AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Del Skrevet 15 timer siden Katten min veier 6,3 kg. Han skal slankes. Men klarer ikke forstå tabellen på foret. Hva betyr det? Hvor mye mat skal han egentlig ha? Han er 11 år gammel, og kastrert Anonymkode: e20b0...f8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Del Skrevet 15 timer siden Spør veterinæren din hva de mener er idealvekten hans og gi mat etter vekta han er ment å ha Unntaket er hvis han f.eks er så ekstremt overvektig at det bør tas saktere enn som så, men man gir mat etter tabell etter idealvekt, ikke etter hva de veier nå - da opprettholder du bare vekta. Anonymkode: e19ce...99c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden Tenkte jeg kunne gi han tørrfôr litt under det som i tabellen står at hans vekt skal ha, og slanke han sakte fremover. Han har veid over 8 kg. Har gått det 2 kg allerede. Redd jeg gir han for lite mat. Dyrlegen sa at jeg bare skulle gi han 3 never mat om dagen. Men han er konstant sulten, og jeg er redd jeg har slanket han for fort. Som sagt, han har gått ned 2 kg på ett år. Han begynner å se mye bedre ut nå, og han er nok ikke langt fra sin idealvekt. Anonymkode: e20b0...f8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Del Skrevet 15 timer siden Er foret "Metabolic" fra Hills? Det tar mye lengre tid å slanke en katt enn et menneske, og ofte begynner ikke vekten å flytte på seg før rundt etter 5 mnd. Min katt er var også 6,3 kg og dyrlegen ville ha han ned til 5,5 kg, så han får ca 60 gram i døgnet fordelt på tre måltider. Du skal ta utgangspunkt i den vekten han skal slankes ned til og fore deretter. Det er ikke lett å slanke en katt som konstant mjauer om mer mat. Lykke til 😻 Anonymkode: 79a9d...b82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 14 timer siden #5 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Tenkte jeg kunne gi han tørrfôr litt under det som i tabellen står at hans vekt skal ha, og slanke han sakte fremover. Han har veid over 8 kg. Har gått det 2 kg allerede. Redd jeg gir han for lite mat. Dyrlegen sa at jeg bare skulle gi han 3 never mat om dagen. Men han er konstant sulten, og jeg er redd jeg har slanket han for fort. Som sagt, han har gått ned 2 kg på ett år. Han begynner å se mye bedre ut nå, og han er nok ikke langt fra sin idealvekt. Anonymkode: e20b0...f8e Gi heller mat etter idealvekt enn hva den veier nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden Hør med veterinæren. Man bør gå gradvis ned i mengde mat og ikke hoppe rett på mat for idealvekt (men kommer også an på hvor mye katten skal ned). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå