Gå til innhold

Hvordan er det å jobbe som miljøterapeut i barnebolig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er på jakt etter ny jobb, og vurderer om dette kan være noe for meg. Jeg har bachelor i pedagogikk, har jobbet to år i bolig for PU og lang erfaring som pedagog. 

Har ikke relevant arbeidserfaring med ungdom, men ,mange år med barn. Har selv to ungdommer i hus. Regner med at det er en del adferd?

Takker for svar! :)

Anonymkode: 2d31b...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Barnebolig er som regel for de aller sykeste barna. "En del atferd" er gjerne å underdrive. Man snakker alvorlig/tung PU, gjerne alvorlig somatisk sykdom, eller andre tunge utviklingsforstyrrelser. 

Hvordan det er å jobbe kommer veldig an på arbeidsmiljøet og kompetansen i boligen. Det kommer også an på beboerne - jeg har for eksempel sett at en ny beboer kan gjøre det nesten uutholdelig for de ansatte å jobbe der. Krever høy kompetanse og god ledelse. 

Søk i vei og spør mer på et eventuelt intervju. En godt drevet barnebolig kan nok være givende å jobbe på, selv om det er krevende. 

Anonymkode: b5701...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer litt ann på om det er adferd eller somatikk. Jeg har jobbet i adferdsbolig og hatt noen vikarvakter i somatikk. Jeg liker adferd absolutt best. Du har alt fra ganske små barn som bare har noen tilleggsutfordringer (men ellers er ganske lik andre unger) til ungdom som krever 2:1 pga utagerende adferd. Jeg likte jobben i seg selv veldig godt, å gi ungene meningsfulle dager og henge med de. Det rundt er noe helt annet, du kommer til å være frustrert på systemet på vegne av foreldre og barn så lenge du har empati. Men jeg vil absolutt si at jeg trivdes veldig godt. Hvis du har sjans ville jeg spurt de ansatte om ledelsen, det har mye å si. 

Anonymkode: 81e64...7ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...