AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:07 #1 Del Skrevet søndag kl 22:07 Jeg har prøvd alt for å få opp melkeproduksjonen. Og nå ser jeg meg nødt å gi opp for det vil ikke øke. Har prøvd alle triksene i boka, minus afipran kvalmestillende som kan øke produksjon. Er litt skeptisk så gjerne kom med deres erfaringer med disse. Men blir så lei meg, er som en kjempe stor sorg at kroppen min ikke vil produsere mer en 10 ml per dag. Har prøvd power pumping, har prøvd amming hver 2-3 time, hud mot hud kontakt hele tiden, ingenting. Heldigvis fikk jeg veldig mye råmelk på sykehuset, som jeg fikk gitt gullet mitt. Men skulle ønske amme drømmen var virkelig. Anonymkode: f7250...f0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:45 #2 Del Skrevet søndag kl 22:45 Har du snakket med Ammehjelpen?❤️ Anonymkode: b13a3...2be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet mandag kl 06:47 #3 Del Skrevet mandag kl 06:47 Med nr 1 måtte jeg begynner å gi mme etter 3 mnd..med nr 2 etter 2 mnd ..to friske raske barn. Ja det var ikke kult at jeg ikke fikk ammet, men det viktigste var at de ble mette og la på seg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:52 #4 Del Skrevet mandag kl 08:52 Anbefaler å ta kontakt med ammehjelpen hvis du ønsker å amme. Hvis ikke blir det fine unger av de som får mme og😊 Men bet meg merke i at du skrev at du har prøvd å amme hver 2.-3. time, jeg syntes det hørtes litt lite ut. Jeg hadde flere timer i døgnet der jeg ammet to ganger i timen. Det er tømming av brystet (fjerning av melk, ikke at det skal bli helt tomt, helt tomt blir det ikke) som er viktigst for melkeproduksjonen. Sånn ellers hadde jeg absolutt vurdert Afipran😊 Anonymkode: 1ec8e...e5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:03 #5 Del Skrevet mandag kl 09:03 Har selv hatt mest effekt av power pumping og drikke rikelig med vann. Et TikTok triks er å drikke to kommer med kakao. Evt havresuppe pleide de å lage på sykehusene før. De gangene jeg har hatt litt lite melk så har jeg power pumpet to ganger daglig i en periode. Og drukket 5-6l vann for dagen. Altså det dobbelte av hva som er anbefalt. men ville snakket med en ammeveileder, de er jo der for en grunn. i teorien så skal jo produksjonen øke, jo mer du pumper, eller legger barnet til brystet. ☺️ masse lykke til, Mme er heldigvis et godt alternativ 🩷 Anonymkode: 23063...642 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:13 #6 Del Skrevet mandag kl 09:13 Hvor lenge har du prøvd da? Anonymkode: 907e8...7ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet mandag kl 09:15 #7 Del Skrevet mandag kl 09:15 Melken øker mest når ungen ligger til brystet. Mer enn ved pumping. Det har med hormoner å gjøre. Jeg mener å huske jeg drakk bringebær te da jeg ammet. Kjøpte på helsekosten. Selv om du gir mme bør du legge henne til brystet i alle fall. Hver dråpe teller og det er jo noe med kosen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:02 #8 Del Skrevet mandag kl 15:02 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Anbefaler å ta kontakt med ammehjelpen hvis du ønsker å amme. Hvis ikke blir det fine unger av de som får mme og😊 Men bet meg merke i at du skrev at du har prøvd å amme hver 2.-3. time, jeg syntes det hørtes litt lite ut. Jeg hadde flere timer i døgnet der jeg ammet to ganger i timen. Det er tømming av brystet (fjerning av melk, ikke at det skal bli helt tomt, helt tomt blir det ikke) som er viktigst for melkeproduksjonen. Sånn ellers hadde jeg absolutt vurdert Afipran😊 Anonymkode: 1ec8e...e5b 2-3 time ble jeg anbefalt av helsesykepleier i og med at jeg pumper i mellom der også. Men jeg vet ikke om det er riktig, jeg bare har prøvd å få hjelp og informasjon fra henne. Må bare legge til at siden jeg har lite produksjon får barnet mitt mme ved siden av og, har hjelpebryst. Anonymkode: f7250...f0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:04 #9 Del Skrevet mandag kl 15:04 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvor lenge har du prøvd da? Anonymkode: 907e8...7ca Helt siden fødsel, når jeg kom hjem fra barsel fikk jeg ikke opp produksjon noe mer. Altså i 5-6 uker nå. Anonymkode: f7250...f0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:06 #10 Del Skrevet mandag kl 15:06 Stor pike skrev (5 timer siden): Melken øker mest når ungen ligger til brystet. Mer enn ved pumping. Det har med hormoner å gjøre. Jeg mener å huske jeg drakk bringebær te da jeg ammet. Kjøpte på helsekosten. Selv om du gir mme bør du legge henne til brystet i alle fall. Hver dråpe teller og det er jo noe med kosen. Er det jeg gjør. Anonymkode: f7250...f0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:12 #11 Del Skrevet mandag kl 17:12 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 2-3 time ble jeg anbefalt av helsesykepleier i og med at jeg pumper i mellom der også. Men jeg vet ikke om det er riktig, jeg bare har prøvd å få hjelp og informasjon fra henne. Må bare legge til at siden jeg har lite produksjon får barnet mitt mme ved siden av og, har hjelpebryst. Anonymkode: f7250...f0a De fleste babyer trenger mat oftere enn det i perioder, så hvis det viser tegn til sult/uro, så prøv å legg det til brystet selv om det er kortere tid enn 2-3 timer siden sist. Da slipper du kanskje pumpe så mye og hvis baby dier mer😊 Jeg har opplevd varierende kvalitet på ammekunnskapen hos folk, så hadde forsøkt ammehjelpen/helsesøster som viser seg å være skikkelig erfaren og kunnskapsrik. Anonymkode: 1ec8e...e5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå