Anglofil Skrevet 7. mars 2006 #1 Skrevet 7. mars 2006 (endret) Det er flere filmer jeg gjerne skulle sett på kino, men som jeg aldri gikk på eller som rett og slett kom før min tid. Hvilke filmer skulle dere ønske dere så på kino? Jeg skulle gjerne ha sett disse på kino; Casablanca To Have and Have Not Sound of Music My Fair Lady Shadowlands Giant Gigi Pillow Talk Lover Come Back Stor ståhei for ingenting Love's Labour's Lost Pretty Woman Afrikadronningen Et vakkert sinn The Aviator Hotel Rwanda Den store søvnen Purpurfargen Frihetens regn Emma (1996) Du har m@il Fire bryllup og en gravferd Fornuft og følelser Grease Dirty Dancing Mitt Afrika Sabrina Krig og fred Siderhusreglene Tornefuglene (selvom det er en miniserie) Stolthet og fordom (selvom også det er en miniserie) Young at Heart Mvh Yvonne Endret 7. mars 2006 av yvonne
Orestes Skrevet 7. mars 2006 #2 Skrevet 7. mars 2006 Jeg har alltid sørget litt over at jeg ikke fikk sett Matrix da den gikk på kino.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2006 #3 Skrevet 7. mars 2006 gone in 60 seconds, elsker den av en eller annen grunn. flåklypa grand prix, drømmer om å se biløpet på imax el, der hvor stolene beveger seg og lyden er overalt. er sikkert mange fler, men de to jeg kom på i farta. vil ikke se filmer hvor jeg kan musikken for da kan jeg ikke synge med *lol*
Gjest GreenSky Skrevet 8. mars 2006 #6 Skrevet 8. mars 2006 Filmer er like på bra tv hjemme ← Kanskje. Med en enorm skjerm og et fett hjemmekinoanlegg.
Gjest Gjesta Skrevet 8. mars 2006 #8 Skrevet 8. mars 2006 Kanskje. Med en enorm skjerm og et fett hjemmekinoanlegg. ← He he, og på vår helt vanlige standard tv på 32 "
Anglofil Skrevet 8. mars 2006 Forfatter #9 Skrevet 8. mars 2006 Filmer er like på bra tv hjemme ← Nei, det synes jeg absolutt ikke. For meg kan ingenting måles mot et digert kinolerett. Dessuten er det noe med stemningen i en kinosal som for meg er veldig spesiell. Mvh Yvonne
Gjest Gjesta Skrevet 8. mars 2006 #10 Skrevet 8. mars 2006 Stemningen? Sist jeg var på kino, sist mandag faktisk, satt jeg og en venninde og holdt på å fryse ihjel, det kan ikke ha vært mer enn atten grader der inne. Og salen var ikke en tiendedels full en gang, og det var BARE pensjonister som drakk kaffe på termos der....... Nei, du, he he, stemning kan jeg lage hjemme
Anglofil Skrevet 8. mars 2006 Forfatter #11 Skrevet 8. mars 2006 (endret) Kommer helt ann på kinofilmen. Har aldri vært i en kinosal hvor man fryser, heller aldri i en kinosal full av pensjonister. Og jeg går på kino minst 2 ganger i mnd.. Selvom jeg har over 400 dvd'er hjemme og bortimot 500 filmer. For meg blir det ikke det samme. Hjelper ikke hvor stor tv'en din er, det skal mye til før den er så stor som et kinolerrett. Mvh Yvonne Endret 8. mars 2006 av yvonne
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2006 #12 Skrevet 8. mars 2006 Meld deg inn i filmklubb; i hvert fall på Cinemateket, så får du sett NOEN av de filmene du gjerne skulle sett på kino:-) Jeg skulle gjerne sett de filmene fra Ghibli som ikke er utgitt på annet enn dvd i Norge. Vår, sommer, høst, vinter og vår, fordi den var så fin visuelt. Ellers har jeg vært en ivrig kinogjenger i mange år, men har blitt latere nå når vi har lang vei til kinoen og hjemmekinoanlegg. Litt synd, men samtidig er det veldig mange filmer vi får sett som ikke blir vist på kino i det hele tatt.
Anglofil Skrevet 8. mars 2006 Forfatter #13 Skrevet 8. mars 2006 (endret) Jeg er allerede medlem av en filmklubb. Siden jeg også er filmskribent så får jeg gå på en del pressevisninger, ser derfor en del filmer gratis før de blir tilgjengelig for vanlige kinogjengere, f. eks Geisha, North County, Ryktet går, osv. Mvh Yvonne Endret 8. mars 2006 av yvonne
Gjest gjest1 Skrevet 9. mars 2006 #14 Skrevet 9. mars 2006 Serenity! Er så sint på meg selv for at jeg ikke fikk med meg den på kino... Den blir nok ikke like bra på en liten TV. Og den er for ny til å være filmklubb-material med det første. Bodde i en større by i Europa før, og da var det en drøss med små filmklubber / kinosaler som viste gamle filmer hver dag. Jeg bodde nærmest der i perioder, så jeg har sett stort sett alt jeg har villet på kino.
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2006 #15 Skrevet 10. mars 2006 Skulle gjerne sett de tre første star wars filmene. har flere ganger hatt tilbud om å se dem på video, men for meg blir ikke star wars det samme på en tv-skjerm Men fordelen ved ikke å ha sett de tidligste filmene var jo at jeg ikke på forhånd visste hvordan episode 3 ville ende, siden denne jo foregår i tid før de tre som ble laget på 70-tallet. Jeg satt virkelig i spenning på hvordan det ville gå, mens min kamerat som hadde sett de tidligste filmene jo visste hvordan mye måtte ende for å passe sammen med de tidligste filmene. Kanskje star wars kommer på cinemateket en dag så jeg får sett dem også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå