Gå til innhold

Baby 9 mnd tett i nesa - kjerringråd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har våknet hver time inatt fordi han er tett. Skyller med saltvann, men han hater det og det hjelper bare en liten stund. Har Otribaby nesesuger, men apoteket har visst sluttet å ta inn rett type filter, så vi har bare noen som ikke passer. Det virker dårlig og baby hater det. Vi har Rhinox nesedråper for baby, men han blåser det bare ut igjen så effekten blir minimal. Noen tips?

Anonymkode: ced22...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Utover det du har nevnt kommer jeg ikke på annet enn å heve hodeenden på senga... Legg et par bøker under sengebeina. 

Anonymkode: 67f72...d48

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Utover det du har nevnt kommer jeg ikke på annet enn å heve hodeenden på senga... Legg et par bøker under sengebeina. 

Anonymkode: 67f72...d48

Det har vi også gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Filter på otribaby er ikke så viktig, du kan bruke litt kjøkkenpapir. Nesesuger er forferdelig men det virker.

Anonymkode: d8eaa...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Filter på otribaby er ikke så viktig, du kan bruke litt kjøkkenpapir. Nesesuger er forferdelig men det virker.

Anonymkode: d8eaa...cdb

Jeg mener hele tuppen, den passer ikke skikkelig på selve sugeren, og ingen apotek i området har riktig type i butikk lenger, kun på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du melk? Et par dråper morsmelk rett i nesa hjelper veldig. Kan være litt vanskelig å treffe, så klem ut litt på en skje og vipp det inn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
smurfebuss skrev (9 minutter siden):

Har du melk? Et par dråper morsmelk rett i nesa hjelper veldig. Kan være litt vanskelig å treffe, så klem ut litt på en skje og vipp det inn. 

Nei dessverre, han får MME.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pleier å bruke en tom beholder for saltvannsdråper til å suge opp litt morsmelk så det er lettere å få opp i nesa. Ingenting fungerer bedre.

Anonymkode: b0f49...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ortibaby er dritdårlig uansett, så til fremtidige forkjølelser bør dere kjøpe denne: 

https://www.jollyroom.no/babyutstyr/helse-hygiene/nesesugere/nuby-nesesuger-med-filter

Filtrene vaskes på denne så det er både miljøvennlig og den er supereffektiv. Jeg får sugd nesa til babyen helt fri med den nesesugeren.

Du kan høre med legen om dere kan gi rhinox nesedråper. Det kjøpes på apoteket isåfall. 

Anonymkode: 24dcf...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg mener hele tuppen, den passer ikke skikkelig på selve sugeren, og ingen apotek i området har riktig type i butikk lenger, kun på nett.

Du kan spørre på kjøp/salggruppe på facebook der du bor om noen har filter liggende som du kan kjøpe med dem. Du kunne gledelig fått mine hvis vi bodde i samme by da vi ikke bruker ortibaby-sugeren lengre

Anonymkode: 24dcf...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...