Gå til innhold

Samboer har kjøpt sex

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger virkelig råd. Har funnet ut av at  Samboern min igjennom 5 år har kjøpt sex på regelmessig basis de årene vi har vært sammen. Senest forrige uke🤢 vi har ett barn på 4, og jeg har to barn under 15 i tillegg. Han vet ikke at jeg vet enda. Hva i alle dager skal jeg gjøre. Kan ikke forsette dette forholdet nå. Men er så redd i denne dyre tiden vi lever i nå alene m 3 barn. 

Jeg er ung ufør og det som bekymrer mest akuratt nå er økonomien. Bare Han som eier🙃 værsåsnill trenger råd her🥲🥲

Mvh dame på 41 år

Anonymkode: 22321...057

• Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde samlet bevis som han ikke kunnet benekte eller avvise. Så hadde jeg fått barnevakt til ungene og satt meg ned med en prat. 

Og sagt at han ikke skal avbryte eller si noe før jeg er ferdig. 

Hadde tatt opp det med kjønnssykdommer at det får meg til å følge meg skitten og utrygg.

Om det med pengene og moralen  (aner ikke hvor mye han evt bruker på dette)

Om det med om at han hadde syntes det var greit jeg hadde solgt meg (hvis han sier det er bare sex og ikke noe annet)

men i bunn og grunn hvis en jeg var i et forhold med valgte å ha sex med en annen. Hadde det for meg vert et så alvorlig tillitsbrudd at jeg ikke hadde klart å fortsette. 

men det er kun du som kan vite om dette er noe du kan leve med og godta. Vi er skrudd sammen på forskjellige måter. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hei. Jeg trenger virkelig råd. Har funnet ut av at  Samboern min igjennom 5 år har kjøpt sex på regelmessig basis de årene vi har vært sammen. Senest forrige uke🤢 vi har ett barn på 4, og jeg har to barn under 15 i tillegg. Han vet ikke at jeg vet enda. Hva i alle dager skal jeg gjøre. Kan ikke forsette dette forholdet nå. Men er så redd i denne dyre tiden vi lever i nå alene m 3 barn. 

Jeg er ung ufør og det som bekymrer mest akuratt nå er økonomien. Bare Han som eier🙃 værsåsnill trenger råd her🥲🥲

Mvh dame på 41 år

Anonymkode: 22321...057

Det med økonomien ordner seg. Vi er mange alenemødre som klarer oss. Alt er bedre enn å være i et dårlig forhold.

Anonymkode: 6cc74...840

• Liker 24
  • Hjerte 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fælt! Fy fader... stor klem  til deg. Du fortjener så uendelig mye bedre. Det vil bli en periode med krise nå... men pust med magen, stå stødig i det for barnas skyld. Dette klarer du! Først samler du bevis, så lager du en plan på hvor du kan gjøre av deg (evt han) når brudd blir et faktum..  snakk med rådgiver i bank (gjerne før bruddet) for å se på hva du kan gjøre, leie eller kjøpe noe nytt? Snakk også evt med nav! Snakk med en venn eller noe som du stoler på som kan støtte deg! 

Anonymkode: a1f4e...8fd

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økonomi er underordnet her. Anmeld han til politiet. Der han bedriver med er betalt voldtekt. 

Anonymkode: 75b78...a9c

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MarieOlsen skrev (22 minutter siden):

Jeg hadde samlet bevis som han ikke kunnet benekte eller avvise. Så hadde jeg fått barnevakt til ungene og satt meg ned med en prat. 

Og sagt at han ikke skal avbryte eller si noe før jeg er ferdig. 

Hadde tatt opp det med kjønnssykdommer at det får meg til å følge meg skitten og utrygg.

Om det med pengene og moralen  (aner ikke hvor mye han evt bruker på dette)

Om det med om at han hadde syntes det var greit jeg hadde solgt meg (hvis han sier det er bare sex og ikke noe annet)

men i bunn og grunn hvis en jeg var i et forhold med valgte å ha sex med en annen. Hadde det for meg vert et så alvorlig tillitsbrudd at jeg ikke hadde klart å fortsette. 

men det er kun du som kan vite om dette er noe du kan leve med og godta. Vi er skrudd sammen på forskjellige måter. 

Hadde ALDRI klart å fortsette dette forholdet eller stolt på denne mannen mer. Kan være mer du ikke vet og. Stakkars, dette var fælt!

Bare du vet hva du kan tilgi og ikke. Fvk?

Samle bevis, meld han inn(ja det er ulovlig å kjøpe sånt, payback..)!

Spar penger, gjør deg klar for alenetilværelsen, dette klarer du!

Anonymkode: 3c249...d9a

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren, så jævlig! Hvordan fant du ut av det?

Anonymkode: 2046f...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde anmeldt ham, gått til rettssak for å få ha barna 100 % da han med dette har bevist ikke er egnet til å omgås barn uten tilsyn, og aldri snakket med ham igjen.

Utroskapen driter jeg i, men å kjøpe andre mennesker viser et så motbydelig menneskesyn at jeg har ikke ord.

Anonymkode: f391d...89f

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke klart å være i samme rom som han igjen.

Anonymkode: 0ed01...7d9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Økonomi er underordnet her. Anmeld han til politiet. Der han bedriver med er betalt voldtekt. 

Anonymkode: 75b78...a9c

Betalt voldtekt er overdrevet. Da vet du ikke hva voldtekt er. Prostituerte er hele spekteret fra de som blir tvunget og misshandlet til som velger det helt selv, velger kunder og som gjør det for å få luksusvarer.

Anonymkode: 893b7...643

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde anmeldt ham, gått til rettssak for å få ha barna 100 % da han med dette har bevist ikke er egnet til å omgås barn uten tilsyn, og aldri snakket med ham igjen.

Utroskapen driter jeg i, men å kjøpe andre mennesker viser et så motbydelig menneskesyn at jeg har ikke ord.

At du har sex med andre voksne, betalt eller ikke, betyr ikke at man ikke kan ha ansvar for barn. Det er to forskjellige ting. For hundre år siden mente en del at de som levde sammen uten å være gift, ikke burde ha ansvar for barn, være lærere o.l. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

At du har sex med andre voksne, betalt eller ikke, betyr ikke at man ikke kan ha ansvar for barn. Det er to forskjellige ting. For hundre år siden mente en del at de som levde sammen uten å være gift, ikke burde ha ansvar for barn, være lærere o.l. 

Jeg tenker det handler om hvilke verdier og menneske-/kvinnesyn man overfører til barna sina. Om han synes det er innafor å gå bak ryggen til TS både emosjonelt og økonomisk, så er sannsynligheten stor for at han lyver/holder andre ting skjult også. Med andre ord er han ikke til å stole på. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ulovlig å kjøpe sex, så du kan anmelde han. 
Men tenker det beste å gjøre er å ta det tunge steget og gå ifra han. 
jeg var alene med 2, det var tøft i starten. Man må virkelig senke ned standarden, men etterhvert så kommer men i rutine og det ordner seg alltid. Ja du får ikke reist på dyre ferier, kjøpe nye klær osv og må bo trangt. Men du vil få det bedre enn p være utro mann. 
Jeg vet ikke hvordan dere har det ellers, men hvis du føler at dette er noe du kan tilgi og forslå til han at da får det være åpent forhold. Det er nok mange som har åpent forhold. 

Anonymkode: bd554...ee6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Systemet, velferdsstaten, er rigget for å sette også uføre trebarnsmødre i stand til å bryte ut av forhold det er riktig for dem å bryte ut av. Jeg forstår bekymringen, men her er det fallskjermer tilgjengelig og du er langt fra den første som trenger dem. Økonomien bør ikke være et argument for å bli her, og den vil løse seg.

Så er det flott at du sier at du ikke kan fortsette dette forholdet. Det er veldig bra at du allerede har kommet dit at du tenker på det praktiske ved å gå, ikke lurer på om det er riktig eller gå. Heier på deg.

Anonymkode: 784dc...b2a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg ville kaldt og kynisk planlagt fremtiden min og ikke sagt ett ord om hva jeg vet før jeg hadde en oversikt og en plan. Jeg ville testet meg for sykdommer (ikke at jeg tror du har fått noen!) og så, når jeg så skulle sagt noe ville jeg enkelt sagt "det beste med at du kjøper sex er vel at vi ikke har fått noen sykdommer som et resultat, men nå fremover er det to ting som kommer til å endres, det ene er null sex hjemme og det andre er fordeling av økonmi og ansvar. Jeg trenger ikke forklaring enner unnskylding, jeg trenger at du tar det som en mann, en som tydeligvis ikke setter familien sin høyere enn at han kjøper sex fra andre. 

Anonymkode: 7e9ba...510

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Herregud, det funker ikke sånn🙄

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i huleste helvete foregikk i hodet på den mannen? I et forhold... I alle menns hode som kjøper sex. Sjokkert! Jeg vet jo at det skjer, jeg er ikke naiv, men hadde mistet all respekt. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker det handler om hvilke verdier og menneske-/kvinnesyn man overfører til barna sina. Om han synes det er innafor å gå bak ryggen til TS både emosjonelt og økonomisk, så er sannsynligheten stor for at han lyver/holder andre ting skjult også. Med andre ord er han ikke til å stole på. 

Tenker du også at kvinner/menn som finner en ny partner før de går ut av forholdet skal miste retten til å se barna?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...