Gå til innhold

Hvordan er det å bo i Stavanger sentrum med større barn?

Påskelilja

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring?

Edit: Tenkte rundt Nytorget. Barna er 11 og 14. 

Endret av Påskelilja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvor i sentrum tenker du, sentrum i seg selv er ganske lite og man bor strengt tatt ikke akkurat i sentrum. Og hvor store barn? Med hensyn til hva?

Anonymkode: 5f23f...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes flere fine områder som er sentrumsnære og flere fæle områder du ikke ville hatt med deg barna på høylys dag. Og hvis du prøver å unngå bææ-mannen så må du langt unna sentrum uansett. 

Anonymkode: 4e1a4...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor midt i Stavanger sentrum. Datter har gått 3 år på en av de videregående skolene i bykjernen. Det har vært helt fantastisk. 

Vet ikke hvor gamle barna dine er ,men her i byen er masse å finne på for små og store barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva mener du med sentrum? Stavanger sentrum er lite og det bor forholdsmessig få mennesker i sentrumskjernen.

Anonymkode: 8202d...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er like lite problem som å bo utenom sentrum. Det er ikke akkurat Manhatten 🤣🤣🤣

Anonymkode: e9e36...60b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det finnes flere fine områder som er sentrumsnære og flere fæle områder du ikke ville hatt med deg barna på høylys dag. Og hvis du prøver å unngå bææ-mannen så må du langt unna sentrum uansett. 

Hillevågsbrøleren? Jeg synes han var ganske søt og sjarmerende da jeg flyttet hit for nesten 20 år siden.  Nå synes jeg han er bare slitsomt og påtrengende 

Anonymkode: 146ca...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvor i sentrum tenker du, sentrum i seg selv er ganske lite og man bor strengt tatt ikke akkurat i sentrum. Og hvor store barn? Med hensyn til hva?

Anonymkode: 5f23f...85e

Nytorget. 

11 og 14. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nytorget er jo et stort byggeområde akkurat nå - ikke så veldig spennende. Storhaug bydel er jo blitt et spennende område, men personlig så ville jeg heller trukket litt utenfor sentrumsområdet kanskje. Det er ikke store avstandene med buss og tog her. 

Anonymkode: 68127...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

, men personlig så ville jeg heller trukket litt utenfor sentrumsområdet kanskje. Det er ikke store avstandene med buss og tog her. 

Hvorfor det? Er det trygt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Påskelilja skrev (31 minutter siden):

Hvorfor det? Er det trygt?

Jeg vil si at Stavanger er en trygg vi å bo i både i og utenfor sentrum. Grunnet til at jeg ville trukket utenfor sentrum er at det faktisk er ganske kjedelig her midt i byen og eneste plassen du ikke vil at de skal starte å henge er nede på Jernbanen som er et utfordrende område her med ungdommer, men for å si det sånn vil de dit så trekker de til jernbanen uansett.  Men er det noe grunn til at du vil bo midt i sentrum? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvile er disse "flere fæle områdene" utenom Jernbanen som allerede er nevnt?

Anonymkode: d4e46...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...