Gå til innhold

Samboer har kjøpt sex

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det viktige spørsmålet her er jo om ts fremdeles har sex med ham. Hvis ikke, er sexkjøp et godt alternativ til utroskap. 

Anonymkode: 46f41...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Roci skrev (11 minutter siden):

Om han synes det er innafor å gå bak ryggen til TS både emosjonelt og økonomisk,

Problemet med kjøp av prostituerte er først og fremst hensynet til den prostituerte, ikke til lovbryterens nærmeste. Det hensynet er reelt nok, men sekundært.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tenker du også at kvinner/menn som finner en ny partner før de går ut av forholdet skal miste retten til å se barna?

Anonymkode: 893b7...643

Nå sa jeg ikke at jeg mente at slike mennesker skal miste retten til å se barna, men jeg uttrykte forståelse for at den bedratte parten kan føle det på den måten. Jeg synesheller ikke det er helt sammenliknbart, ettersom sexkjøp er straffbart. Men jeg synes helt klart det sier noe om holdninger og verdisyn dersom man velger å gå bak ryggen på partner på den måten over lang tid. Ville du syntes det var ok at din partner brukte penger på ulovlige/straffbare ting bak din rygg? Penger som burde/kunne ha bidratt til familiens beste?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (6 minutter siden):

Problemet med kjøp av prostituerte er først og fremst hensynet til den prostituerte, ikke til lovbryterens nærmeste. Det hensynet er reelt nok, men sekundært.

Det gjør ikke situasjonen noe bedre, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (Akkurat nå):

Det gjør ikke situasjonen noe bedre, nei.

Slettes ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hadde anmeldt ham, gått til rettssak for å få ha barna 100 % da han med dette har bevist ikke er egnet til å omgås barn uten tilsyn, og aldri snakket med ham igjen.

Utroskapen driter jeg i, men å kjøpe andre mennesker viser et så motbydelig menneskesyn at jeg har ikke ord.

Anonymkode: f391d...89f

Den rettsaken hadde ts tapt, sammen med pengene hun ikke har. Sexkjøp er forkastelig, men kvalifiserer ikke til å miste omsorgen for barnet. 

Anonymkode: 3bad4...d8f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Snok1 skrev (10 minutter siden):

Absolutt ikke!

Anonymkode: 2046f...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snok1 skrev (5 minutter siden):

Problemet med prostituerte er at deres livssituasjon er så forskjellige at man ikke kan slå de over samme kam. Det er vel større variasjon blant prostituerte enn det er blant noen annen gruppe. Noen prostituerte har det bedre, og har flere valgmuligheter, en de som går på byen og har gratis sex med siste mann/kvinne som forlot utestedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva? Samboeren er altså en kriminell horekunde. Jøje meg, stakkars deg. I tillegg tre barn og uten arbeidsevne. 

Har ingen råd, bare medfølelse.

Anonymkode: a8246...bdd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (6 minutter siden):

Nå sa jeg ikke at jeg mente at slike mennesker skal miste retten til å se barna, men jeg uttrykte forståelse for at den bedratte parten kan føle det på den måten. Jeg synesheller ikke det er helt sammenliknbart, ettersom sexkjøp er straffbart. Men jeg synes helt klart det sier noe om holdninger og verdisyn dersom man velger å gå bak ryggen på partner på den måten over lang tid. Ville du syntes det var ok at din partner brukte penger på ulovlige/straffbare ting bak din rygg? Penger som burde/kunne ha bidratt til familiens beste?

Jeg synes det ikke er så stor forskjell om min partner hadde brukt penger på en ny kjæreste eller en fast prostituert med en liten kundekrets. Sviket er der uansett, men forskjellen er ikke stor.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Absolutt ikke!

Anonymkode: 2046f...1f1

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Problemet med prostituerte er at deres livssituasjon er så forskjellige at man ikke kan slå de over samme kam. Det er vel større variasjon blant prostituerte enn det er blant noen annen gruppe. Noen prostituerte har det bedre, og har flere valgmuligheter, en de som går på byen og har gratis sex med siste mann/kvinne som forlot utestedet. 

Formålet med sexkjøpsloven er å beskytte de prostituerte. Dersom dette ikke lenger er det primære, er det ikke behov for å kriminalisere sexkjøp.

Hensynet til TS er sekundært i forhold til det kriminelle aspektet. Hun er sveket og forrådt av sin samboer. Det er ille nok i seg selv, ingen tvil om det. Men det ER altså sekundært i forhold til det kriminelle aspektet. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde anmeldt ham, gått til rettssak for å få ha barna 100 % da han med dette har bevist ikke er egnet til å omgås barn uten tilsyn, og aldri snakket med ham igjen.

Utroskapen driter jeg i, men å kjøpe andre mennesker viser et så motbydelig menneskesyn at jeg har ikke ord.

Anonymkode: f391d...89f

At han kjøper sex betyr ikke noe om hvordan han er som far, så å ta det til retten er dødfødt og idiotisk. Å få 100% er så å si umulig, selv overgrepsdømte får samvær med barna sine…. 

Anonymkode: 928a5...81e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg synes det ikke er så stor forskjell om min partner hadde brukt penger på en ny kjæreste eller en fast prostituert med en liten kundekrets. Sviket er der uansett, men forskjellen er ikke stor.

Du har et poeng. Som jeg var inne på, er det snakk om både et emosjonelt og et økonomisk svik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svært dumt av deg å få så mange barn om du ikke har råd til å stå i det. Uansett hva man sliter med så bør man ikke få flere barn enn man har råd til. Hjertestanser osv. skjer så man må alltid ta høyde for at man kan bli alene.

Mest trolig trives han ikke i forholdet. Han blir pga forsørgeransvar. Ved kjøpt sex kan du jo utelukke at han har plantet følelsene et annet sted. Da står du igjen med at han trolig ikke trives hjemme og/eller i forholdet. I stedet for å henge deg opp i sexen bør du ta et steg tilbake og prøve å se forholdet utenfra. It takes two to tango. Jeg sier ikke at han bør unnskyldes, jeg sier at det må ha vært en ulmebrann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snok1 skrev (1 time siden):

Eeh nei? Hvis man ikke får sex hjemem har man en dialog FØR man går ut og går bak ryggen på partneren sin. 

Macro skrev (2 minutter siden):

Svært dumt av deg å få så mange barn om du ikke har råd til å stå i det.

It takes two to tango. Jeg sier ikke at han bør unnskyldes, jeg sier at det må ha vært en ulmebrann.

så hjelpsom du er som sparker en som ligger nede.. 

Anonymkode: 7e9ba...510

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Eeh nei? Hvis man ikke får sex hjemem har man en dialog FØR man går ut og går bak ryggen på partneren sin. 

så hjelpsom du er som sparker en som ligger nede.. 

Jeg har alltid vært forkjemper for "rough love". Stakkars-deg-mentalitet hjelper svært få eller ingen. Vi er herre i eget liv. Man må ta eierskap i situasjonen, for at det sitter 15 ABer på KG og lager sympatitog løser svært lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg ville kaldt og kynisk planlagt fremtiden min og ikke sagt ett ord om hva jeg vet før jeg hadde en oversikt og en plan. Jeg ville testet meg for sykdommer (ikke at jeg tror du har fått noen!) og så, når jeg så skulle sagt noe ville jeg enkelt sagt "det beste med at du kjøper sex er vel at vi ikke har fått noen sykdommer som et resultat, men nå fremover er det to ting som kommer til å endres, det ene er null sex hjemme og det andre er fordeling av økonmi og ansvar. Jeg trenger ikke forklaring enner unnskylding, jeg trenger at du tar det som en mann, en som tydeligvis ikke setter familien sin høyere enn at han kjøper sex fra andre. 

Dette!!!

Han vil skjemmes for resten av sitt liv og angre som en hund!

Anonymkode: 654d5...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (1 time siden):

Jeg tenker det handler om hvilke verdier og menneske-/kvinnesyn man overfører til barna sina. Om han synes det er innafor å gå bak ryggen til TS både emosjonelt og økonomisk, så er sannsynligheten stor for at han lyver/holder andre ting skjult også. Med andre ord er han ikke til å stole på. 

Og hvilken hensikt har det å overføre slikt til barna? Dette trenger ikke barna, og bli involvert i, eller vite noe om! Det gjør dem ikke noe godt. 

Endret av Irak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (2 minutter siden):

Og hvilken hensikt har det å overføre slikt til barna? Dette trenger ikke barna, og bli involvert i eller vite noe om! Det gjør dem dikke noe godt. 

Det er nettopp det som er poenget mitt. Hvordan kan man sikre at en forelder med slike verdier og holdninger ikke overfører disse til barna? At det er greit å lyve for å slippe unna konsekvensene av egne valg. f.eks. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville ikke sagt noe til han nå faktisk. Planlegg skillsmisse før du sier noe. Få oversikt over økonomien din. Snakk med nav og mulighetene du har. Se etter leilighet. Snakk med familievernkontoret så du er forberedt på hva mekling innebærer. 

Du vet det blir brudd, så da kan du like gjerne utsette å ta opp bruddet før sy er klar til å gå. Det blir konflikt her, det vet du jo. 

Glem alle råd om anmeldelse og samværsnekt. Det er helt urealistisk. Å kjøpe sex er ikke omsorgssvikt.

Anonymkode: 94243...792

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...