AnonymBruker Skrevet 9. februar #1 Skrevet 9. februar Jeg er et barn av 80-tallet, og leste Donald Duck-bladet, som mange andre den gangen. En typisk historie kunne være at Dolly forventet at Donald ba henne ut på restaurant, men Donald hadde som vanlig nesten ikke penger. Han fant på et eller annet, klarte å skrape sammen nok til det billigste på menyen, mens Dolly ville jobbe seg nedover menyen og ta litt av alt. Jeg vet ikke i hvor stor grad dette fikk reell effekt på holdninger rundt dating, men i så fall bidro det til å konservere holdningen om at mannen betaler på restaurant. Youtube foreslo i dag en video for meg, som jeg så på lest for underholdningens skyld. En kvinnelig dating-coach spør 5-6 kvinner hvem som skal betale for den første daten. Alle svarte at mannen bør betale, i hvertfall hvis han har bedt henne ut. Jeg er ikke helt uenig i det. Hvis jeg ønsker å bli kjent med en kvinne som kanskje kan bli min partner, vil jeg ikke umiddelbart forvente at vi betaler 50/50, evt for hver vår rett. Men hvordan er holdningene i de yngre generasjonene? Ikke bare til akkurat hvem som skal betale for første date. Gjelder fremdeles scenariet i historiene om Donald og Dolly? Er det andre ting som har endret seg? Anonymkode: f7381...82b
AnonymBruker Skrevet 9. februar #2 Skrevet 9. februar TS her. I ettertid har jeg skjønt at disse historiene var skrevet og tegnet av folk i Nederland og Italia. Det ble ikke laget så mange tegneserier med Donald, Mikke, Langbein osv. i USA, så de europeiske forlagene lagde egne historier på lisens for å ha nok til å gi ut blader hver uke. Anonymkode: f7381...82b
AnonymBruker Skrevet 9. februar #3 Skrevet 9. februar Jeg som kvinne himler lyenen av dating coatcher, som dere bør av incel oppjagerne. Det er absolutt kritikk verdig, det er mange holdninger som virker å vokse for tiden spesielt mange som ønsker seg tilbake til oldtiden. Men en glamorisert utgave av den. De vil bare være rike og bortskjemte egentlig, eller frister seere inn med, du kan også få det om du gjør som jeg sier. Typisk salgstriks. Hvis noen har bedd noen ut syns jeg de bør døle en viss ansvar av å betale, siden det er hyggeligste. Det føler jeg som kvinne og har betalt for mange. Tror det handler litt om hvordan vi er som person, noen vil bli tatt vare på, andre er veldig på å blidgjøre andre, ikke være til bry, være snill, være raus. Anonymkode: a74f1...705
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå