Gå til innhold

Samboer har kjøpt sex

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Roci skrev (Akkurat nå):

Det er nettopp det som er poenget mitt. Hvordan kan man sikre at en forelder med slike verdier og holdninger ikke overfører disse til barna? At det er greit å lyve for å slippe unna konsekvensene av egne valg. f.eks. 

Sannheten er at det kan man ikke. Man kan oppfordre til terapi, og prøve å få personen til å se seg selv oppi dette. 

Jeg regner med at den naturligste konsekvensen for mange hadde blitt et samlivsbrudd. Det er en konsekvens av slik adferd.

Man må skille mellom roller og ansvar. At sexkjøp er forkastelig. Det er det ingen tvil om. 

At det automatisk gjør den ene til en dårlig forelder. Det kan man ikke påstå, så lenge forelderen ikke utviser slike holdninger overfor barna. 

Om man mener at forelderen er uskikket så skaffer man meklingsattest, og kjører rettsak i forhold til foreldreansvar. 

Hver og en må selv klare å finne ut hva de kan klare å akseptere kontra barnas beste, og hva som er mest hensiktsmessig i en slik situasjon. Den belastningen må man selv vurdere, for det er mange hensyn å ta. 

Sviket er der uansett hva man velger å gjøre. Jeg kjenner ikke denne mannen eller vet hva han kan være istand til. Vet bare at det er lurt å reflektere over hva som er det lureste og beste å gjøre.

Ingen situasjoner er like, for ingen mennesker eller dynamikker er like. Hva som er rett kontra hva som er hensiktsmessig kan man ikke vite på forhånd. Det er en egen vurdering bare der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ville spart opp penger nå hvis du klarer å bo med ham i 6 mnd til uten et reelt samliv. Ta ut litt cash her og der når du er på butikken. Ikke sett det på konto, der kan han kreve å dele 50-50 ved brudd.

La ham betale, vær "blakk". Lyv om verkstedregning eller hva som helst. Spar så du iallefall har nok til depositum. 

Hør med husbanken om mulighet for lån. Hør med nav om overgangsstønad og andre rettigheter. Det viktigste du gjør nå er å bygge opp en buffer, mens følelsene fortsetter å kjølne av forakt. Føler med deg. For en ynkelig fyr. 

Anonymkode: a9dbf...bfc

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (10 minutter siden):

Sannheten er at det kan man ikke. Man kan oppfordre til terapi, og prøve å få personen til å se seg selv oppi dette. 

Jeg regner med at den naturligste konsekvensen for mange hadde blitt et samlivsbrudd. Det er en konsekvens av slik adferd.

Man må skille mellom roller og ansvar. At sexkjøp er forkastelig. Det er det ingen tvil om. 

At det automatisk gjør den ene til en dårlig forelder. Det kan man ikke påstå, så lenge forelderen ikke utviser slike holdninger overfor barna. 

Om man mener at forelderen er uskikket så skaffer man meklingsattest, og kjører rettsak i forhold til foreldreansvar. 

Hver og en må selv klare å finne ut hva de kan klare å akseptere kontra barnas beste, og hva som er mest hensiktsmessig i en slik situasjon. Den belastningen må man selv vurdere, for det er mange hensyn å ta. 

Sviket er der uansett hva man velger å gjøre. Jeg kjenner ikke denne mannen eller vet hva han kan være istand til. Vet bare at det er lurt å reflektere over hva som er det lureste og beste å gjøre.

Ingen situasjoner er like, for ingen mennesker eller dynamikker er like. Hva som er rett kontra hva som er hensiktsmessig kan man ikke vite på forhånd. Det er en egen vurdering bare der. 

Jeg uttrykte ikke noen mening rundt at samboeren til TS eller sexkjøpere generelt burde miste retten til samværet med barna. Jeg har heller ikke hevdet at sexkjøpere automatisk er dårlige foreldre. Men jeg tenker at det er god grunn for TS til å være oppmerksom på hvilke holdninger samboeren fronter overfor deres felles barn når han om ikke så lenge kanskje er blitt helgepappa. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Macro skrev (49 minutter siden):

Jeg har alltid vært forkjemper for "rough love". Stakkars-deg-mentalitet hjelper svært få eller ingen. Vi er herre i eget liv. Man må ta eierskap i situasjonen, for at det sitter 15 ABer på KG og lager sympatitog løser svært lite.

Men hva hjelper det med "tough love" (eller på godt norsk: være drittsekk) når hun allerede har fått disse barna? Skal hun stappe dem tilbake i livmora?

Anonymkode: 71c35...0c1

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg ville ikke sagt noe til han nå faktisk. Planlegg skillsmisse før du sier noe. Få oversikt over økonomien din. Snakk med nav og mulighetene du har. Se etter leilighet. Snakk med familievernkontoret så du er forberedt på hva mekling innebærer. 

Du vet det blir brudd, så da kan du like gjerne utsette å ta opp bruddet før sy er klar til å gå. Det blir konflikt her, det vet du jo. 

Glem alle råd om anmeldelse og samværsnekt. Det er helt urealistisk. Å kjøpe sex er ikke omsorgssvikt.

Anonymkode: 94243...792

Jo. Man bør anmelde gjentatte brudd på norsk lov. Ellers får vi anarki i samfunnet, hvis alle kan springe rundt og gjøre hva de vil. Hvorfor har vi lovverk, hvis brudd på dette får ingen konsekvenser?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ville spart opp penger nå hvis du klarer å bo med ham i 6 mnd til uten et reelt samliv. Ta ut litt cash her og der når du er på butikken. Ikke sett det på konto, der kan han kreve å dele 50-50 ved brudd.

La ham betale, vær "blakk". Lyv om verkstedregning eller hva som helst. Spar så du iallefall har nok til depositum. 

Hør med husbanken om mulighet for lån. Hør med nav om overgangsstønad og andre rettigheter. Det viktigste du gjør nå er å bygge opp en buffer, mens følelsene fortsetter å kjølne av forakt. Føler med deg. For en ynkelig fyr. 

Gode råd. 

Etterpåklokskap eller hevn (politi, samværsnekt etc) blir bare blindveier. Barna er født, han har kjøpt sex, forholdet er over for TS del. Bare å ta det derfra. 

Du skylder kan ikke ærlighet om at du vil forlate han. Planlegg og pass på egne (og barnas) interesser nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo. Man bør anmelde gjentatte brudd på norsk lov. Ellers får vi anarki i samfunnet, hvis alle kan springe rundt og gjøre hva de vil. Hvorfor har vi lovverk, hvis brudd på dette får ingen konsekvenser?

TS er ikke politi, og hun har ærlig talt ingenting på å vinne på å være moralens vokter her. 

En anmeldelse vil bety enda mer konflikt som barna må leve i. Også blir det mest sannsynlig henlagt (eller en liten bot) og TS må forholde seg til en rasende mann i 14+ år. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (8 minutter siden):

Jeg uttrykte ikke noen mening rundt at samboeren til TS eller sexkjøpere generelt burde miste retten til samværet med barna. Jeg har heller ikke hevdet at sexkjøpere automatisk er dårlige foreldre. Men jeg tenker at det er god grunn for TS til å være oppmerksom på hvilke holdninger samboeren fronter overfor deres felles barn når han om ikke så lenge kanskje er blitt helgepappa. 

Jeg bare uttrykker min mening i forhold til temaet, og hvordan jeg ville tenkt om det. Oppmerksom er det lurt å være uansett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det viktige spørsmålet her er jo om ts fremdeles har sex med ham. Hvis ikke, er sexkjøp et godt alternativ til utroskap. 

Anonymkode: 46f41...762

Skjønner at du troller, men om ikke: sexkjøp er både utroskap og ulovlig. Dessuten er det både emosjonelt, seksuelt og økonomisk utroskap.

Anonymkode: e1d79...3a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fy søren, så jævlig! Hvordan fant du ut av det?

Anonymkode: 2046f...1f1

Han har kjøpt seg ny smartklokke. Glemte å slette innholdet på den gamle gitt

Anonymkode: 22321...057

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare gjør det slutt. Du får barnetillegg til uføretrygden din når du blir alene og du kan få husbanklån for å kjøpe bolig, det økonomiske ordner seg. Du trenger ikke engang fortelle han at du vet, for du har rett til å velge hvem du (ikke) vil være kjæreste med uansett.

Anonymkode: e7103...9a2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gode råd. 

Etterpåklokskap eller hevn (politi, samværsnekt etc) blir bare blindveier. Barna er født, han har kjøpt sex, forholdet er over for TS del. Bare å ta det derfra. 

Du skylder kan ikke ærlighet om at du vil forlate han. Planlegg og pass på egne (og barnas) interesser nå

Å anmelde en lovbryter er ikke hevn. Det er samfunnsansvar.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det faktum at han betaler er vel grunnen til at han kjøper sex i utgangspunktet.

Helt oppriktig tror jeg denne mannen blir glad om TS går. Han føler seg nok mer som en forsørger enn en partner. Meget mulig han er villig til å betale TS for å gå også. Er en kjent sak at menn ligger å pusher for å få dama til å ta steget, men de fleste damer liker å tro at de er bautaen i en manns liv.

Endret av Macro
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irak skrev (Akkurat nå):

Jeg bare uttrykker min mening i forhold til temaet, og hvordan jeg ville tenkt om det. Oppmerksom er det lurt å være uansett. 

Ja, vi er nok egentlig ganske enige her :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Æsj, han har virkelig griset seg til, og muligens griset til deg også dersom dere har hatt sex disse årene dere også, noe man kan gå utifra. Jeg hadde blitt så forbanna at jeg hadde ikke klart å tie. Fy søren som han skulle fått hørt det! 

Men du har fått gode råd om å holde litt tilbake mens du sparer og finner ut av ting, og det er forsåvidt smart det da. Selv om du får stønader og barnebidrag og hjelp fra nav til depositum og sånn, så koster det uansett å flytte, og stønader kommer ikke før du har meldt flytting, altså etter du har flyttet. Det er lurt å tenke på sånt. 

Anonymkode: 7b97e...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men hva hjelper det med "tough love" (eller på godt norsk: være drittsekk) når hun allerede har fått disse barna? Skal hun stappe dem tilbake i livmora?

Tough love og drittsekk er ikke synonymer. At du ikke håndterer at folk sier sin mening er ditt problem. I det man publiserer noe på nett så må man være forberedt på at folk sier det de mener.

Tipset var vel at hun hun ikke bør få flere. Dessuten dukker KG opp nesten uansett hva man googler, så folk liker å lære av andre sine feil. For det er faktisk et godt råd å ikke få flere unger enn man har råd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Macro skrev (1 minutt siden):

Det faktum at han betaler er vel grunnen til at han kjøper sex i utgangspunktet.

Helt oppriktig tror jeg denne mannen blir glad om TS går. Han føler seg nok mer som en forsørger enn en partner. Meget mulig han er villig til å betale TS for å gå også. Er en kjent sak at men ligger å pusher for å få dama til å ta steget, men de fleste damer liker å tro at de er bautaen i en manns liv.

Jeg klarer ikke helt å se mannen som "offeret" i denne saken. Har tatt noen valg, og det skulle bare mangle at han må bære konsekvensene av de valgene han har tatt. Han kunne valgt å gå på et tidligere tidspunkt hvis han nå faktisk hadde det så jævlig. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Æsj, han har virkelig griset seg til, og muligens griset til deg også dersom dere har hatt sex disse årene dere også, noe man kan gå utifra. Jeg hadde blitt så forbanna at jeg hadde ikke klart å tie. Fy søren som han skulle fått hørt det! 

Men du har fått gode råd om å holde litt tilbake mens du sparer og finner ut av ting, og det er forsåvidt smart det da. Selv om du får stønader og barnebidrag og hjelp fra nav til depositum og sånn, så koster det uansett å flytte, og stønader kommer ikke før du har meldt flytting, altså etter du har flyttet. Det er lurt å tenke på sånt. 

Anonymkode: 7b97e...057

Prostituerte i Norge er langt strengere og renere enn den norske gjennomsnittskvinnen. Ingen grunn til å sjikanere selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Macro skrev (Akkurat nå):

Tough love og drittsekk er ikke synonymer. At du ikke håndterer at folk sier sin mening er ditt problem. I det man publiserer noe på nett så må man være forberedt på at folk sier det de mener.

Tipset var vel at hun hun ikke bør få flere. Dessuten dukker KG opp nesten uansett hva man googler, så folk liker å lære av andre sine feil. For det er faktisk et godt råd å ikke få flere unger enn man har råd til.

Livet skjer. Hadde ikke planlagt å få flere. Vi har 1 barn sammen. Jeg har 2 fra før. Vi har hele tiden snakket om å bli gamle sammen. 

Anonymkode: 22321...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skjønner at du troller, men om ikke: sexkjøp er både utroskap og ulovlig. Dessuten er det både emosjonelt, seksuelt og økonomisk utroskap.

Anonymkode: e1d79...3a1

Homofili var forbudt i 1971. Du hadde vel anmeldt homofile venner i 1971, hadde du ikke?
Greia med sex med prostituerte er at det typisk ikke resulterer i følelser. 
Så om du kjøper en bluse til deg selv uten at det er avtalt er det økonomisk utroskap?

Anonymkode: 46f41...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...