Gå til innhold

Ønsker å jobber med mennesker, men ikke innen helse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Går og grubler på å skifte yrke. Reiser i dag veldig mye i en salgsjobb som er veldig stressende. Jeg er ikke motivert for å omskolere/utdanne meg i en alder av rundt 50 år, men har alltid har lyst til å jobbe med menneske, bare ikke innen helsevesenet, da jeg fremdeles har lyst til å jobbe dagtid.

Er det noen som har en spennende jobb der man jobber med mennesker, som ikke krever noen konkret utdannelse, som jobber dag (evt. ettermiddag) men som ikke er sykehjem/omsorgsbolig? Lønn er ikke en motivasjonsfaktor.

Anonymkode: 05f62...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det at det ikke skal være krav til spesifikk utdanning begrenser det jo. Noen forslag: barnehageassistent, skolefritidsordning, så kommer jeg ikke på mer.

Anonymkode: ef4c0...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bpa; dagsenter, støttekontakt, sfo? 

Anonymkode: 6517a...c3d

Kan man ha fulltidsjobb som støttekontakt? Ønsker ikke å jobbe innen helse, så tenker bpa hvertfall utgår. Sfo skal vurderes. Hvilket type dagsenter tenker du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kunne gjerne jobbet på f.eks Leos Lekeland dersom det hadde vært et i nærheten. Det er bare et eksempel på å jobbe med mennesker uten å gå inn i helsevesenet som jeg ikke ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du kan søle jobb I nav,  f eks jobbspesialist eller i bedrift eom konber med qrbeidsrettede tiltak.😊 

Dagtid, og erfaring fra salg/ næringsliv er en nyttig kompetanse å ha med seg 

Anonymkode: 71212...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobb i f.eks. røde kors som tilrettelegger aktiviteter. Søke konfliktrådet som mekler om du er god på sånt.

Anonymkode: 2a8ea...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen tannleger og veterinærer ansatter sekretærer uten fagbrev. I fengsel kan det også være mulig å få vakter som ufaglært, men sannsynligvis ikke fast stilling. Portørstillinger krever heller ikke fagbrev selv om det foretrekkes.

Anonymkode: b3c3c...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan søle jobb I nav,  f eks jobbspesialist eller i bedrift eom konber med qrbeidsrettede tiltak.😊 

Dagtid, og erfaring fra salg/ næringsliv er en nyttig kompetanse å ha med seg 

Anonymkode: 71212...b44

Har sett på kvalifikasjonskravene. Er det en dagjobb stiller jeg nok sist blant 200 søkere med relevant utdannelse og erfaring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...