AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Del Skrevet 15 timer siden Hei. Jeg har tre barn, miste er 2, mellomste er 4 og eldste fyller 13 neste mnd. Eldste reiser på leirskole i dag, bussen går kl 07.00. Natt til fredag kastet lillebror på 2 år opp. Han kastet opp nesten hele natten og var helt fin på fredag. Vi fant en flaske som var gammel med mugg på som han hadde drukket av. Vi var litt usikre på om det var omgangssyke eller matforgiftning. Det var ingen andre i familien eller meldt tilfeller i bhg med omgangssyke. I natt, altså natt til mandag startet mellomste bror på 4 å kaste opp, så nå er det jo ingen tvil om at det er omgangssyke vi har i hus. Eldste har kost ekstra mye med lillebrødrene sine før hun skal være borte i 4 dager. Jeg tenker to ting, det er så stor sannsynlighet for at hun og vi har smitten i seg, og at den vil bryte ut. Hun skal kjøre buss i 4 timer, og dersom noen blir syke har vi foreldre blitt forespeilt at vi må hente. Å kjøre 4 timer til og 4 timer hjem virker uoverkommelig om man har omgangssyke. Vi risikerer å smitte alle andre, og det vil vi selvsagt ikke. Hva ville du gjort? Jeg tenker det eneste rette er å være hjemme! Anonymkode: 2d8ff...0e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Del Skrevet 15 timer siden Holde henne hjemme Anonymkode: 32f1d...cb2 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15 timer siden Populært innlegg #3 Del Skrevet 15 timer siden Jeg ville latt henne dra og hentet om nødvendig. Eldre barn har et helt annet immunforsvar enn små barn. Anonymkode: eb602...a7f 41 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 15 timer siden #4 Del Skrevet 15 timer siden Ville latt henne dra og hentet ved behov. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Del Skrevet 14 timer siden Ny Bruker skrev (7 minutter siden): Ville latt henne dra og hentet ved behov. AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg ville latt henne dra og hentet om nødvendig. Eldre barn har et helt annet immunforsvar enn små barn. Anonymkode: eb602...a7f problemet er at om jeg og stefar også blir syke så er 4 timer hver vei, totalt 8 timer i bilen veldig lagt å kjøre. Anonymkode: 2d8ff...0e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Del Skrevet 14 timer siden Det var et kinkig dilemma! Skjønnwr at swt er vanskelig. Vi har hatt omgangssyke flere ganger uten at alle i familien blir syke. Er og min erfaring at eldre barn sjeldnere blir smittet. Men samtidig tenker jeg er det ikke bare hensynet til logistikk/henting hvis eldstebarnet blir sykt som er vanskelig. Det ville være fryktelig for klassen å få mye smitte og i verste fall få utbrudd før barna er hjemme igjen. Og så er det antagelig grusomt skuffende å ikke få bli med på leirskole! Fasiten får dere uansett ikke før den er over. Tror jeg kanskje hadde latt barnet dra? Tenker at det uansett er veldig mye snitte ute i samfunnet nå, og at det er vanskelig å unngå, samtidig som det er dumt å sette store begrenssninger på livet på grunn av et "kanskje". Anonymkode: d0599...966 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 14 timer siden #7 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Jeg har tre barn, miste er 2, mellomste er 4 og eldste fyller 13 neste mnd. Eldste reiser på leirskole i dag, bussen går kl 07.00. Natt til fredag kastet lillebror på 2 år opp. Han kastet opp nesten hele natten og var helt fin på fredag. Vi fant en flaske som var gammel med mugg på som han hadde drukket av. Vi var litt usikre på om det var omgangssyke eller matforgiftning. Det var ingen andre i familien eller meldt tilfeller i bhg med omgangssyke. I natt, altså natt til mandag startet mellomste bror på 4 å kaste opp, så nå er det jo ingen tvil om at det er omgangssyke vi har i hus. Eldste har kost ekstra mye med lillebrødrene sine før hun skal være borte i 4 dager. Jeg tenker to ting, det er så stor sannsynlighet for at hun og vi har smitten i seg, og at den vil bryte ut. Hun skal kjøre buss i 4 timer, og dersom noen blir syke har vi foreldre blitt forespeilt at vi må hente. Å kjøre 4 timer til og 4 timer hjem virker uoverkommelig om man har omgangssyke. Vi risikerer å smitte alle andre, og det vil vi selvsagt ikke. Hva ville du gjort? Jeg tenker det eneste rette er å være hjemme! Anonymkode: 2d8ff...0e9 Får du sykemelding for dette på videregående eller jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #8 Del Skrevet 12 timer siden Hadde nok holdt henne hjemme. Mest for å unngå at de andre på leirskolen skulle bli syke, OM hun nå selv er smittet. Kjipt, men slik er livet noen ganger Anonymkode: e7cef...353 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): problemet er at om jeg og stefar også blir syke så er 4 timer hver vei, totalt 8 timer i bilen veldig lagt å kjøre. Anonymkode: 2d8ff...0e9 Dere blir sannsynligvis ikke syke på likt. En av dere vil være i stand til å hente. Anonymkode: 680e0...677 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #10 Del Skrevet 12 timer siden Ville holdt hun hjemme. Skal hun smitte hele leirskolen da eller?? Nei så egoistisk. Anonymkode: 27443...070 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #11 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei. Jeg har tre barn, miste er 2, mellomste er 4 og eldste fyller 13 neste mnd. Eldste reiser på leirskole i dag, bussen går kl 07.00. Natt til fredag kastet lillebror på 2 år opp. Han kastet opp nesten hele natten og var helt fin på fredag. Vi fant en flaske som var gammel med mugg på som han hadde drukket av. Vi var litt usikre på om det var omgangssyke eller matforgiftning. Det var ingen andre i familien eller meldt tilfeller i bhg med omgangssyke. I natt, altså natt til mandag startet mellomste bror på 4 å kaste opp, så nå er det jo ingen tvil om at det er omgangssyke vi har i hus. Eldste har kost ekstra mye med lillebrødrene sine før hun skal være borte i 4 dager. Jeg tenker to ting, det er så stor sannsynlighet for at hun og vi har smitten i seg, og at den vil bryte ut. Hun skal kjøre buss i 4 timer, og dersom noen blir syke har vi foreldre blitt forespeilt at vi må hente. Å kjøre 4 timer til og 4 timer hjem virker uoverkommelig om man har omgangssyke. Vi risikerer å smitte alle andre, og det vil vi selvsagt ikke. Hva ville du gjort? Jeg tenker det eneste rette er å være hjemme! Anonymkode: 2d8ff...0e9 Jeg synes det er ganske utrolig at du i det hele tatt setter deg ned og formulerer dette og legger det ut. Selvsagt holder du jenten hjemme. Skal du ødelegge turen for alle andre? (At du i tilfelle måtte kjøre 4 timer for å hente, tenker jeg er totalt underordnet, og noe du i så fall selv valgte ved å sende henne avgårde). Anonymkode: d7da6...46d 6 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #12 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes det er ganske utrolig at du i det hele tatt setter deg ned og formulerer dette og legger det ut. Selvsagt holder du jenten hjemme. Skal du ødelegge turen for alle andre? (At du i tilfelle måtte kjøre 4 timer for å hente, tenker jeg er totalt underordnet, og noe du i så fall selv valgte ved å sende henne avgårde). Anonymkode: d7da6...46d SÅ enig. Sjokkerende at flere her ikke nevner noen andre og har «tid å hente hun». Hun smitter jo andre??? Er det mulig. Hadde tilta om det var moren til en i klassen til mine barn. Snakk om å tenke på seg selv. Anonymkode: 27443...070 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #13 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror jeg kanskje hadde latt barnet dra? Tenker at det uansett er veldig mye snitte ute i samfunnet nå, og at det er vanskelig å unngå, samtidig som det er dumt å sette store begrenssninger på livet på grunn av et "kanskje". Det er ikke en "stor begrensing i livet" å la være å gjøre noe av hensyn til andre. Anonymkode: d7da6...46d 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Del Skrevet 12 timer siden Hold henne hjemme 48 timer. Om hun ikke blir dårlig kjører du henne onsdag. Anonymkode: a82bb...232 19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #15 Del Skrevet 12 timer siden Jeg ville latt henne dra, det er en stor begivenhet i livet å dra på leirskolen. Hun er eldre og har annet immunforsvar. Hent henne om nødvendig, evt tenk over om du har noen som kan hjelpe til med henting dersom dere er syke. Anonymkode: 0d294...8af 10 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #16 Del Skrevet 12 timer siden Håper hun ble hjemme. Ellers kan det bli en interessant busstur hjem for den skoleklassen 😬 Anonymkode: 9552a...3c7 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #17 Del Skrevet 12 timer siden Hold jenta hjemme av hensyn til andre først og fremst. Men det er ikke gøy med en 4 t busstur om hun skal kaste opp hele veien der eller bussen må stoppe så dere kan kjøre og møte den for å hente. Anonymkode: 16e0b...ab9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #18 Del Skrevet 12 timer siden Selvsagt drar hun. Hun har ingen symptomer på sykdom, og dette er en stor begivenhet. Omgangssyke smitter ikke før det bryter ut. Man kan ikke holde henne hjemme fordi det er en sjanse for at hun kan være smittet. Skal begge dere foreldre være hjemme fra jobb denne uken, fordi dere KAN være smittet? Merkelige svar du får i tråden her. Hilsen en med emotofobi. Anonymkode: 1cedc...f04 28 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 12 timer siden #19 Del Skrevet 12 timer siden Hadde sendt henne Det er overhode ikke sikkert at hun blir smittet. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #20 Del Skrevet 12 timer siden Hun er ikke syk, så selvfølgelig må hun dra på leirskole. Du som mor burde selvfølgelig holdt henne unna broren med omgangssyke siden hun skal reise bort. Ikke krisemaksimer og ta sorgene på forskudd. Vi har hatt omgangssyke flere ganger uten at set har gått ut over hele familien. Anonymkode: 1107d...b6d 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå