esmer Skrevet 10. februar #101 Del Skrevet 10. februar Har ikke lest hele tråden. Hvorfor er det bare han som eier, TS? Kontakt JURK eller annen form for gratis rettshjelp med en gang for å undersøke om du har rett på eierandel i boligen dere bor i. Hold hodet kaldt og ikke avslør at du gjør undersøkelser overfor din (snart) ex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phitta Phjong Skrevet 10. februar #102 Del Skrevet 10. februar Hver gang jeg leser om sexkjøp, tenker jeg på de stakkars jentene som må jobbe i det skjulte. Ofte med bakmenn som tar alle pengene. Få legalisert det og ta bort tabuet av å kjøpe eller selge sex. Det burde være helt naturlig. Det kunne vært en fin biinntekt for studenter og fattige alenemødre. Helt vanlig og stuerent i mange andre land. Alle som synes det er helt forkastelig kan jo bare la være å kjøpe eller selge. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #103 Del Skrevet 10. februar Macro skrev (4 timer siden): Og du har valgt å bli i mange år🤷♀️ Mulig jeg ikke aner hva jeg prater om. Hadde skremt meg om jeg kunne relatere på et dypere nivå Fy faen, så kjip du er. Føler du deg bra når du sitter på KG og rakker ned på mennesker som har det vondt? Du har jo ikke lest innlegget hennes skikkelig en gang før du kaster deg over tastaturet for å kose deg med victim blaming. Hvem ER det som leser denne triste historien og umiddelbart føler for å angripe hun som har opplevd det? Du kan umulig ha det greit med deg selv 🤮 Anonymkode: 823d0...794 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #104 Del Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (9 timer siden): jeg ville kaldt og kynisk planlagt fremtiden min og ikke sagt ett ord om hva jeg vet før jeg hadde en oversikt og en plan. Jeg ville testet meg for sykdommer (ikke at jeg tror du har fått noen!) og så, når jeg så skulle sagt noe ville jeg enkelt sagt "det beste med at du kjøper sex er vel at vi ikke har fått noen sykdommer som et resultat, men nå fremover er det to ting som kommer til å endres, det ene er null sex hjemme og det andre er fordeling av økonmi og ansvar. Jeg trenger ikke forklaring enner unnskylding, jeg trenger at du tar det som en mann, en som tydeligvis ikke setter familien sin høyere enn at han kjøper sex fra andre. Anonymkode: 7e9ba...510 Dette hadde jeg også gjort. Nå vet jeg ikke om hvordan du fant ut av dette, men en hvis han ikke vet at du vet du (altså at han ikke har sagt det selv) så hadde jeg ikke sagt noe til han enda. Planlegg fremtiden din uten han, og når du har samlet nok bevis, så kan du legge det frem for politet. Og samtidig forlate han. Æsj Anonymkode: f74aa...bfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #105 Del Skrevet 10. februar Phitta Phjong skrev (30 minutter siden): Hver gang jeg leser om sexkjøp, tenker jeg på de stakkars jentene som må jobbe i det skjulte. Ofte med bakmenn som tar alle pengene. Få legalisert det og ta bort tabuet av å kjøpe eller selge sex. Det burde være helt naturlig. Det kunne vært en fin biinntekt for studenter og fattige alenemødre. Helt vanlig og stuerent i mange andre land. Alle som synes det er helt forkastelig kan jo bare la være å kjøpe eller selge. Nei. For det å legalisere er å grønnvaske det som skjer. De endrer ikke en dritt, de bare sier ok vi får ikke gjort noe med dette og nå kan dere ikke kritisere dem som betaler for overgrep heller. De har ikke resurser til å holde noen bort fra å banke familien sin, kjøpe sex av 12 åringer, være pedo, voldta noen i gruppe på 5 og filme greia samt voldta fler etter det. Hva får deg til å tro at de har resurser, evne eller i det hele tatt motivasjonen som kreves for å virkelig skape et sunn sex kjøp bransje??? Å det, når det er nærmest umulig å ha noe sunnt fordi et menneske som ikke tenner på noen vil føle et overgrep, selv om de klarer å håndtere det der og da. Å deg er 1 gang, dette er snakk om flere ganger hver dag. Urealistisk. Lag dere heller rboter for aldri i verden om det finns et menneske som frivillig og med fornuft vil velge et liv som sexslave for tilfeldige mennesker de ikke liker. Det skjer ikke. Da er hun sosiopat, styrtrik og media kjendis som lever av klikk. Eller ei som jobber privat, har det kjedelig i livet og finner en glede i noen få kunder hun bestemmer selv. Eller han bestemmer selv. Du må anerkjenne at det skal være verdt det for personen i jobben, å det er det liten sjangse at det er. Sexindustrien er dermed realistisk mest overgrep. Aldri om alle de som ønsker å kjøpe vil alle finne noen som vil la seg kjøpe. Bare se på dating, kvinner vil ikke ha sex med menn, som dere vil med oss. Det er en fundamental sannhet vi bør innse til nå. Så at flest kvinner er prostituerte gir null mening om vi skal forvente lysten til det ligger i grunn. De har ikke lyst. Anonymkode: 6f601...b62 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #106 Del Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Å anmelde en lovbryter er ikke hevn. Det er samfunnsansvar. Anonymkode: 71c35...0c1 Jeg ville nok ikke anmeldt homoseksuelle og samboere på 60-tallet. Det var vel ingen andre som gjorde det heller. Anonymkode: 893b7...643 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #107 Del Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg ville nok ikke anmeldt homoseksuelle og samboere på 60-tallet. Det var vel ingen andre som gjorde det heller. Anonymkode: 893b7...643 Fordi det er et aspekt av genuin attraksjon der? Eller hva tenker du med nøtta? Anonymkode: 6f601...b62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #108 Del Skrevet 10. februar Macro skrev (8 timer siden): Tough love og drittsekk er ikke synonymer. At du ikke håndterer at folk sier sin mening er ditt problem. I det man publiserer noe på nett så må man være forberedt på at folk sier det de mener. Tipset var vel at hun hun ikke bør få flere. Dessuten dukker KG opp nesten uansett hva man googler, så folk liker å lære av andre sine feil. For det er faktisk et godt råd å ikke få flere unger enn man har råd til. Tøff kjærlighet er ikke å minne om ting fra fortiden man ikke kan endre på og som utøver av nevnte kjærlighet ikke vet noen ting om. Jeg er ikke for luftslott eller puter under armene. Men nei, det er en (fin) grense mellom tøff kjærlighet og nedlatenhet/drittsekkoppførsel Anonymkode: 4f55e...b37 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #109 Del Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Eller ei som jobber privat, har det kjedelig i livet og finner en glede i noen få kunder hun bestemmer selv. Eller han bestemmer selv. Du må anerkjenne at det skal være verdt det for personen i jobben, å det er det liten sjangse at det er. Sexindustrien er dermed realistisk mest overgrep. Aldri om alle de som ønsker å kjøpe vil alle finne noen som vil la seg kjøpe. Anonymkode: 6f601...b62 De som jobber i butikk eller på bilverksted drar ikke nødvendigvis på jobb fordi det er en glede hver eneste dag. Men man må betale regninger med fe evnene man har. Så lenge vi uansett skal slå ned på vold lg tvang så tenker jeg at det er en hån mot prostituerte at vi sier at «du vet levebrødet ditt? Vi har bestemt oss for å straffe kundene dine siden du ikke vet ditt eget beste. Lykke til» Anonymkode: 80ce4...1c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #110 Del Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg ville nok ikke anmeldt homoseksuelle og samboere på 60-tallet. Det var vel ingen andre som gjorde det heller. Anonymkode: 893b7...643 Jeg håper at jeg hadde hatt tilstrekkelig etisk selvbevissthet til å slutte at forbudet mot homofili var en dårlig lov, og ikke støttet opp under den. Jeg mener at sexkjøpsloven også er en dårlig lov (drevet av lignende seksuell moralisme), og ikke anmeldt noen for kjøp av sex. Anonymkode: 80ce4...1c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #111 Del Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Fordi det er et aspekt av genuin attraksjon der? Eller hva tenker du med nøtta? Anonymkode: 6f601...b62 Hæ? Spørsmålet var om man alltid skal varsle hvis noen bryter loven. På 60-70 tallet var det mange som viste om homoseksuelle men ingen anmeldte selv om det var ulovlig. Anonymkode: 893b7...643 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #112 Del Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hæ? Spørsmålet var om man alltid skal varsle hvis noen bryter loven. På 60-70 tallet var det mange som viste om homoseksuelle men ingen anmeldte selv om det var ulovlig. Anonymkode: 893b7...643 Du forstår meg ikke. Prostitusjon ulovelig- noen betaler for å ha sex med noen som ikke egentlig har lyst. Så saken i spørsmål har en alvorlighetsgrad. Og du kan sikkert tenke deg til noen situasjoner hvor den som selger er et offer i egen situsjon. Homofilt forhold- De elsker hverandre. Samboere- De elsker hverandre. Forstår du? Noe er ulovlig og bør være det, andre ting har vært ulovlig og det burde vært ulovlig av staten å ha den loven. Det var sosial kontroll å tvinge noen til å gifte seg eller som voksen og trygge rammer ikke kunne bestemme egen kjæreste. Vi bør ikke velge lover utifra tro, men hva som faktisk skader noen. Traume nivå. Anonymkode: 6f601...b62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #113 Del Skrevet 11. februar Når jeg leser om prostituerte så lurer jeg hvor mange som sliter med å