Gå til innhold

Han er ikke interessert i å gå ned på meg - hvorfor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Topper og daler skrev (3 timer siden):

Jeg er enig i dette, men også her kan handle om begge kjønn. Det finnes nok av kvinner som har eliminert bort flertallet av de seksuelle aktivitetene, og jeg tenker da ikke på analsex, men på det som kan regnes som den delen av repertoaret som de fleste av oss varierer med jevnlig.  Ja, de fleste menn kan få orgasme ved samleie, men sex handler - som vi ofte får høre her inne - om så mye mer enn det. Veien til målet kan i mange tilfeller være vel så viktig, Derfor er det påfallende at det - igjen - bare er kvinnens behov for variasjon det skal argumenteres for, mens mannens sexliv reduseres til utløsning. 

Det var rett og slett temaet i denne tråden. Jeg er selvfølgelig enig med deg. Begge to må oppleve sexlivet som godt og tilfredsstillende for at det skal fungere over tid. Hvilket for nesten alle som er i forhold medfører at man ikke får absolutt alt man kunne tenkt seg optimalt sett, men tilstrekkelig til at man føler at partner og sexliv er verdt de kompromisser man må inngå, fordi man må respektere partners grenser og tenning/avtenning. 

Kanskje mannen kunne tenke seg analsex, trekant og oralsex, og kvinnen ønsker det ikke, eller omvendt, og må avstå fra slikt fordi partner ikke ønsker det, men i et godt og velfungerende samliv med omtanke og respekt for hverandre finner man likevel løsninger som medfører at begge synes sexlivet man deler er til glede og tilfredsstillelse. Ikke bare ene. Om bare ene synes sexlivet er deilig, tilfredsstillende og verdt de hensyn man må ta vil det gå galt. Et vedvarende godt sexliv kan kun bygges på at sexlivet er til glede og tilfredsstillelse for BEGGE. Kommunikasjon, respekt, omtanke og kompromisser er akkurat like nødvendig i sexlivet som i forholdet ellers. Ja sexlivet kan ikke engang fungere godt over tid dersom dette er tilstede i samlivet ellers, men ikke i sexlivet. Man må være en god partner i alle faktorer av samlivet for å få et fungerende samliv OG sexliv. 

Egentlig skremmende mange som ikke skjønner at man må være like god partner i det seksuelle som ellers. Ja nå er det jo også mange som ikke engang skjønner at man jevnt over må være en god partner for å få et godt samliv, men det er nok enda flere som ikke skjønner at man seksuelt sett også må være det. Samt at noen lyver og lurer på måter som slår ihel god og nødvendig kommunikasjon, og helt oppriktig tror det er å være grei og helt greit. (Tenker da på pliktsex og å late som ting man misliker er ok.)

Både samliv og sexliv kan man ødelegge på utallige måter, men kun opprettholde som godt på en måte; At begge to har respekt, omtanke og godhet for hverandre. Formelen på å lykkes med både samliv og sexliv er egentlig ikke vanskeligere enn det. Å være god mot hverandre i alle ledd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Han burde kanskje finne seg en som ikke liker å gi noe særlig han også. 

Anonymkode: ab4d4...a16

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (2 timer siden):

Det var rett og slett temaet i denne tråden. Jeg er selvfølgelig enig med deg. Begge to må oppleve sexlivet som godt og tilfredsstillende for at det skal fungere over tid. Hvilket for nesten alle som er i forhold medfører at man ikke får absolutt alt man kunne tenkt seg optimalt sett, men tilstrekkelig til at man føler at partner og sexliv er verdt de kompromisser man må inngå, fordi man må respektere partners grenser og tenning/avtenning. 

Kanskje mannen kunne tenke seg analsex, trekant og oralsex, og kvinnen ønsker det ikke, eller omvendt, og må avstå fra slikt fordi partner ikke ønsker det, men i et godt og velfungerende samliv med omtanke og respekt for hverandre finner man likevel løsninger som medfører at begge synes sexlivet man deler er til glede og tilfredsstillelse. Ikke bare ene. Om bare ene synes sexlivet er deilig, tilfredsstillende og verdt de hensyn man må ta vil det gå galt. Et vedvarende godt sexliv kan kun bygges på at sexlivet er til glede og tilfredsstillelse for BEGGE. Kommunikasjon, respekt, omtanke og kompromisser er akkurat like nødvendig i sexlivet som i forholdet ellers. Ja sexlivet kan ikke engang fungere godt over tid dersom dette er tilstede i samlivet ellers, men ikke i sexlivet. Man må være en god partner i alle faktorer av samlivet for å få et fungerende samliv OG sexliv. 

Egentlig skremmende mange som ikke skjønner at man må være like god partner i det seksuelle som ellers. Ja nå er det jo også mange som ikke engang skjønner at man jevnt over må være en god partner for å få et godt samliv, men det er nok enda flere som ikke skjønner at man seksuelt sett også må være det. Samt at noen lyver og lurer på måter som slår ihel god og nødvendig kommunikasjon, og helt oppriktig tror det er å være grei og helt greit. (Tenker da på pliktsex og å late som ting man misliker er ok.)

Både samliv og sexliv kan man ødelegge på utallige måter, men kun opprettholde som godt på en måte; At begge to har respekt, omtanke og godhet for hverandre. Formelen på å lykkes med både samliv og sexliv er egentlig ikke vanskeligere enn det. Å være god mot hverandre i alle ledd. 

Det er to ting jeg reagerer på i denne tråden: 1) At det framstilles som at det er et typisk kvinneproblem at menn ikke vil stille opp i senga på kvinnens premisser. Rent statistisk tviler jeg på at dette er et problem kvinnen «utsettes» for i større grad enn mannen. Uten at det er særlig  viktig, så vil jeg tro det er omvendt. F.eks. Seksualvaneundersøkelsen, der et funn er at kvinner stort sett er fornøyd med sexlivet, mens menn kunne tenke seg det oftere. Og at menn også er mer villig til å prøve ulike ting ut. En skal heller ikke lese mange tråder her Inne før en kommer over kvinner som verken vil få eller motta oralsex, og heller ikke ta på mannens kjønnsorganer. Det motsatte vil jeg påstå er atskillig mer uvanlig. 2) At diskusjoner her inne veldig ofte ender opp med at «han kan uansett få orgasme gjennom samleie». Jeg synes det er en ufølsom og lite forståelsesfull måte å både omtale og betrakte mannen på. Det er i realiteten å redusere mannens seksualliv til utløsning, i motsetning til kvinnens som blir definert atskillig mer mangfoldig enn dette. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (2 timer siden):

Det er to ting jeg reagerer på i denne tråden: 1) At det framstilles som at det er et typisk kvinneproblem at menn ikke vil stille opp i senga på kvinnens premisser. Rent statistisk tviler jeg på at dette er et problem kvinnen «utsettes» for i større grad enn mannen. Uten at det er særlig  viktig, så vil jeg tro det er omvendt. F.eks. Seksualvaneundersøkelsen, der et funn er at kvinner stort sett er fornøyd med sexlivet, mens menn kunne tenke seg det oftere. Og at menn også er mer villig til å prøve ulike ting ut. En skal heller ikke lese mange tråder her Inne før en kommer over kvinner som verken vil få eller motta oralsex, og heller ikke ta på mannens kjønnsorganer. Det motsatte vil jeg påstå er atskillig mer uvanlig. 2) At diskusjoner her inne veldig ofte ender opp med at «han kan uansett få orgasme gjennom samleie». Jeg synes det er en ufølsom og lite forståelsesfull måte å både omtale og betrakte mannen på. Det er i realiteten å redusere mannens seksualliv til utløsning, i motsetning til kvinnens som blir definert atskillig mer mangfoldig enn dette. 

Om du hadde hatt rett skulle ikke orgasme- statistikken for kvinner i heterofile par vært så tragisk som den er. Menn ønsker seg mye mulig oftere hyppigere sex, men får som regel iallefall tilfredsstillelse ved sex, om det aldri så mye ikke nødvendigvis er så fantastisk som han skulle ønske. 

Jeg ønsker ikke å fornærme menn generelt, men mitt inntrykk er definitivt at veldig mange menn (og kvinner) henger ganske fast i gamle kjønnsroller angående sex. At sex er viktig og vesentlig for mannen, så han må få sitt, kvinner er det ikke like viktig med. 

Ganske mange menn har begynt å forstå bedre, men det er et tragisk ettersleng fremdeles, som kvinne også bidrar til. Jeg har truffet foruroligende mange kvinner som er godt voksne og har hatt flere partnere og sex i mange år, som aldri har opplevd sex som tilfredsstillende og deilig. Jeg har aldri truffet tilsvarende mann. 

Min personlige erfaringer er ca 20% av menn bryr seg virkelig om kvinnens utbytte, på lik linje til over egen. Jeg kjenner også kvinner som sier fra 0 til 10%, og så noen heldige som "stort sett møtt menn som gjør en oppriktig innsats, men så finnes det selvfølgelig noen som ikke bryr seg, og dem dumper man". Vanskelig å få tall av slike kvinner, for de har et beundringsverdig fokus på det bra, og ønsker å vektlegge det. 

Dessuten tror jeg du tar feil angående velvilje til å utføre oralsex. Jeg kjenner til (kjenner ikke) en kvinne som ikke utfører oralsex. Omtrent halvparten av kvinner jeg kjenner mottar det aldri til tilnærmet aldri. Menn tar det nærmest som selvfølgelig å motta slikt. Det kan ikke vi kvinner ta som selvfølgelig. 

Jeg må vedkjenne at min konklusjon rundt dette er at kun menn som selv tenner på kvinners nytelse og orgasmer er virkelig gode elskere. Resten kan i beste fall bli ok, og synes det er veldig fint at kvinnen nyter, bare hun nyter det slik han ønsker å praktisere. 

Godt mulig det er mye likt andre veien, men de fleste kvinner er iallefall absolutt inneforstått med at mannen trenger å få sin orgasme, og at det er et behov. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 9.25):

Jeg ønsker helt ærlige svar fra 100% heterofile menn, og gjerne fra dere som ikke foretrekker å gå ned på den dere er sammen med. Hvorfor liker dere ikke å slikke? 

For ordens skyld; jeg går masse ned på han, og elsker å gjøre det. Samtidig mister jeg lysten til å gjøre dette mot han, når jeg ikke opplever å få samme nivå av lyst tilbake. 

Anonymkode: 690ee...f16

Eneste grunnen til at jeg personlig mer en gjerne utfører oralsex på kona, er fordi hun elsker det. Hennes nytelse er min største drivkraft til å ha sex.

Av litt samme grunn er det ikke noe savn for min del å ikke motta oralsex. Hun liker ikke spesielt godt å utføre oralsex og da er det helt uinteressant for min del å skulle motta. Det siste jeg vil er at hun suger meg for å «være snill». Det er 100% turn off for min del.

For meg så er ikke sex en sånn type byttehandel. At jeg gjør en ting om hun gjør det samme…

Om jeg skulle slutte å utføre oralsex på henne fordi jeg ikke mottar, ville vært absurd. Da fjerner jeg en ting jeg elsker å gjøre, fordi hun elsker at jeg gjør det.. det vill vært «tap tap».

Anonymkode: 2afaa...d9a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke så lett å finne noen alt klaffer med. Selv syntes jeg alltid å gå ned var fantastisk, men har jo vært singel i så mange år at jeg ærlig talt har glemt hvordan det er. Om jeg mot formodning skulle finne noen igjen skal det i hvert fall ikke være mangel på dette.

Anonymkode: 676ca...4ff

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunge skrev (3 timer siden):

Om du hadde hatt rett skulle ikke orgasme- statistikken for kvinner i heterofile par vært så tragisk som den er. Menn ønsker seg mye mulig oftere hyppigere sex, men får som regel iallefall tilfredsstillelse ved sex, om det aldri så mye ikke nødvendigvis er så fantastisk som han skulle ønske. 

Jeg ønsker ikke å fornærme menn generelt, men mitt inntrykk er definitivt at veldig mange menn (og kvinner) henger ganske fast i gamle kjønnsroller angående sex. At sex er viktig og vesentlig for mannen, så han må få sitt, kvinner er det ikke like viktig med. 

Ganske mange menn har begynt å forstå bedre, men det er et tragisk ettersleng fremdeles, som kvinne også bidrar til. Jeg har truffet foruroligende mange kvinner som er godt voksne og har hatt flere partnere og sex i mange år, som aldri har opplevd sex som tilfredsstillende og deilig. Jeg har aldri truffet tilsvarende mann. 

Min personlige erfaringer er ca 20% av menn bryr seg virkelig om kvinnens utbytte, på lik linje til over egen. Jeg kjenner også kvinner som sier fra 0 til 10%, og så noen heldige som "stort sett møtt menn som gjør en oppriktig innsats, men så finnes det selvfølgelig noen som ikke bryr seg, og dem dumper man". Vanskelig å få tall av slike kvinner, for de har et beundringsverdig fokus på det bra, og ønsker å vektlegge det. 

Dessuten tror jeg du tar feil angående velvilje til å utføre oralsex. Jeg kjenner til (kjenner ikke) en kvinne som ikke utfører oralsex. Omtrent halvparten av kvinner jeg kjenner mottar det aldri til tilnærmet aldri. Menn tar det nærmest som selvfølgelig å motta slikt. Det kan ikke vi kvinner ta som selvfølgelig. 

Jeg må vedkjenne at min konklusjon rundt dette er at kun menn som selv tenner på kvinners nytelse og orgasmer er virkelig gode elskere. Resten kan i beste fall bli ok, og synes det er veldig fint at kvinnen nyter, bare hun nyter det slik han ønsker å praktisere. 

Godt mulig det er mye likt andre veien, men de fleste kvinner er iallefall absolutt inneforstått med at mannen trenger å få sin orgasme, og at det er et behov. 

I Seksualvaneundersøkelsen oppgis det at de vanligste heteroseksuelle aktivitetene  som ble rapportert var vaginal sex, stimulering av kjønnsorganer med hender eller munn, bruk av sexleketøy og analsex. Det ble rapportert om seksuelle problemer med varighet med mer enn tre måneder. 20 prosent av mennene rapporterte om orgasmeproblemer, 29 prosent av kvinnene rapporte også om orgasmeproblemer. Ikke så veldige store forskjeller mellom kjønnene, egentlig. Og kvinnene sier i samme undersøkelse at orgasmeproblemer oppleves å være minst plagsomt, tørrhet i skjeden oppleves som mest plagsomme. Hos menn oppleves ereksjonsproblemer å være mest plagsomme. 20 prosent av mennene rapporterer om dette. Vi er mye likere enn du og mange andre kvinner her inne vil ha det til. Jeg antar at du er på min alder, og derfor kan jeg si at du antakelig har hengt deg litt opp i likestillingssaken slik den var for 20-30 år siden. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (1 time siden):

I Seksualvaneundersøkelsen oppgis det at de vanligste heteroseksuelle aktivitetene  som ble rapportert var vaginal sex, stimulering av kjønnsorganer med hender eller munn, bruk av sexleketøy og analsex. Det ble rapportert om seksuelle problemer med varighet med mer enn tre måneder. 20 prosent av mennene rapporterte om orgasmeproblemer, 29 prosent av kvinnene rapporte også om orgasmeproblemer. Ikke så veldige store forskjeller mellom kjønnene, egentlig. Og kvinnene sier i samme undersøkelse at orgasmeproblemer oppleves å være minst plagsomt, tørrhet i skjeden oppleves som mest plagsomme. Hos menn oppleves ereksjonsproblemer å være mest plagsomme. 20 prosent av mennene rapporterer om dette. Vi er mye likere enn du og mange andre kvinner her inne vil ha det til. Jeg antar at du er på min alder, og derfor kan jeg si at du antakelig har hengt deg litt opp i likestillingssaken slik den var for 20-30 år siden. 

Nei, det er helt faktisk at det overhodet ikke virker å gå fremover jeg er mest engasjert i. På mange måter går det bakover, ref. press på analsex og skader ved sex. Enormt mange unge kvinner tror oppriktig at de må utføre ting som ikke bare ikke oppleves godt, men som grusomt, for å ikke være kjip og kjedelig i senga. Det var ikke press på analsex da jeg var ung, og vi slapp uværne,uerfarne og utålmodige unge menn i bakenden. Slikt fikk vi mulighet til å eksperimentere med når vi var trygge på en partner. 

Det er en kjip statistikk angående om kvinner får orgasme i heterofile forhold fremdeles. Helt andre tall enn i lesbiske forhold. NOEN har heldigvis oppnådd god seksuell forståelse, men det er ikke selvfølgelig, og du kan for eksempel lese ærlige uttalelser fra menn her inne relativt ofte, om hvor mye de bryr seg om kvinnenes nytelse. Det er STOR bredde, og fremdeles altfor mange uten god seksuell forståelse. Også kvinner. Maaange kvinner finner seg i altfor mye dårlig sex. En del menn rapporterer om kjedelig sex, men man hører aldri menn snakke om å bli påført ubehagelig til direkte smertefull sex fra kvinner. Det gjør man dessverre fra kvinner angående menn. Å bli brukt på ugreie måter er et holdningsproblem fremdeles, og det er menn som står for slikt, både ovenfor kvinner og andre menn. 

Heldigvis mange som har gode holdninger, men vi kan ikke tillate oss å være så naive at vi tror det er helt generelt. At mange menn er frustrert og sinna går fort utover kvinner. Alle mennesker er ikke kloke og gode. Altfor mange er egosentriske og egoistiske. Disse påfører altfor mange opplevelser som er destruktive. Da mener jeg ikke nødvendigvis voldtekt og overgrep, selv om det selvfølgelig er en ekstra ille faktor, men ugrei tilnærming til sex. Hva jeg vil, drit i hva du vil og får ut av det. 

Heldigvis har kvinner en beundringsverdig sterk seksualitet, og de fleste kvinner reiser seg fra vonde opplevelser. Få slipper totalt unna slikt. 

Endret av Trolltunge
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Munnen der tiss og bæsj kommer ut? Neitakk.

Anonymkode: 0be42...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (4 timer siden):

Nei, det er helt faktisk at det overhodet ikke virker å gå fremover jeg er mest engasjert i. På mange måter går det bakover, ref. press på analsex og skader ved sex. Enormt mange unge kvinner tror oppriktig at de må utføre ting som ikke bare ikke oppleves godt, men som grusomt, for å ikke være kjip og kjedelig i senga. Det var ikke press på analsex da jeg var ung, og vi slapp uværne,uerfarne og utålmodige unge menn i bakenden. Slikt fikk vi mulighet til å eksperimentere med når vi var trygge på en partner. 

Det er en kjip statistikk angående om kvinner får orgasme i heterofile forhold fremdeles. Helt andre tall enn i lesbiske forhold. NOEN har heldigvis oppnådd god seksuell forståelse, men det er ikke selvfølgelig, og du kan for eksempel lese ærlige uttalelser fra menn her inne relativt ofte, om hvor mye de bryr seg om kvinnenes nytelse. Det er STOR bredde, og fremdeles altfor mange uten god seksuell forståelse. Også kvinner. Maaange kvinner finner seg i altfor mye dårlig sex. En del menn rapporterer om kjedelig sex, men man hører aldri menn snakke om å bli påført ubehagelig til direkte smertefull sex fra kvinner. Det gjør man dessverre fra kvinner angående menn. Å bli brukt på ugreie måter er et holdningsproblem fremdeles, og det er menn som står for slikt, både ovenfor kvinner og andre menn. 

Heldigvis mange som har gode holdninger, men vi kan ikke tillate oss å være så naive at vi tror det er helt generelt. At mange menn er frustrert og sinna går fort utover kvinner. Alle mennesker er ikke kloke og gode. Altfor mange er egosentriske og egoistiske. Disse påfører altfor mange opplevelser som er destruktive. Da mener jeg ikke nødvendigvis voldtekt og overgrep, selv om det selvfølgelig er en ekstra ille faktor, men ugrei tilnærming til sex. Hva jeg vil, drit i hva du vil og får ut av det. 

Heldigvis har kvinner en beundringsverdig sterk seksualitet, og de fleste kvinner reiser seg fra vonde opplevelser. Få slipper totalt unna slikt. 

Det er beviselig, et faktum, at likestillingen også har kommet til seksualitet. Som den har gjort det på absolutt alle andre områder i samfunnet. Det har skjedd en tilnærmet revolusjon på området, der fokuset på kvinnens nytelse og orgasme gjennomsyrer alt - fra undervisningen elevene får om sex på skolen til populærkulturen. Det betyr selvsagt ikke at alt relasjonelt er perfekt, og at det ikke finnes utfordringer. Men hovedsaken er at kvinner i heteroseksuelle parforhold - og vi snakker om Norge - stort sett er fornøyde med sexlivet sitt - og har likestilte sexliv. Det bør være utgangspunktet for diskusjonen, og så bør debattanter, som TS, få svar som individer - ikke ut fra et kjønnsperspektiv. Å hele tiden ha kjønnsperspektiv i svar til i realiteten individuelle problemer, som TS’ «problem», vil være som om menn konsekvent hadde selvmordsstatistikken eller skjevheten mellom kjønnene i utdanningssektoren som utgangspunkt for sine innlegg. Det gir ingen mening! Gutter som vokser opp i dag kjenner seg ikke igjen i en likestillingsdebatt som er forankret i 70- og 80-tallet, da dette jo ikke er realiteten i dag. Noe også Seksualvaneundersøkelsen gir dekning for. Jeg tror dessverre noen av kvinnene i min generasjon henger fast i en likestillingsdebatt som var reell for dem da de vokste opp, men som ikke er reell i dag. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 9.50):

Det er for kvinner som menn, "å gå ned" gjøres med hjertet og ikke med plikt. Hvis han ikke vil ned så hjelper det ikke hva du sier men du kan jo tvinge han, mulig det hjelper. Sett deg på ansiktet hans i en lek. så får du vurdere om dette er en dealbreaker. Fra egen erfaring så er det stor forskjell på hvordan kvinner mottar den orale biten, noen rister i leggene til de spruter av glede bokstavlig talt, andre bare stønner. Det har vært utført "like" behandlinger. 

Lykke til, sex er gøy når det funker

Mann noen og femti

Anonymkode: bef0e...547

Så de som ikke spruter, men kun stønner, mottar den orale biten på feil måte? 

Anonymkode: 5e1ac...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (5 timer siden):

Helt andre tall enn i lesbiske forhold.

Jeg mistenker at disse undersøkelsene er amerikanske og ikke norske, og vi - som antakeligvis er verdens mest likestilte land - må selvsagt ta utgangspunkt i norsk virkelighet. Men selv om undersøkelsene skulle være norske - hvorfor skal det framstilles som et problem for heterofile kvinner at lesbiske kvinner får flere orgasmer? Er det nødvendigvis en statistisk sammenheng her? Det blir jo som om det skal gjøres et likestillingsspørsmål av at homofile menn har oftere sex enn heterofile. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (3 timer siden):

Jeg mistenker at disse undersøkelsene er amerikanske og ikke norske, og vi - som antakeligvis er verdens mest likestilte land - må selvsagt ta utgangspunkt i norsk virkelighet. Men selv om undersøkelsene skulle være norske - hvorfor skal det framstilles som et problem for heterofile kvinner at lesbiske kvinner får flere orgasmer? Er det nødvendigvis en statistisk sammenheng her? Det blir jo som om det skal gjøres et likestillingsspørsmål av at homofile menn har oftere sex enn heterofile. 

Selvfølgelig er det et problem bak at kvinner i heterofile par i mye mindre grad har partner som praktiserer sex slik at kvinnen også får orgasme. Det ligger dårlige holdninger bak det. Det har ingenting med hyppighet å gjøre (selv om naturlig at hyppighet synker når sex ikke oppleves tilfredsstillende), men med respekt og forståelse for at kvinnen selvfølgelig også trenger orgasme. Det er et manne- problem med egoisme ovenfor kvinner. De fleste kvinner har erfart slike menn, og gjerne flere av dem.

Skjønner at du ønsker å forsvare menn her, men verken menn eller kvinner er tjent med å ignorere dette. Menn som ikke har god seksuell forståelse ender ofte opp med et ikke- fungerende sexliv. Selvfølgelig må man jo si, men det vil likevel være til stor fortvilelse for ham. Samt for hans kvinne(r). 

På sett og vis setter jeg pris på din naivitet, fordi det forteller meg at det er selvfølgelig for deg at begge skal nyte sex, og det er rette holdningen, men arvesynden etter hundrevis av år henger dessverre igjen i veldig mange menn fremdeles. Ja i altfor mange kvinner også. Som deg et jeg omgitt av venner som har brutt seg godt løs fra slikt tull, men så har jeg også en fot i at det på ingen måte er tilfellet for alle. Hvilket ikke er særlig vanskelig å oppdage her på kg heller. Du får med deg menns frustrasjon tydeligvis, siden du refererer til den, så kanskje du bør åpne øynene litt for frustrasjon kvinner utrykker, og ta den innover deg. Alle lever ikke i sexpositive og frigjorte miljøer. Langt fra! Altfor mange skulle man tro lever i forrige århundre. 

Ja ikke bare les hva kvinner skriver forøvrig. En del menn er såpass hjernevasket angående slikt at de skriver om sin selvopptatte egoisme i det seksuelle som det er slik MENN bør være, eller med slik selvfølgelighet at de ikke et sekund tenker at det er galt av dem. 

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 23.40):

Dette bør du ikke godta, hadde ikke kjæresten min elsket å slikke meg hadde jeg droppa han

Det er slik jeg får orgasmer og gjerne flere på rad. Start med penitrering,  la han kjenne hvor trang du er. Deretter bør han gå ned å gi deg orgasmer , deretter litt knulling for igjen å gå ned å gi deg orgasmer. God sex handler om at jenter skal få flere orgasmer fordi de kan. På slutten kan mannen komme.

Anonymkode: e4a95...b9a

God sex handler om kompatibilitet og sammspil, dine preferanser er ikke noe fasit for menneskeheten! Og skriver du seriøst at TS ikke skal "godta" at partner har grenser? Etter å ha lest første side i denne tråden, lurer jeg veldig på hvordan svarene ville vært om TS var en mann som prøvde å prese dama til å gjøre noe hun ikke ville i senga.....

TS er du ikke kompatibel med mannen din så får du ta ansvar for dine behov og slå op. Det å bli sammen med noen bare for å endre de er ikke greit, og jeg synes det er på grensen til ekelt at du forteler mannen din at det er viktig for deg at han gjør sexuele ting du vet han ikke liker! Han har til og med gitt deg en grun for hvorfor han ikke vil (som ikke skal være nødvendig, nei betyr nei!), alikeveld preser du på for pliktsex.... Ekelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (4 timer siden):

Det er beviselig, et faktum, at likestillingen også har kommet til seksualitet. Som den har gjort det på absolutt alle andre områder i samfunnet. Det har skjedd en tilnærmet revolusjon på området, der fokuset på kvinnens nytelse og orgasme gjennomsyrer alt - fra undervisningen elevene får om sex på skolen til populærkulturen. Det betyr selvsagt ikke at alt relasjonelt er perfekt, og at det ikke finnes utfordringer. Men hovedsaken er at kvinner i heteroseksuelle parforhold - og vi snakker om Norge - stort sett er fornøyde med sexlivet sitt - og har likestilte sexliv. Det bør være utgangspunktet for diskusjonen, og så bør debattanter, som TS, få svar som individer - ikke ut fra et kjønnsperspektiv. Å hele tiden ha kjønnsperspektiv i svar til i realiteten individuelle problemer, som TS’ «problem», vil være som om menn konsekvent hadde selvmordsstatistikken eller skjevheten mellom kjønnene i utdanningssektoren som utgangspunkt for sine innlegg. Det gir ingen mening! Gutter som vokser opp i dag kjenner seg ikke igjen i en likestillingsdebatt som er forankret i 70- og 80-tallet, da dette jo ikke er realiteten i dag. Noe også Seksualvaneundersøkelsen gir dekning for. Jeg tror dessverre noen av kvinnene i min generasjon henger fast i en likestillingsdebatt som var reell for dem da de vokste opp, men som ikke er reell i dag. 

Hvor fant du forskninrn som sier at kviner stort set er mer fornøyd med sexualivet sit i dag? Jeg har sett forskning som sier vi (befolkningen) har mindre sex nå en hva som var vanlig før, men det tyder jo ikke på at sex livet har blit bedre for noen. Så har jeg også sett forskning på at kvinner har best sex etter de blir 40 år, som jo vil se at de kvinnene som husker 80 og 70 tallet trolig er mest fornøyde. Så det jeg har lest tyder på helt andre ting en det du konkluderer med. Hadde vært intresangt å høre hvor du har det fra!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det et problem bak at kvinner i heterofile par i mye mindre grad har partner som praktiserer sex slik at kvinnen også får orgasme. Det ligger dårlige holdninger bak det. Det har ingenting med hyppighet å gjøre (selv om naturlig at hyppighet synker når sex ikke oppleves tilfredsstillende), men med respekt og forståelse for at kvinnen selvfølgelig også trenger orgasme. Det er et manne- problem med egoisme ovenfor kvinner. De fleste kvinner har erfart slike menn, og gjerne flere av dem.

Jeg er svært skeptisk til at norsk forskning sier det du tillegger den her. Jeg tror ikke du har dekning for det. Vi vet at lesbiske par har sjeldnere sex en heterofile par. Kan hende at målet om orgasme blir viktigere for dem når de først har sex enn for heterofile par? kvinner i heterofile par sier jo at orgasmeproblemer for dem - av de som oppgir å ha orgasmeproblemer - er av mindre betydning. Dette i følge Seksualvaneundersøkelsen. Samtidig oppgir kvinner i heterofile par at sex også har mange andre formål, som f.eks opplevelse av nærhet til partneren. Kanskje dette er årsaken til at orgasme blir viktigere for lesbiske kvinner enn for heterofile kvinner? Jeg sier ikke at dette er fasiten, men min forklaring er like plausibel (eller like lite plausibel) som din, når vi ikke har forskning å støtte oss på. Bare antakelser. 

Hvilket ikke er særlig vanskelig å oppdage her på kg

Du har en åpenbar bias i forhold til dette spørsmål. Og jeg tror dette bidrar og forsterker skyttergravsdebatten, da du henvender deg til en marginal gruppe menn. Menn som i utgangspunktet opplever utenforskap, da det statistisk er menn - og nesten utelukkende menn - som opplever utenforskap. Da hjelper det ikke på diskusjonen at du forteller disse mennene at de ikke bryr seg nok om klitoris, fordi disse mennene ikke har tilgang på klitoris. Disse vil derfor oppleve denne måten å bli snakket til - fra en tilsynelatende privilegert kvinne - som ovenfra og ned. Og det er nettopp en slik kommunikasjon som bidrar til skyttergravsdebatt her inne - og i ytterste konsekvens radikalisering. Majoritetsmenn er ikke slik du beskriver. Majoritetsmenn- og gutter strever med mange av de samme problemene som kvinner/jenter gjør. Jeg tror derfor det ensidige kjønns- og likestillingsperspektivet bare bidrar til fremmedgjøring. Vi burde tilnærme oss utfordringer som redegjort for i TS individuelt.  Mannen som blir beskrevet i TS lar ikke vær å slikke partneren sin grunnet (mennenes) arvesynd etter hundrevis av år. Han liker bare ikke å slikke. Akkurat som noen kvinner heller ikke liker å suge. Det er individuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Topper og daler skrev (1 time siden):

. Da hjelper det ikke på diskusjonen at du forteller disse mennene at de ikke bryr seg nok om klitoris, fordi disse mennene ikke har tilgang på klitoris. Disse vil derfor oppleve denne måten å bli snakket til - fra en tilsynelatende privilegert kvinne - som ovenfra og ned. Og det er nettopp en slik kommunikasjon som bidrar til skyttergravsdebatt her inne - og i ytterste konsekvens radikalisering. 

Ærlig talt. Om man blir radikalisert (sic) av å diskutere sex med en kvinne og blir radikalisert fordi man ikke har «tilgang på klitoris», så har man langt større problemer en manglende tilgang på klitoris. For å si det forsiktig.

Anonymkode: 2afaa...d9a

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, man er jo forskjellig. Som mann elsker jeg å slikke henne, 69 synes jeg er deilig. Og ser jo at det er et fint alternativ for min stadig sviktende potens, som er kommet med alderen. 🥰

Anonymkode: e8ad9...d83

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.2.2025 den 10.41):

Samme problem her. Eksen fikk aldri nok mens typen gjør det ALDRI. Jeg har mistet lysten på sex generelt for man tenker jo automatisk at det er noe galt med en selv. Pratet om det og han mener han blir sliten. Javel. Jeg tenker det handler om at vedkommende ikke tenner så mye på deg lenger, ikke fult så spennende og bare keen på egen orgasme? Spesielt min som i utgangspunktet liker det. 

Anonymkode: 790c9...981

Haha, det står nok mest på viljen ja. Det er mulig å bli sliten (både i kjeve og i nakke) om en holder på lenge og hardt, men det handler nok også mye om ergonomi/arbeidsstilling. Ingen kvinner er like, men opplevelsen min (mann 38) er at hardt og fort (og sikkert da fort sliten) nok ikke er det mest hensiktsmessige, men heller litt “myk” tunge og god tid.

Legg en god pute under baken neste gang, så får mannen bedre arbeidsforhold. Om han evt sitter på kne i fotenden/siden av senga så slipper han i enda større grad å bøye nakken for mye. 

Hilsen mann som elsker å gi oralsex. Samboer gir ikke like mye tilbake med er veldig glad i å motta.

Anonymkode: 5a84a...0c0

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Haha, det står nok mest på viljen ja. Det er mulig å bli sliten (både i kjeve og i nakke) om en holder på lenge og hardt, men det handler nok også mye om ergonomi/arbeidsstilling. Ingen kvinner er like, men opplevelsen min (mann 38) er at hardt og fort (og sikkert da fort sliten) nok ikke er det mest hensiktsmessige, men heller litt “myk” tunge og god tid.

Legg en god pute under baken neste gang, så får mannen bedre arbeidsforhold. Om han evt sitter på kne i fotenden/siden av senga så slipper han i enda større grad å bøye nakken for mye. 

Hilsen mann som elsker å gi oralsex. Samboer gir ikke like mye tilbake med er veldig glad i å motta.

På kne på gulvet ved siden av senga altså, imens du ligger oppi med en pute under baken. Da er det lettere å slikke lenger ned også…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...