Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor endrer alltid menn seg etter måneder inn i forholdet?

I starten er det hyppig kommunikasjon, fine ord, skryting av meg til venner, ønske om date kvelder og jeg er første pri. Etter 6-18 måneder, så har det gått fra 10-20 meldinger om dagen til 2, date kvelder er nesten ikke eksisterende, regninger skal deles 50-50 og de blir mer distantert. 

Jeg tok opp dette med typen jeg har vært sammen i to år og han bare «man er jo ikke akkurat nyforelsket lengre». Men jeg har fortsatt sommerfugler hver gang jeg ser han. Jeg opplever mange menn tar kvinnen for gitt når de er i seriøst forhold og jakten er over. Hvorfor er det slik? 

Anonymkode: da80c...673

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi nå har hverdagen kommet og dere kjenner hverandre. Menn er jo ikke en lakei for oss damer heller. 

Jeg har aldri beholdt sommerfuglene i magen i 2 år selv. Kanskje du føler mer enn han gjør? Eller trenger noe annet? Vi er jo ulike, kan jo hende det er noen der ute som vil gi deg en anderledes hverdag. 

Anonymkode: 99d12...8cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jegeren har fått fangsten i fanget, fortsetter han jakten eller er han fornøyd med byttet? 

Så hva betyr det? 

Er han misfornøyd fortsetter han og jakte. Er han fornøyd så tar han det med seg hjem. 

Hva ønsker du?
En som jakter og aldri blir fornøyd med byttet, eller en som holder på det han får?  Og hva betyr egentlig det siste? 😁

Anonymkode: a3667...04b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det samme kan sies om kvinner.

Etter 2 år kjenner man hverandre bedre. Og er blitt litt familiære…

Når det er sagt kan man tidlig sette noen premisser eller avstemme forventninger, slik at begge vet hva som er viktig for den andre. 

Anonymkode: 47963...b6c

AnonymBruker
Skrevet

Spenningen blir borte. Vis med alt hvor fint dere får det sammen (den type sex han liker) når han er god mot deg. Du må passe på å alltid være god mot han også selvsagt. Du kan også vise hvor kjipt ting er når han er for slækk. Det er fint og motiverende for menn å måtte forholde seg til litt svingninger, så ikke bare godta alt. Si fra tydelig så tidlig som mulig og ikke la det gå! 
ting blir ikke akkurat sånn som da man var nyforelsket. Å bo sammen gjør noe med et par uansett, men ikke la han bli lat. Menn/mennesker generelt trives ikke med å være late sånn egentlig. 

Anonymkode: 28668...77d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle menn gjør ikke det. 

Vi har vært sammen i 15 år og han er fortsatt like spandabel og interessert og lirer av seg komplimenter I øst og vest både rett til meg og om meg til andre 🤷🏼‍♀️

Det skal sies at jeg også gjør det samme for ham. 

Anonymkode: 8ee93...179

• Hjerte 1
Skrevet

Selv om spenningen forsvinner litt så skjønner jeg meg ikke på folk som bare gir opp og setter seg godt til rette i sofaen og er fornøyd med å bare sitte der i hver sin kant. 

Det handler ikke om at forelskelsen går over for min del, men at det er fint å tilbringe tid sammen, være gode med hverandre, skape minner og innhold i livet. 

Hvis kjæresten min heller vil sitte i sofaen å glo på tv istedenfor å delta i livet med meg så er det bare snakk om tid før hele forholdet havarerer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

I starten er det hyppig kommunikasjon, fine ord, skryting av meg til venner, ønske om date kvelder og jeg er første pri. Etter 6-18 måneder, så har det gått fra 10-20 meldinger om dagen til 2, date kvelder er nesten ikke eksisterende, regninger skal deles 50-50 og de blir mer distantert. 

Jeg tok opp dette med typen jeg har vært sammen i to år og han bare «man er jo ikke akkurat nyforelsket lengre». Men jeg har fortsatt sommerfugler hver gang jeg ser han. Jeg opplever mange menn tar kvinnen for gitt når de er i seriøst forhold og jakten er over. Hvorfor er det slik? 

Han er ikke like forelsket som deg ! Eller hans forelskelse har dabbet litt av. Og da blir det en endring i "følelsene" dine også, ikke så på, ikke så "hett" og mer hverdagslig. Men da har ofte kjærligheten overtatt, som manifesterer seg litt annerledes en den hysteriske forelskelsen. Forskningen sier at detter skjer fra noen måneder til opp til et år etter at man ble forelsket. Hos noen sikkert lenger.

AnonymBruker
Skrevet

Du mener han skal fortsette med å varte deg opp og betale regningene dine? Trodde likestillingen var komt lenger...

Anonymkode: a86df...e4b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg mener det er helt naturlig at man har mindre behov for å kommunisere, melde og date når man er kommet et stykke inn i forholdet. Man kjenner hverandre bedre og forelskelsesrusen legger seg litt. Man går over i en ny fase hvor man er et etablert par, man er komfortable sammen og har det fint sammen(forhåpentligvis) og hverdagene kommer.

At "aktivitetsnivået" synker litt, betyr nok ikke at han er mindre glad i deg. Det er bare det at nå har han fortalt alle vennene 1000 ganger at du er helt fantastisk, så nå vet de det. Og han har sagt eller skrevet det samme til deg en million ganger, så da burde du også ha fått det med deg.

Vi menn kan nok være litt sånn at "jeg har sagt jeg elsker deg, og det gjelder til jeg sier noe annet."

Anonymkode: 475d0...553

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det bare menn som endrer  seg ?

Anonymkode: 3b1c9...c7c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det med regninger som deles 50-50 er vel helt naturlig i et likestilt samfunn?..Hvorfor "klager" du over dette? ..Skulle du som kvinne liksom ha mindre å betale på, inn i et ellers likestilt forhold?

Anonymkode: 4d158...ca0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det med regninger som deles 50-50 er vel helt naturlig i et likestilt samfunn?..Hvorfor "klager" du over dette? ..Skulle du som kvinne liksom ha mindre å betale på, inn i et ellers likestilt forhold?

Anonymkode: 4d158...ca0

Klager ikke, men på alle dater i flere måneder betalte han. Nå etter 2 år har det blitt 50/50 ut av det blå. Sist vi var ute ba han meg vippse halvparten av regningen på 300 kr. Han kunne ikke spandere en pizza på meg en gang. Jeg synes det var litt rart. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Klager ikke, men på alle dater i flere måneder betalte han. Nå etter 2 år har det blitt 50/50 ut av det blå. Sist vi var ute ba han meg vippse halvparten av regningen på 300 kr. Han kunne ikke spandere en pizza på meg en gang. Jeg synes det var litt rart. 

Hvis en stor endring skjedde «ut av det blå» kan det jo tenkes han har havnet i økonomisk trøbbel eller noe…

Uansett så kan du jo si til han at du gjerne vil ha en prat om deres felles planer og økonomi og trygge han på at du vil at han er åpen om sånne ting?

Anonymkode: 47963...b6c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvorfor endrer mennesker seg etter en tid i forholdet er mer korrekt. Vi menn opplever det samme, og jeg antar at det handler om at de fleste ønsker å vise sine beste sider og prøver unngå å vise de dårlige, og det er vel et ganske naturlig oppførsel for å ikke skremme vekk noen, bevisst eller ubevisst. Det er begrenset hvor lenge en klarer å opprettholde en slik fasade, alt kommer frem til slutt. 

Anonymkode: 61fbb...39c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner ser verdien i en relasjon og å bli stadig bedre kjent, deler tanker og følelser og forstå hverandre. Menn flest får ikke til dette, de har iallefall store vansker med å få det til. Menn flest ser på kvinner som bruksgjenstander, noe som skal brukes for å dekke behov for sex, husarbeid, få barn og oppdra barn, status (sånn at mannen fremstår som "normal" eller "perfekt på papiret") og emosjonell/praktisk/økonomisk støtte sånn at han kan bli tatt vare på. Menn flest har null interesse av hvem kvinnen er (les: alle menn som iherdig påpeker at de driter i hva dama er utsannet som/jobber med, så lenge hun er "blid og fornøyd og tar vare på seg selv". Dvs. at hvem hun er på innsiden, hva hun motiveres av og hva hun brenner for, er de revnende likegyldige til, eller oppfatter som en trussel dersom hun har høyere utdanning/tjener mer).

Så alt i alt har du funnet deg en typisk mann. Menn blir ikke bedre i forhold, de blir bare verre. Menn trenger forhold mer enn kvinner. Menn har mindre å gi i et forhold enn kvinner. Regnestykket går i pluss for han, men i minus for deg. Sånn er det for de aller fleste. 

Single, frivillige barnløse kvinner = lykkeligst.

Gifte kvinner med barn = mest ulykkelig. Lever gjennomsnittlig 7 år kortere enn gifte menn.

Single menn = ulykkelige, dårlig helse.

Gifte menn = høy livskvalitet, blir ivaretatt av "mammaen" sin (kona) , slipper å gjøre en dritt hjemme, har hushjelp og gratis barnepass. Stjeler i gjennomsnitt 7 år av kona si sitt liv. Dvs. parasitter.

Anonymkode: 9753f...b00

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kvinner ser verdien i en relasjon og å bli stadig bedre kjent, deler tanker og følelser og forstå hverandre. Menn flest får ikke til dette, de har iallefall store vansker med å få det til. Menn flest ser på kvinner som bruksgjenstander, noe som skal brukes for å dekke behov for sex, husarbeid, få barn og oppdra barn, status (sånn at mannen fremstår som "normal" eller "perfekt på papiret") og emosjonell/praktisk/økonomisk støtte sånn at han kan bli tatt vare på. Menn flest har null interesse av hvem kvinnen er (les: alle menn som iherdig påpeker at de driter i hva dama er utsannet som/jobber med, så lenge hun er "blid og fornøyd og tar vare på seg selv". Dvs. at hvem hun er på innsiden, hva hun motiveres av og hva hun brenner for, er de revnende likegyldige til, eller oppfatter som en trussel dersom hun har høyere utdanning/tjener mer).

Så alt i alt har du funnet deg en typisk mann. Menn blir ikke bedre i forhold, de blir bare verre. Menn trenger forhold mer enn kvinner. Menn har mindre å gi i et forhold enn kvinner. Regnestykket går i pluss for han, men i minus for deg. Sånn er det for de aller fleste. 

Single, frivillige barnløse kvinner = lykkeligst.

Gifte kvinner med barn = mest ulykkelig. Lever gjennomsnittlig 7 år kortere enn gifte menn.

Single menn = ulykkelige, dårlig helse.

Gifte menn = høy livskvalitet, blir ivaretatt av "mammaen" sin (kona) , slipper å gjøre en dritt hjemme, har hushjelp og gratis barnepass. Stjeler i gjennomsnitt 7 år av kona si sitt liv. Dvs. parasitter.

Du er en sikkerlig solstråle, du 🤣

Anonymkode: c08a4...ec9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er en sikkerlig solstråle, du 🤣

Anonymkode: c08a4...ec9

Sa psykopaten 😁

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror problemet er at begge parter tar hverandre for gitt, også ender det ut i at man blir mindre energiske og kjærlige i forholdet dessverre. 

Anonymkode: 13772...a55

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det går jo begge veier. Helt i startfasen, så er man jo ofte nyforelsket. Tenker ikke på annet  enn hverandre og lignende. Det er ikke bare menn som er slik. Det er mennesker og det er helt vanlig. Hverdagen kommer. Har vært i forhold tidligere hvor jeg har følt på det samme som deg, da bare med kvinner. At de blir litt distanserte og lignende. Trodde ikke at dette var noe som var forbeholdt kun menn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...