komme ut av det fordi de ikke får jobb, har lav status o.s.v. på grunn av alle de som har negativt syn på prostitusjon. Jeg lurer på om de som er mest negative til prostitusjon er de prostituerte største fiende. Anonymkode: 893b7...643 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magrat Skrevet 11. februar #114 Del Skrevet 11. februar Phitta Phjong skrev (16 timer siden): Hver gang jeg leser om sexkjøp, tenker jeg på de stakkars jentene som må jobbe i det skjulte. Ofte med bakmenn som tar alle pengene. Få legalisert det og ta bort tabuet av å kjøpe eller selge sex. Det burde være helt naturlig. Det kunne vært en fin biinntekt for studenter og fattige alenemødre. Helt vanlig og stuerent i mange andre land. Alle som synes det er helt forkastelig kan jo bare la være å kjøpe eller selge. Det kan aldri forsvares å bli lovlig. Det kan ikke ses på som en vare. Det ødelegger et menneske. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar #115 Del Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (På 10.2.2025 den 8.59): Hei. Jeg trenger virkelig råd. Har funnet ut av at Samboern min igjennom 5 år har kjøpt sex på regelmessig basis de årene vi har vært sammen. Senest forrige uke🤢 vi har ett barn på 4, og jeg har to barn under 15 i tillegg. Han vet ikke at jeg vet enda. Hva i alle dager skal jeg gjøre. Kan ikke forsette dette forholdet nå. Men er så redd i denne dyre tiden vi lever i nå alene m 3 barn. Jeg er ung ufør og det som bekymrer mest akuratt nå er økonomien. Bare Han som eier🙃 værsåsnill trenger råd her🥲🥲 Mvh dame på 41 år Anonymkode: 22321...057 Dette er så frustrerende å lese. ALDRI gjør deg økonomisk avhengig av en mann! Ærlig talt synes jeg det er viktig at min egen partner har en vei ut av forholdet, hvis det skulle gå skeis. Det er jo direkte tragisk å føle man må bli i et dysfunksjonelt forhold på grunn av økonomi. Anonymkode: cc24c...159 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phitta Phjong Skrevet 11. februar #116 Del Skrevet 11. februar Magrat skrev (10 timer siden): Det kan aldri forsvares å bli lovlig. Det kan ikke ses på som en vare. Det ødelegger et menneske. Sprøyt og pølsevev 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #117 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Forstår du? Noe er ulovlig og bør være det, andre ting har vært ulovlig og det burde vært ulovlig av staten å ha den loven. Det var sosial kontroll å tvinge noen til å gifte seg eller som voksen og trygge rammer ikke kunne bestemme egen kjæreste. Vi bør ikke velge lover utifra tro, men hva som faktisk skader noen. Traume nivå. Anonymkode: 6f601...b62 Anal sex kan også skade noen. Likevel er det moralsk galt i mine øyne å straffe (mannlige) homofile. Utroskap kan skade noen. Likevel er det i mine øyne moralsk galt å straffe utroskap. Spørsmålet går på om man tror at mennesker skal få frihet til å finne sin lykke eller ei. Jeg vil gå langt i å gi mennesker slik frihet selv om det er valg jeg ikke ville ha tatt selv Man kan si at en hypotetisk borger før sexkjøpsloven hadde valget mellom å selge sex eller vaske gulv. Noen valgte å selge sex. Moralistene ville frata ham/henne det ene valget og dermed hadde denne tenkte personen ikke noe annet valg enn å vaske gulv. For meg er det å ta fra folk valgmuligheter og å erklære at vi vet best. Anonymkode: 80ce4...1c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #118 Del Skrevet 12. februar La nå mannen få utløp for noe du ikke kan gi han hjemme. Så lenge det ikke er et altfor stort innhogg i økonomien så spiller vel det ingen rolle. Anonymkode: 74da0...7f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar #119 Del Skrevet 12. februar Macro skrev (På 10.2.2025 den 12.38): Prostituerte i Norge er langt strengere og renere enn den norske gjennomsnittskvinnen. Ingen grunn til å sjikanere selger. Tror du virkelig det? Det florerer lus, skabb, veggedyr og kjønnssykdommer på norske borfell. Eller skal man kalle det thaimassasjestudioer. (Alle vet hva som egentlig foregår på thailandske massasjestudio, og de er på hvert hjørne i Norges byer) Fyren er et perverst halvkriminelt svin, setter ts i helsefare og svikter barna. Anonymkode: 57bf5...281 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 12. februar #120 Del Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): La nå mannen få utløp for noe du ikke kan gi han hjemme. Så lenge det ikke er et altfor stort innhogg i økonomien så spiller vel det ingen rolle. Anonymkode: 74da0...7f5 Hvis mannen "ikke får utløp" for sine lyster hjemme, så får han ta det som en mann og ta ansvar, og ikke oppføre segsom en feig guttunge. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå