Macro Skrevet 10. februar #61 Del Skrevet 10. februar Roci skrev (Akkurat nå): Jeg klarer ikke helt å se mannen som "offeret" i denne saken. Har tatt noen valg, og det skulle bare mangle at han må bære konsekvensene av de valgene han har tatt. Han kunne valgt å gå på et tidligere tidspunkt hvis han nå faktisk hadde det så jævlig. Mange menn er feige. TS er mulig lat og har tatt han for gitt. Ingen i denne storyen er et offer slik jeg ser det. Men sexkjøpet tenker jeg uansett er et symptom på noe som er grunnleggende galt. Å henge seg opp i sexkjøpet gjør at man lukker øynene for hva og når det egentlig gikk galt. Som tidligere sagt unnskylder jeg han ikke, men det blir for enkelt å si at det var sexkjøpet dom ødela forholdet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 10. februar #62 Del Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Livet skjer. Hadde ikke planlagt å få flere. Vi har 1 barn sammen. Jeg har 2 fra før. Vi har hele tiden snakket om å bli gamle sammen. Anonymkode: 22321...057 Ja det er jo ingen som går inn i et forhold med en plan om at det skal være midlertidig. Ikke få barn med neste mann. Bygg et liv på deg og de ressursene du har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #63 Del Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Homofili var forbudt i 1971. Du hadde vel anmeldt homofile venner i 1971, hadde du ikke? Greia med sex med prostituerte er at det typisk ikke resulterer i følelser. Så om du kjøper en bluse til deg selv uten at det er avtalt er det økonomisk utroskap? Anonymkode: 46f41...762 Du klarer ikke å se forskjellen??!! Ok.... Anonymkode: e16af...b16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #64 Del Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei. Jeg trenger virkelig råd. Har funnet ut av at Samboern min igjennom 5 år har kjøpt sex på regelmessig basis de årene vi har vært sammen. Senest forrige uke🤢 vi har ett barn på 4, og jeg har to barn under 15 i tillegg. Han vet ikke at jeg vet enda. Hva i alle dager skal jeg gjøre. Kan ikke forsette dette forholdet nå. Men er så redd i denne dyre tiden vi lever i nå alene m 3 barn. Jeg er ung ufør og det som bekymrer mest akuratt nå er økonomien. Bare Han som eier🙃 værsåsnill trenger råd her🥲🥲 Mvh dame på 41 år Anonymkode: 22321...057 For meg er dette verre en vanlig utroskap. Ikke bare er han utro, men også horekunde. Anonymkode: c48fc...04f 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #65 Del Skrevet 10. februar Macro skrev (9 minutter siden): Tough love og drittsekk er ikke synonymer. At du ikke håndterer at folk sier sin mening er ditt problem. I det man publiserer noe på nett så må man være forberedt på at folk sier det de mener. Tipset var vel at hun hun ikke bør få flere. Dessuten dukker KG opp nesten uansett hva man googler, så folk liker å lære av andre sine feil. For det er faktisk et godt råd å ikke få flere unger enn man har råd til. Men igjen - HVA HJELPER DET Å SPØRRE HVORFOR HUN FIKK DISSE BARNA? Barna er allerede her. Det er intet konstruktivt ved det. Og nei, du sa ikke at hun ikke burde få flere. Du spurte hvorfor hun fikk de barna hun fikk. Ordlegg deg annerledes, så fremstår du ikke som en som kun vil være drittsekk. Anonymkode: 71c35...0c1 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #66 Del Skrevet 10. februar Macro skrev (9 minutter siden): Prostituerte i Norge er langt strengere og renere enn den norske gjennomsnittskvinnen. Ingen grunn til å sjikanere selger. Men det er fortsatt å utsette kona si for kjønnssykdommer. Særlig når han har kjøpt sex hos flere prostituerte. Antall menn en prostituert har sex med i løpet av ett år, er markant større enn antall menn en vanlig kvinne har (hvis mannen til TS hadde hatt elskerinne). Risiko øker for hver partner. Anonymkode: 71c35...0c1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #67 Del Skrevet 10. februar Macro skrev (2 minutter siden): Ja det er jo ingen som går inn i et forhold med en plan om at det skal være midlertidig. Ikke få barn med neste mann. Bygg et liv på deg og de ressursene du har. For et idiotisk svar. Du høres veldig høy på deg selv ut, som at du er så klok og vet og forstår best. Selvgode mennesker kan være helt jævlige. Når man eslker noen og gifter seg så er det naturlig å få barn. HVEM POKKER ER DU SOM SIER AT IKKE HUN SKAL FÅ FLERE BARN?!!!! Har aldri blitt så forbanna av et svar før. Anonymkode: e16af...b16 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 10. februar #68 Del Skrevet 10. februar Macro skrev (5 minutter siden): Mange menn er feige. TS er mulig lat og har tatt han for gitt. Ingen i denne storyen er et offer slik jeg ser det. Men sexkjøpet tenker jeg uansett er et symptom på noe som er grunnleggende galt. Å henge seg opp i sexkjøpet gjør at man lukker øynene for hva og når det egentlig gikk galt. Som tidligere sagt unnskylder jeg han ikke, men det blir for enkelt å si at det var sexkjøpet dom ødela forholdet. Om forholdet er dårlig, er det mye man kan gjøre før man går til det steget å være utro eller kjøpe sex. Begge parter har selvsagt sin del av ansvaret for forholdet, men når samboer velger å gå bak ryggen til TS i stedet for å ta opp det han synes er problematisk, så har han tatt fra TS en hver mulighet til å gjøre endringer til felles beste. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #69 Del Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Homofili var forbudt i 1971. Du hadde vel anmeldt homofile venner i 1971, hadde du ikke? Greia med sex med prostituerte er at det typisk ikke resulterer i følelser. Så om du kjøper en bluse til deg selv uten at det er avtalt er det økonomisk utroskap? Anonymkode: 46f41...762 Sex med prostituerte er ofte knyttet til trafficking, voldtekt og menneskehandel. Ja, det kan hende at den du har sex med, gjør det frivillig. Men du kan aldri vite, det er det som er problemet. Du kan heller ikke sammenligne mennesker og klær. Anonymkode: 71c35...0c1 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #70 Del Skrevet 10. februar Macro skrev (7 minutter siden): Mange menn er feige. TS er mulig lat og har tatt han for gitt. Ingen i denne storyen er et offer slik jeg ser det. Men sexkjøpet tenker jeg uansett er et symptom på noe som er grunnleggende galt. Å henge seg opp i sexkjøpet gjør at man lukker øynene for hva og når det egentlig gikk galt. Som tidligere sagt unnskylder jeg han ikke, men det blir for enkelt å si at det var sexkjøpet dom ødela forholdet. Flere horekunder i denne tråden, ser jeg. Du mener altså at det er kurant av mannen til TS å utsette henne for kjønnssykdommer som kan være potensielt dødelige, uten at hun blir informert om risikoen? Utsetter man partner for sånt, så er det noe galt ved den som gjør det. Menn må slutte å skylde på kona for at de puler vilt utenom forholdet uten prevensjon. Dere kan gå, dere trenger ikke å dra på "fucking spree" mens dere enda er i forholdet. Det å ha sex med andre hjelper heller ikke på problemene man har i forholdet. Hvis TS er lat, så slutter hun ikke å være det selv om mannen kjøper sex annet sted. Anonymkode: 71c35...0c1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #71 Del Skrevet 10. februar Macro skrev (1 time siden): Jeg har alltid vært forkjemper for "rough love". Stakkars-deg-mentalitet hjelper svært få eller ingen. Vi er herre i eget liv. Man må ta eierskap i situasjonen, for at det sitter 15 ABer på KG og lager sympatitog løser svært lite. det er ikke rough love å legge noe form for ansvar over på TS for mannens valg og handlinger. Det er en form for victim blaming og særdeles ukledelig. Anonymkode: 7e9ba...510 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 10. februar #72 Del Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men igjen - HVA HJELPER DET Å SPØRRE HVORFOR HUN FIKK DISSE BARNA? Barna er allerede her. Det er intet konstruktivt ved det. Og nei, du sa ikke at hun ikke burde få flere. Du spurte hvorfor hun fikk de barna hun fikk. Ordlegg deg annerledes, så fremstår du ikke som en som kun vil være drittsekk. Anonymkode: 71c35...0c1 Jeg spurte ikke. Jeg sa det var dumt å få så mange når hun ikke har råd til å bo alene med de. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): For et idiotisk svar. Du høres veldig høy på deg selv ut, som at du er så klok og vet og forstår best. Selvgode mennesker kan være helt jævlige. Når man eslker noen og gifter seg så er det naturlig å få barn. HVEM POKKER ER DU SOM SIER AT IKKE HUN SKAL FÅ FLERE BARN?!!!! Har aldri blitt så forbanna av et svar før. Anonymkode: e16af...b16 Jeg bestemmer ingenting, jeg gir mitt råd. Om hun nå sitter i en situasjon der hun ikke har råd til å gå ifra mannen sin så må du være enig i at det er dumt å få flere barn? Jeg har gjort mange feil i livet, og flere skal det bli, men selv setter jeg pris på hard facts. Pusing og medligenhet løser som tidligere sagt svært lite. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): det er ikke rough love å legge noe form for ansvar over på TS for mannens valg og handlinger. Det er en form for victim blaming og særdeles ukledelig. Anonymkode: 7e9ba...510 Da har du ikke lest alt jeg har skrevet. For tredje gang kan jeg si at jeg ikke unnskylder han. Alle som befinner seg i et dårlig forhold må ta ansvar, gå og finne indre styrke i seg selv og eget liv. Alt med-sytet man får hjelper ingenting, jeg snakker i stor grad av egen erfaring. TS virker egentlig sikker i sin sak om at hun vil gå, men hun har ikke råd pga for mange barn. Folk må gjerne bli forbanna for at jeg påpeker det men det er TS som har satt seg og barna i situasjonen. Vi kan gjerne feie det under teppet men det løser fint lite. Når TS ikke har råd til å bo alene så finnes et siste alternativ, og det er å flytte direkte inn til en ny mann. Og da mener jeg det er dumt å få barn med han også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #73 Del Skrevet 10. februar Horekunder er virkelig bunnslammet av menn, og enda verre når de er i et forhold. Å gjøre noe sånt mot dama/kona er så utrolig nedrig, respektløst og kvalmende - det finnes INGEN unnskyldning eller grunn som rettferdiggjør det. Ingen. Planlegg din egen fremtid uten denne "mannen", sjekk opp med NAV hvilke støtteordninger som finnes for deg, og gå videre. Fy søren så utrolig ekkel han er. Anonymkode: 6050e...a12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #74 Del Skrevet 10. februar Hvordan fant du det ut? Vet andre det? Anonymkode: 955d0...b31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lt.Dan Skrevet 10. februar #75 Del Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Systemet, velferdsstaten, er rigget for å sette også uføre trebarnsmødre i stand til å bryte ut av forhold det er riktig for dem å bryte ut av. Jeg forstår bekymringen, men her er det fallskjermer tilgjengelig og du er langt fra den første som trenger dem. Økonomien bør ikke være et argument for å bli her, og den vil løse seg. Så er det flott at du sier at du ikke kan fortsette dette forholdet. Det er veldig bra at du allerede har kommet dit at du tenker på det praktiske ved å gå, ikke lurer på om det er riktig eller gå. Heier på deg. Anonymkode: 784dc...b2a Kvinneguiden elsker når forhold går på duken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #76 Del Skrevet 10. februar Macro skrev (52 minutter siden): Jeg spurte ikke. Jeg sa det var dumt å få så mange når hun ikke har råd til å bo alene med de. Jeg bestemmer ingenting, jeg gir mitt råd. Om hun nå sitter i en situasjon der hun ikke har råd til å gå ifra mannen sin så må du være enig i at det er dumt å få flere barn? Jeg har gjort mange feil i livet, og flere skal det bli, men selv setter jeg pris på hard facts. Pusing og medligenhet løser som tidligere sagt svært lite. Da har du ikke lest alt jeg har skrevet. For tredje gang kan jeg si at jeg ikke unnskylder han. Alle som befinner seg i et dårlig forhold må ta ansvar, gå og finne indre styrke i seg selv og eget liv. Alt med-sytet man får hjelper ingenting, jeg snakker i stor grad av egen erfaring. TS virker egentlig sikker i sin sak om at hun vil gå, men hun har ikke råd pga for mange barn. Folk må gjerne bli forbanna for at jeg påpeker det men det er TS som har satt seg og barna i situasjonen. Vi kan gjerne feie det under teppet men det løser fint lite. Når TS ikke har råd til å bo alene så finnes et siste alternativ, og det er å flytte direkte inn til en ny mann. Og da mener jeg det er dumt å få barn med han også. Nå fikk jeg kanskje ikke fram hele siden på hvorfor jeg er redd for å gå. Ble skrevet i hui og hast. Men først og fremst er det barnet vårt som blir offeret her. Som får en hverdag uten pappaen sin. Det økonomiske løser seg nok må jeg bare tro på. Anonymkode: 22321...057 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #77 Del Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå fikk jeg kanskje ikke fram hele siden på hvorfor jeg er redd for å gå. Ble skrevet i hui og hast. Men først og fremst er det barnet vårt som blir offeret her. Som får en hverdag uten pappaen sin. Det økonomiske løser seg nok må jeg bare tro på. Anonymkode: 22321...057 Forholdet blir jo uansett ødelagt når du slutter å ha sex med ham for å beskytte deg selv fra smitte. Da vil det nok ikke ta så lang tid før han forlater forholdet. Anonymkode: 71c35...0c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Skrevet 10. februar #78 Del Skrevet 10. februar Huff her var det mange rare kommentarer. Personlig ville jeg ikke brukt tiden min på anmeldelse og forsøk på å få barna mer enn det som er normalt. Dette ordner deg, du får hjelp av Nav og har rett på barnebidrag. Ta kontakt med Nav og banken og tenk framover. Og gjør det slutt så fort som mulig, det kan ikke være bra for din mentale helse å gå rundt å lure til deg penger i månedsvis. Det et slutt, informer han om det og hvorfor. Prøv å vær fornuftig når du prater med han, det er jo tross alt barn involvert. Du kan ikke leve med han som partner pga dette, nå må dere få en løsning opp å gå som gjør det levelig for dere begge. Barnet skal tross alt være både med mor og far. At han har sveket deg grovt er det vell ingen tvil om, så der er det lite å dvele med. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #79 Del Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Nå fikk jeg kanskje ikke fram hele siden på hvorfor jeg er redd for å gå. Ble skrevet i hui og hast. Men først og fremst er det barnet vårt som blir offeret her. Som får en hverdag uten pappaen sin. Det økonomiske løser seg nok må jeg bare tro på. Anonymkode: 22321...057 Ja barna er alltid et offer. Men å bo med to foreldre som ikke fungerer sammen er ikke lett det heller. Det normale i dag er jo 50/50 og det er mange som blir bedre foreldre av å bli enslige. Mest trolig vil vel ungen se dere begge like mye? Det økonomiske vil trolig ordne seg ja. Bare få oversikt og lag plan og budsjett. NAV kan gi råd og info. Anonymkode: f9a42...ed9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 10. februar #80 Del Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja barna er alltid et offer. Men å bo med to foreldre som ikke fungerer sammen er ikke lett det heller. Det normale i dag er jo 50/50 og det er mange som blir bedre foreldre av å bli enslige. Mest trolig vil vel ungen se dere begge like mye? Det økonomiske vil trolig ordne seg ja. Bare få oversikt og lag plan og budsjett. NAV kan gi råd og info. Anonymkode: f9a42...ed9 Dette var meg. Random AB-trykk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå