Gå til innhold

Strategi på Finn.no når man har lagt ut noe for dyrt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

La ut en relativt dyr gjenstand på Finn.no, da den er av god kvalitet og i god stand. Det har vært mye interesse, og noen skambud. Men alle som viser interesse trekker seg igjen, eller prøver å presse pris i det de ser annonsen blir liggende ute. 

Så ser jo nå at jeg burde lagt det på en lavere pris, for begynner nå å bli lei av å bruke tid på dette. 

Dere med erfaring, hva ville du gjort? Lagt ut med ny pris? Avventet? Tatt kontakt med den som er mest seriøs av de som har henvendt seg, og si at jeg aksepterer pris xxxx? Er ikke aktuelt å trekke annonse og vente, jeg er bare lei av hele saken. 

En generell utblåsning; Jeg synes Finn.no har gått fra å være en veldig god løsning, til å bare være styr, og kyniske kjøpere, som sikkert prøver å gjøre fortjeneste i neste ledd. Er det andre måter man kan kvitte seg med ok ting på? Jeg er ikke nødvendigvis opptatt av best mulig pris, men at ting blir brukt videre. 

Anonymkode: 2c3bd...a95

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare vær tålmodig er min erfaring. Om det går tre mnd så blir det solgt til slutt. 

Anonymkode: ae391...73f

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan endre litt på annonsen så det står "sist endret..." så vil den komme litt høyere opp på listen på finn.no og når neste tar kontakt med et bud som er akseptabelt så sier du ja da. Evt. om vedkommende kommer med for lavt for deg å godta, så kan du kontre med et nytt tilbud. 

Jeg hadde avventet til evt. nytt tilbud, jeg ville ikke tatt kontakt med noen som viste interesse tidligere. Tror jeg. Det kommer an på grunnen til av vedkommende trakk seg. 

Anonymkode: 24479...db9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sett prisen litt ned, men slik at den fortsatt er godt over det beste budet du har fått hittil og se om noe skjer. Kanskje en av de som har vært interessert kommer på banen igjen med et høyere bud som er nærmere det du ønsker deg.

Anonymkode: 4e27e...bc6

AnonymBruker
Skrevet

Takk for råd, dere.

Er en stor gjenstand, vil ha den ut av huset, så å bare vente er ikke aktuelt.

Vurderer å sette prisen godt ned, og skrive at det er fastpris, og at første som henter og vipser umiddelbart får den.. 

Anonymkode: 2c3bd...a95

Skrevet (endret)

Ja, det er jo forskjell på om man har tid eller ikke. Vil du først og fremst ha det ut så legg ut en annonse som det du foreslo selv. Endrer du prisen på annonsen noen har lagret får de beskjed om at prisen er satt ned. Biter ingen på det så lag ny annonse bare?

Har man tid er også min erfaring at ting selges til slutt, men da må man selvsagt lagre det i mellomtiden. Mitt svar på lave bud rett etter jeg har lagt ut ting er at så travelt har jeg det ikke. Er det noe jeg vil ha ut fortest mulig setter jeg lav pris eller gir bort.

Endret av Bippeti
Skrevet

Enten setter du ned prisen eller så lager du en ny annonse med nye bilder. Da vil den havne på toppen av listen igjen.

Jeg la inn et bud på en vare som definitivt var skikkelig overpriset en gang. Inkludert porto og trygg betaling ville det bli en del dyrere enn å kjøpe varen ny fra butikk. Selger avslo budet mitt. Noen uker etterpå var varen enda ikke solgt og da sendte hun meg melding og tilbudte meg varen til en bedre pris. Så du kan helt fint sende potensielle kjøpere en ny melding. Det værste som kan skje er jo at de avslår tilbudet ditt :)

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at det kommer fortsatt bud hvis man legger den ut med lavere pris. Fordi folk SKAL bude. (Drittlei av denne kulturen). Jeg hadde heller lagt den ut til høyere pris og så godtatt bud. 

Anonymkode: e0d91...5b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...