lykkelig og likeverdig forhold. Det gjorde ikke min mann heller, og til slutt var jeg så nedbrutt at jeg nesten ble suicidal. Jeg gikk, og selv om det til tider er tøft å bare ha barna 50%, kjenner jeg på en enorm frihet og selvstendighet. Anonymkode: 9782f...2c0 5 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar #8 Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du rydder ikke, dere har nesten ikke sex, og du er i tillegg sur og vanskelig? Hvorfor skal han gidde å være sammen med deg? Anonymkode: 9ba94...525 Jeg gjør nesten ikke annet enn å rydde, men det er aldri godt nok.jeg har mindre sex fordi jeg forsøker å sette grenser for meg selv, når jeg opplever å ikke bli behandlet fint. Men slik du beskriver det, er akkurat slik han tenker, sikkert. Ts Anonymkode: 72e55...0e6 7 10 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar #9 Skrevet 10. februar Da svarer du at du også ønsker så åpent forhold at du ønsker seperasjon. Anonymkode: bcc8e...f8f 6 1 4
Diskulis Skrevet 10. februar #10 Skrevet 10. februar Åpne forholdet kan man bare gjøre når begge er komfortable med det. Blir du kvalm av å tenke på at han har sex med andre kan du ikke være i et slikt forhold… da må du heller bli singel. Skjønner at vi andre bare får et utdrag her, men det høres ut som dere begge må jobbe endel med innstilling og å møte hverandre på halvveien hvis dette skal fungere. Fremkommer ikke som at det bare er han som hindrer bedring i forholdet her, du virker noe uinteressert i endring du også. Er det egentlig interesse for at det skal snu? Såfall må effort’en opp. Jeg må si jeg hadde vurdert sterkt om jeg syntes det var verdt jobben, hvis ståa var såpass laber som hos dere altså. Det er utrolig vanskelig å finne en vei tilbake når man har blitt såpass negative til hverandre. Men ikke ha mer sex du ikke vil ha, det er utrolig destruktivt og gjør veien tilbake til noe bedre enda mer umulig. 2
Roci Skrevet 10. februar #11 Skrevet 10. februar (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så du rydder ikke, dere har nesten ikke sex, og du er i tillegg sur og vanskelig? Hvorfor skal han gidde å være sammen med deg? Anonymkode: 9ba94...525 Hvorfor tenker du at det bare er TS sin oppgave å rydde? Endret 10. februar av Roci 8 8
AnonymBruker Skrevet 10. februar #12 Skrevet 10. februar Jeg tenker at dette forholdet høres skadelig ut. Hadde sagt så enkelt som "jeg har tenkt en del, og jeg får ikke det jeg trenger ut av forholdet og velger derfor å avslutte det". Enten ber du han flytte innen 15.mars, eller så flytter du. Opp til deg. Tror dette forholdet vil gjøre deg syk etterhvert. Han høres ikke ut som en mann å tilbringe resten av livet sitt sammen med. Anonymkode: f732f...c59 7 4
AnonymBruker Skrevet 10. februar #13 Skrevet 10. februar Du sier din mann ikke «reflekterer under overflaten», ts. Men når mennesker velger å oppføre seg som de oppfører seg så er det slik de er. Din mann er som han oppfører seg. Han er den han viser deg at han er, med andre ord. Det er du som har valgt å lage deg en fiksjon om at hans ytre og hans «indre» er to ulike mennesker. Men det er ren fantasi. Mennesker er ikke «over og under overflaten». De er sine handlinger. Det er ikke noe «i utgangspunktet elskelig» menneske under stygge handlinger. Et menneske er bare (og kun bare) handlingene sine. Så da står vi tilbake med dette: du valgte en gang i tiden å etablere et forhold til denne mannen. Som han er. Det var et fritt valg du tok og som du helt sikkert hadde dine grunner for å ta. Kanskje ble du sjarmert av at han sa du var sexy? Kanskje tenkte du at du var såpass gammel t det hastet med å få formert seg og han var villig og klar? Muligens tenkte du at han var det beste en som deg kunne få? Eller at han fikk duge sånn her og nå? Muligens handlet det om rent praktiske ting, som at du var kåt eller trengte noen å dele boutgifter med? Og så, når du hadde valgt han, så valgte du deg en fiksjon. Du laget deg et eventyr der det han sa og gjorde ikke var «det ekte han» men en slags fiktiv fasade det skjulte seg et realt menneske bak. Vi menneske er flinke på livsløgner. Fordi sannheten ofte er brutal. Uansett, ts: du har alt å vinne på å åpne forholdet. Med et åpent forhold kan du date andre menn/kvinner og finne deg en ny partner mens dere deler boutgifter. Og så, når du har funnet denne partneren (og sett høyere krav til nestemann, hva?) så avvikler du forholdet med han her. Anonymkode: 502b6...4f7 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar #14 Skrevet 10. februar Ingen som reagerer på at ts ble voldtatt? Hun ville ikke… ts, du må komme deg vekk!! Anonymkode: b5d90...1b9 10 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar #15 Skrevet 10. februar Skjønner godt at du ikke tenner på en mann som bare klager og maser! Jeg hadde faktisk revurdert hele forholdet. Anonymkode: 138a1...fff 4 1
LillaGorilla<3 Skrevet 10. februar #16 Skrevet 10. februar Vel, min mann kunne ha hatt så pent forhold han bare ville- men det ble i såfall uten meg. Utover det tenker jeg at akkurat det er deres minste problem. Hovedproblemet er at mannen din ikke er snill med deg og at dere ikke funker sammen. 3 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar #17 Skrevet 10. februar Mannen din er, som andre sier, ikke en god partner for deg. Nå vil han ha åpent forhold fordi han tror han da kan leve som singel mann på jakt, med deg og familien hjemme. Du vil få det så mye bedre uten ham. Ingen som presser deg til uønsket sex, viser at du ikke er god nok, og snakker deg ned hele tiden. Han høres rett å slett ut som en drittsekk. Anonymkode: 9f97d...538 9 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar #18 Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det høres ut som dette forhold ikke er noe du bør satse på. Men jeg som nok er litt smålig hadde gjort dette.. Ofte når menn spørr om åpne forhold er det fordi de allerede har sett seg ut noen. Så jeg hadde lagt spilleregler som ikke bruke felles penger, ikke ta de med hjem osv.. så hadde jeg et par dager i uka satt en Fjordland i kjøleskapet og skrevet lapp er ute. Hatt på meg fin stasen og gått på date både morgen og kveld så lenge det gikk i forhold til jobb. Sminka meg og pynta meg extra mye om det så bare var et skuespill for å gå på cafe alene eller med ei venninne og ha en kopp kaffe. Gå til ei venninne i det party antrekket en fredags kveld og hatt grandis og sett en go serie. For det øyeblikket du har det bedre en han i et åpent forhold pleier menn å bli galne. Har jeg sett og hørt av venninner. Anonymkode: 28cc6...d85 Dette er definisjonen på 2025! Ser stadig flere som er uenig med partner ønsker å svare med det samme tilbake. Artig nok, men ikke noe for meg. Jeg er old school, og ville ikke orket noe mer, Hadde bare forlatt forholdet uten å si noe som helst. Anonymkode: b2956...2b0 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar #19 Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ingen som reagerer på at ts ble voldtatt? Hun ville ikke… ts, du må komme deg vekk!! Anonymkode: b5d90...1b9 Nei, det er selvsagt ikke voldtekt! Anonymkode: f2793...75a 5 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar #20 Skrevet 10. februar Huff.... jeg hadde en kjæreste en gang som maset om sex, og en dag liret han av seg at "jeg får vel kjøpe meg noe da"... Du kan si han ble ex rimelig kjapt. Forholdet var åpenbart ikke bra før dette heller. Men det var dråpen, gadd ikke PRØVE å redde forholdet en gang, det var over i det han sa noe sånt. Så, høres ut til at det er på tide å gi han det åpne forholdet han ønsker seg. Helt åpent, langt vekk fra deg! Mer åpnet får det ikke blitt. Nei kom deg vekk. Jeg liker ikke skrive dette på KG, jeg pleier skrive at de fleste forhold lar seg fikse om begge vil. Men akkurat det med sexpress, sex mot den andres vilje (det finnes andre ord for dette ja...) og å true med å ligge med andre. Det er så døden for et forhold etter min erfaring, at det iaf er svært krevende å redde det. Måtte betydd meget oppriktig unnskyldning fra han og total kursendring. Og det tipper jeg ikke vil skje her... Nå er det jo meget mulig grunner til at har blitt som det har blitt, begge parter kan ha skyld i det. Men noen ting er allikevel bar eå gå for langt, til at det er håp for å få gode følelser igjen... Anonymkode: bedd6...f4c 6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå